Шкідливі звички

Мета: Дати поняття про погані звички і про їх наслідки, розвивати бажання не вживати їх, а якщо вони виникли, то позбутися; виховувати культуру поведінки , старанне ставлення й дбайливе ставлення до свого здоров’я. 

Хід уроку: 
1. Організація класу. 

Психоформула 

- Доброго ранку! – 
Мовлю за звичаєм. 
Доброго ранку 
Кожному зичу я 

- Доброго дня вам! – 
Людям бажаю 
І посміхаюся 
У відповідь люди: 

- Добрі слова ж бо 
Для кожного любі 

- Який у вас настрій після почутого вірша? 
- Якими емоціями ви сповнені? 
- Позитивні чи негативні емоції переважали у вашій душі протягом тижня? 
- Кому ви створили гарний настрій? Яким чином? 

2. Вивчення нового матеріалу. 

а) Розповідь вчителя. 

Життєздатність і здоров’я людей великою мірою залежить від самої людини. Від того, який настрій, які бажання, яка поведінка людини залежить її самопочуття, здоров’я. Якщо людина налаштована доброзичливо, шанобливо до інших, то позитивні емоції у відповідь наповнюють її позитивною енергією на творення добра, на здоровий розвиток душі і тіла. 

Дуже часто людина робить якісь вчинки, не задумуючись над ними, тому що вони увійшли у звичку.

б) Бесіда про корисні звички. 

- Які корисні звички у фізичному здоров’ї ви набули за прожиті вами роки? 
- Про які шкідливі звички можна сказати, шо вони вам не друзі? 

в) Оголошення теми уроку. 

г) Ознайомлення із шкідливими звичками. 

1. Рольова гра – міліціонер, пожежник, інспектор ДАЇ (виступи дітей). 

Міліціонер: 
- Я – міліціонер. Я дуже стурбований поведінкою людей, які зловживають спиртними напоями. Часто вживаючи алкоголь, людина стає алкоголіком. У стані алкогольного сп’яніння людина не усвідомлює, що робить. Вона легко може спричинити бійку і навіть вбити людину. Скільки було випадків, коли п’яна людина навіть убивала своїх рідних і близьких. Така людина може піти і на крадіжку. А це є злочин, що карається законом. Обходьте п’яних стороною, ніколи не беріть з них приклад. 

Пожежник: 
- Я – пожежник, рятую будинки від вогню. Є багато різних причин, що можуть спричинити пожежу. Одна серед них – це люди, що зловживають спиртними напоями та палять. У нетверезому стані вони не думають, куди слід викинути окурок. Це і спричинює пожежу. Страшними є наслідки пожеж. Людина залишається без місця проживання, а найстрашніше – без життя (або згорає, або задихається). 
Ще – наркомани і токсикомани, які не в змозі контролювати свої вчинки через «дурман», що є в голові. Не беріть з них приклад! Адже, життя – це найдорожчий скарб. 
- За тиждень наша бригада виїхала на 10 викликів. П’ять пожеж ми ліквідували швидко. При одній пожежі загинув 43 – річний мешканець нашого міста. Встановили причину – вогонь виник внаслідок не загашеної цигарки. 

Інспектор ДАЇ: 
- Я – інспектор ДАЇ. Контролюю дотримання правил дорожнього руху. Щодня я затримую порушників. Трапляються аварії. Іноді по причині незнання правил дорожнього руху, іноді по неуважності. А в основному – коли шофер в нетверезому стані. 
Ви – наше майбутнє. У ваших руках – наші дороги. 

2. Поради лікарів (виступи дітей, лікарі показують на таблиці). 

І лікар: 
- Паління – причина багатьох захворювань. У тютюновому димі є більше 30 отруйних речовин, найшкідливіша з них – нікотин. Він вражає мозок, серце, легені, шлунок. 
Одна цигарка відбирає 15 хвилин життя. Кожен з 5 курців може не розраховувати на те, що доживе до пенсійного віку. У курців часто болить голова, знижується пам'ять. Одна цигарка прискорює пульс на 10 – 20 ударів за хвилину. Виникає склероз судин серця, стенокардія. Ці напади призводять до інфаркту. У курців руйнується зубна емаль, зуби стають чорними. Паління призводить до гастриту, виразки шлунку. Курці часто хворіють бронхітом і туберкульозом. 
ІІ лікар: 
- Алкоголь – це отрута, яка діє на мозок. Вживання алкоголю шкодить печінці, ниркам, серцю, а з часом руйнує весь організм. Дуже небезпечний алкоголь для дітей. Внаслідок вживання алкоголю у них наступають важкі отруєння, які можуть призвести до смерті. Від вживання алкоголю втрачається пам’ять і працездатність. 
ІІІ лікар: 
- Наркоманія – це хвороба, викликана вживанням наркотиків. Це речовини, які впливають на мозок. Наркотики – це справжнє зло, яке зводить зі світу багато людей. Навіть одноразове вживання наркотику веде за собою звикання до нього. Врешті-решт, людина не може жити без наркотиків і стає наркоманом. 
IV лікар: 
- Не так давно з’явилася ще одна шкідлива звичка – токсикоманія. Слово «токсикант» означає «той, що отруює мозок», «той, що одурманює». Звідси походить і слово «токсичні», тобто отруйні. Люди, які вживають (вдихають) з метою одурманювання такі речі, як клей, ацетон, дихлофос, називаються «токсикоманами». Токсичні речовини негативно впливають на здоров’я людини, вражаючи життєво важливі органи і системи. В першу чергу страждають нервова і імунна системи, органи кровообігу, травлення, зору. Встановлено, що тривалість життя токсикоманів скорочується на 20 – 30 років! 
Лікарі говорять : «Курінню» - Ні! (діти відповідають) 
«Алкоголю» - Ні! 
«Наркотикам» - Ні! 
«Токсикоманії» - Ні! 

3. Закріплення вивченого матеріалу. 

1) Які прислів’я про шкідливі звички ви знаєте? 

- Спершу треба розсудити, а тоді робити. 
- З добрим поживеш – добре й переймеш, з лихим зійдешся – й свого позбудешся. 
- Баба сім літ похмелялась, та з похмілля і вмерла. 
- Горілка – усьому добру злодійка. 
- Де чарка, там і сварка. 
- Хто з цигаркою ходить, той здоров’ю шкодить. 
- Намогоричився до самого підборіддя. 
- П’яному і калюжа по вуха. 
- Що в тверезого на умі, то у п’яного на язиці. 
- Як п’ян, то капітан, а проспиться, то й свині боїться. 
- Хто частенько випиває, той під тином спочиває. 
- П’яний та дурний – рідні брати. 
- П’яний гірше скаженого пса. 
- Набрався, як лин мулу. 
2) Робота в зошиті – розподіліть у дві колонки: корисні звички і шкідливі звички: 
Вставати щодня в той самий час, палити по дорозі в школу, нюхати клей, чистити зуби двічі на день, регулярно вживати алкоголь, мити руки після туалету, бути ввічливим, перед сном вжити наркотик. 

3) Візит пані Шапокляк (дитина) 

- Від світанку до зорі радять дітям лікарі. 
Алкоголю не вживати, цигарок до рук не брати, 
І не їсти блекоту, не курити наркоту. 
Я ж вам, пані Шапокляк, раджу все робить не так! 
Дам поради залюбки – все робити навпаки. 
Це ж і весело, й цікаво, і для діток є забава. 
Нащо вам здоровим бути? Треба зразу все забути! 
І поради лікарів, й застереження батьків. 
Та й не тільки вчителі вчать дітей на цій Землі! 
Я умію теж навчити! Нащо вам здоровим жити? 
Йдете в школу – закуріть і диміть, диміть, диміть! 
Замість чаю пийте пиво і хворійте всі щасливо. 
Як дитина занедужа, це чудово дуже – дуже! 
Бо не треба в школу йти, можна в ліжечко лягти, 
День і ніч у нім лежати і тихесенько вмирати. 
Нащо вам повітря чисте? Коли можна закурити, 
Вік свій трохи вкоротити! 
Ще у мене є порада, дітям я сказати рада. 
Нащо вам здоров’я мати? Краще хворим полежати! 
Бо ж не треба з дітьми гратись, ні гуляти, розважатись. 
Ані в той футбол ганяти, м’яч в ворота забивати. 
Їжте блекоту й дурман, в голові носіть туман. 
Бо дурним приємно бути, можна геть усе забути. 
І усім наперекір покурити йдіть у двір! 
Там на вас давно чекають і дурман в руках тримають. 
Ви спиталися у мами чи і я роблю так само? 
Ні! Звичайно не роблю! Я себе завжди люблю. 
Знайте, пані Шапокляк робить все завжди не так, 
Як говорить вам робити, бо вона ще хоче жити! 
Гарно жити й працювати та міцне здоров’я мати! 

Дитина або вчитель: 

Діти, це ви прослухайте, добре все запам’ятайте, 
І робіть усе не так, як вам Шапокляк. 
Раджу дітям за любки все робити навпаки 
І послухати батьків, лікарів і вчителів. 
Правильно у світі жити і себе завжди любити. 
Бо добро найбільше в світі – це здоров’я ваше, діти! 
Щастячка шукать дарма, як здоров’я нема. 
Доки діточки малі, їх навчають вчителі, 
Лікар дасть пораду й тато, добрих є людей багато 
А найперше завжди мама діток вчить добру, 
Щоб здоров’ю з юних літ й мудрі діти йшли у світ. 
Але й є і Шапокляк, що підкаже щось не так. 
Хтось таки з шляху зіб’ється, а вона над ним сміється. 
Та, щоб вам спокійно жити, треба все, як слід робити. 
Поки ви ще невеличкі, виробляйте добрі звички. 
Щоб здоров’я зберегти і щасливими рости. 

4. Підсумок уроку.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: