Мета. Ознайомити учнів з дією сонячних променів на організм людини, з небезпекою сонячних опіків та ударів. Пояснити дітям, чому неможна перегріватися. Вивчити способи запобігання перегріванню і методи надання першої допомоги при перегріванні. Виховувати спостережливість, почуття прекрасного, шанобливе ставлення до людей. Обладнання. Сучасні технічні засоби: ПК, комп’ютерна музична презентація. Малюнки, ілюстрації до теми, сигнальні картки та роздатковий матеріал. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Гра «Де гратися небезпечно»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Хто без дров, без вогня, світить, гріє нас щодня. (Сонечко)
Незабаром прийде весна, пригріє сонечко, а потім настане тепле літечко. З великим задоволенням ми будемо відпочивати біля води і ніжитися у ласкавих променях сонця. Сьогодні ми поговоримо з вами про те, що сонце до нас незавжди привітне і лагідне, воно може нести не тільки користь, а й створювати небезпеку. Дізнаємося як дружити з сонцем, як загартовуватися, як, при необхідності, захищатися від палючого сонячного проміння. 3. Ігрова хвилинка. - Дітки, заплющить очі. Ось і настала ніч, а щоб стало світло і сонечко заглянуло до кожного з нас, коли я дорахую до 3-х, ви відкриєте оченята і голосно покличите сонечко до нас у гості (1,2,3,- діти відкривають очі і промовляють закличку) «Вийди, вийди, сонечко, На дідове полечко, На бабине зіллячко На наше подвір’ячко.» (з’являється в презентації сонечко)
«Чому сонце називається сонечком» Легенда про Сонце Якось у давні часи звернувся Бог до зірок, своїх дітей: «Задумав я створити Матінку-Землю прекрасну і посіяти на ній насінинки життя». Багато зірок просилося — адже для зірки щастя — знайти своє місце. Але Бог помітив найяскравішу і назвав її Сонцем. Потім треба було Матінку-Землю прибрати. Посіяв Бог на Землі насінинку життя у перший раз. Посміхнулося Сонечко і виросла з цієї насінинки різнобарвна сукня землі: дерева, квіти, плоди різні. Посіяв Бог на Землі насінинки життя у другий раз. Відправило Сонечко на Землю свої промінці і виросли з цих насінин тварини й птахи. Посіяв Бог насінини життя третій раз. Проникли сонячні промінці прямо у серцевину насінин життя, наповнили їх світлом, виросли з них різні народи і племена. З того часу і почалося: посміхнеться сонечко — зазеленіють дерева, розквітнуть квіти, забуяє трава; приголубить сонечко землю — виводять тварини дитинчат, птахи - пташенят; наповнить світлом серце людини — стає вона сонцю подібна, тепло і світло біля неї людям. 4. Гра «Мікрофон».
а) розквітають рослини; б) з’являються на світ тварини; в) гинуть хвороботворні мікроби; г) позитивно змінюється склад крові; д) шкіра виробляє вітамін Д; ж) покращується обмін речовин; з) посилюється робота органів. 6. Фізхвилинка. (під пісню «Виглянуло сонечко») Виглянуло сонечко. Сяє на лужку. Я на зустріч сонечку По траві біжу. І ромашки білії Рву я на льоту. Я зроблю віночочок Сонечко вплету. Я зберу в долоні Сонечко й росу, Райдугу і радість Я в руках несу. І щоранку чую Я пісню солов’я. Сама найщасливіша У цей ранок я.
Вірші про відзначені квітки. (читають діти) Кульбаба У світлому куточку сада
Соняшник На городі соняшник 8. Хвилинка-цікавинка. Робота з довідковою літературою. (повідомлення учнів)
IV. Практична частина.
1 група. Щоб справа не дійшла до сонячного удару, дотримуйтеся певних правил поведінки на сонці. Вперше побудьте під сонячними променями для засмагання не більше 5-10 хвилин. Потім одягніть сорочечку або, ще краще, відійдіть у тінь, щоб охолонути. Охололи? Тоді позасмагайте ще. Наступного дня побудете на сонечку довше. Найкраще бути під лагідним промінням сонця до 11 години ранку і після 4-5 годин дня. В найжаркіший час дня — грайтеся і відпочивайте в тіні. Не доводьте стан свого тіла до почервоніння — це ознака легкого сонячного опіку. 2 група Щоб уникнути теплового удару потрібно дотримуватися певних правил. Не слід знаходитися в душних, зачинених кімнатах, приміщеннях. Вікна потрібно відчиняти для вентиляції. Одягайтесь у спекотну погоду легко: сорочечки, маєчки, сарафани, шорти; не закутуйтесь. Необхідно часто пити воду, різні напої, але слідкуйте, щоб вони не були прохолодними, бо інакше ангіна вам забезпечена. Перебуваючи на відкритому сонці, обов'язково носіть головний убір. 3 група. Якщо ж у вас з'явилися ознаки перегрівання, теплового або сонячного удару потрібно дотримуватись певних правил. Одразу повідомте про це дорослих. Самі якомога швидше відійдіть у тінь, у прохолодне провітрюване приміщення, ляжте на спину і до голови прикладіть вологий рушник чи хустинку.
V. Робота з підручником: а) опрацювання тексту; б) вивчення правил поведінки на сонці; в) аналіз малюнка. VI. Робота в зошиті: а) добери загадку про сонце ; б) познач корисні дії сонячних променів; в) проаналізуй ситуацію. VII. Підсумок уроку. Що нового ви дізналися на уроці? (Відповіді дітей) Гра з сигнальними картками «Сонечко корисне і шкідливе» (Після гри відкриваються малюнки двох сонечок, одне з промінцями, на яких написані всі корисні ознаки сонечка, а на іншому – шкідливі). Ясне небо голубе, На ньому сонце золоте. Хмаринки-човники пливуть, Нам хороший день вони несуть. Сонце шле свої вітання, І найкращі побажання, Щоб росли скоріш зростали, Мудрими,розумними ставали. А для того вам усім Сонце посила уклін. Автор: Мозгова О.М.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |