Мета: ознайомити учнів з ознаками втомленої людини, із тим, що викликає втому; формувати у школярів уявлення про працездатність людини; розкрити значення активного відпочинку для здоров’я; формувати культуру здорового способу життя; виховувати бажання самовдосконалюватися, постійно працювати над собою. Очікувані результати: діти повинні знати й розуміти тлумачення понять «активний відпочинок», «перевтома»; діти повинні вміти визначати причини перевтоми, погіршення стану здоров’я. Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, сюжетні малюнки, картки «Світлофор». Тип уроку: комбінований. 1. Організаційний момент Подаруйте посмішку собі, Один одному, мені. Я дарую посмішку і вам, Радість допоможе у роботі нам! 2. Перевірка виконання домашнього завдання 2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками. 2.2. Фронтальне опитування. Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про здоровий спосіб життя. — Що таке здоровий спосіб життя? — Яких порад щодо здорового способу життя слід дотримуватися? — Що означає бути здоровим? Висновок: Людина має дотримуватися здорового способу життя. 3. Актуалізація опорних знань учнів Робота в парі. Гра «Збери та поясни». Мета: формувати в учнів розуміння того, що над собою потрібно постійно працювати, аби бути здоровим. — Розташуйте слова кожного ряду так, щоб можна було прочитати прислів’я. • безділля здоров’я робота хвороба • здоров’я щастя без немає • щасливіший хворого лицар здоровий багача за 4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку Мотиваційна бесіда. 1) Як ви вважаєте, чи зміцнює праця здоров’я людини? 2) Яка ваша головна праця? 3) Чи потрібно чергувати фізичну й розумову діяльность? 5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу 5.1. Розповідь учителя. 1) Фізична праця. 2) Розумова праця. 3) Користь чергування видів праці. Довідка: Фізична праця — робота м’язів тіла. Розумова праця — робота мозку та органів чуттів. Відпочинок — стан спокою або активної діяльності, що сприяє відновленню сил і працездатності людини. 5.2. Оздоровча хвилинка. 5.3. Робота з підручником (с. 14—17). а) Розгляд та аналіз малюнків. б) Читання й обговорення тексту підручника. в) Відповіді на запитання. 5.4. Робота в зошиті. 6. Узагальнення та закріплення нових знань 6.1. Практична робота у групах. — Складіть правила активного відпочинку для своєї родини. 6.2. Гра «Світлофор». Мета: навчати учнів визначати причини перевтоми. Учитель називає різні причини перевтоми. Якщо діти погоджуються з твердженням, то піднімають картку зеленою стороною, якщо ні — червоною. — Що є причинами перевтоми? (Неправильна організація роботи; перевантаження навчанням; втрата апетиту; правильне чергування праці та відпочинку; тривала гра за комп’ютером; нехтування правилами гігієни; тривалий сон; активний відпочинок.) Висновок: Організовувати свою роботу та відпочинок потрібно так, щоб організм не перевтомлювався. 6.3. Практична робота «Народні ігри та забави». Кожна група розповідає про яку-небудь народну гру (наприклад, «Котик і мишка», «Подоляночка», «Гуси-гуси…»). 7. Підбиття підсумків уроку Інтерактивна гра «Мікрофон». Мета: систематизувати знання учнів про працездатність і види відпочинку. — Що таке розумова праця? Наведіть приклади. — Що таке фізична праця? Наведіть приклади. — Який вид відпочинку найкращий? — Яким чином ви активно відпочиваєте? — Які ознаки перевтоми ви знаєте? Висновок: Відпочивати потрібно активно. 8. Домашнє завдання
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |