Мета: ознайомити учнів зі шляхами поширення інфекції та способами захисту від інфекційних захворювань; формувати у школярів уявлення про корисні та шкідливі мікроби; розвивати санітарно-гігієнічні навички у дітей; виховувати відчуття гармонії з навколишнім середовищем. Очікувані результати: діти повинні знати й розуміти тлумачення понять «інфекційні захворювання», «корисні та шкідливі мікроби»; діти повинні вміти захистити себе від інфекційних захворювань, використовувати санітарно-гігієнічні навички в повсякденному житті. Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, сюжетні малюнки, плакати. Тип уроку: комбінований. 1. Організаційний момент 2. Перевірка виконання домашнього завдання 2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками. 2.2. Фронтальне опитування. Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів про харчування. — Як людина повинна харчуватися? — Яких правил харчування дотримуєтеся особисто ви? — Які ви знаєте національні страви різних народів? Висновок: Обирати їжу потрібно за її якістю та користю. 3. Актуалізація опорних знань учнів Тестове опитування. Учитель зачитує запитання та кілька варіантів відповідей. Учні обирають правильні відповіді і записують на аркушах. 1) Корисна їжа — це джерело: а) росту; б) хвороби; в) здоров’я; г) тепла; ґ) сили та енергії; д) життя; е) гарного настрою. 2) Продукти безпечно купувати: а) у магазині; б) у випадкової людини; в) на ринку у продавця, який має на це дозвіл. 4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку Постановка проблемного запитання. — Що може стати причиною отруєння? 5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу 5.1. Розповідь учителя. 1) Що таке мікроби? 2) Інфекційні захворювання. 3) Застудні захворювання. 5.2. Постановка проблемних запитань. Гра «Мозковий штурм». Мета: навчати дітей висловлювати свої думки. — Як мікроби потрапляють до нашого організму? Висновок: Мікроби потрапляють до організму людини через ротову порожнину: • з немитими овочами та фруктами; • через бруд на руках та під нігтями; • з крапельками слини хворої людини. — Яких правил необхідно дотримуватися, щоб мікроби не потрапляли до організму? Висновок: • Кожного ранку необхідно умиватися, мити вуха та шию. • Чистити зуби потрібно вранці і ввечері. • Мити руки необхідно перед їжею, а також після будь-якого • Потрібно коротко обрізати нігті. • Слід носити в школу гребінець і носову хустинку. • Обов’язково необхідно ретельно мити овочі та фрукти. • Не можна смоктати пальці, гризи нігті та різні предмети. 5.3 Оздоровча хвилинка. 6. Узагальнення та закріплення нових знань 6.1. Робота з підручником. Ділова гра «Компетентність». Мета: навчити учнів самостійно опрацьовувати текст, виділяти в ньому головне, відповідати на запитання. Учитель проводить гру між трьома рядами (три команди). 2-й ряд отримує завдання: прочитати текст у підручнику (с. 22—23), а 1-й та 3-й ряди готують по три запитання команді-суперниці. Потім команди по черзі ставлять запитання. Якщо команда 2-го ряду не має відповіді, то команда, яка ставила запитання, сама повинна на нього відповісти. Висновок: Найкращий спосіб захиститися від інфекційних захворювань — попередити потрапляння до організму різних інфекцій. 6.2. Робота в зошиті. 7. Підбиття підсумків уроку Інтерактивна гра «Мікрофон». Мета: узагальнити знання учнів про інфекційні захворювання. — Які бувають мікроби? — Для чого потрібні корисні мікроби? — Що таке інфекційні хвороби? Наведіть приклади таких хвороб. — Як захистити себе від захворювань шлунка? — Які профілактичні заходи слід вживати, щоб не «підхопити» інфекцію? Висновок: У повсякденному житті необхідно використовувати всі правила попередження інфекційних хвороб. 8. Домашнє завдання
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |