МЕТА: розширити уявлення дітей про природу як живий організм, учити бачити красу навколишнього світу, формувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, виховувати почуття любові, вдячності по відношенню до природи.
ОБЛАДНАННЯ: малюнки героїв, грибів.
ЗМІСТ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ
- Сьогодні разом з казковими героями ми підемо на прогулянку до лісу, навчимося там правильно поводитись.
ІІІ. НОВИЙ МАТЕРІАЛ
1. Розповідь вчитель:
- Пам’ятаєте трьох поросят, що оселилися у лісі?
- Так це Ніф – Ніф, Наф – Наф, Нуф – Нуф. Перемігши вовка вони оселилися у лісі. Звичайно вони ходили на прогулянки в ліс.
Неподалік від них жив Їжачок., який часто пригощав їх пиріжками з грибами та лісовими ягодами.
Частування їжачка дуже подобалося їм, що вони самі вирішили назбирати грибів та лісових ягід і приготувати смачні пироги.
- Шановний, Їжачок , приходьте до нас у гості ми вас пригостимо своїми пирогами.
- Дякую, аз чим пироги?
- З грибами та лісовими ягодами.
- А ви добре розбираєтесь в грибах?
Проте поросята і слухати не захотіли, вискочили і побігли додому готуватися йти до лісу по гриби:
- Подумаєш наука! - сказали поросята.
Ніф- Ніф приготував великий яскравий поліетиленовий пакет , щоб складати гриби. Цей пакет він колись знайшов на галявині, де колись відпочивала весела компанія.
- Якщо нічого не знайду, сховаю пакет у кишеню, й не треба буде ні з чим носитися. - подумав Ніф – Ніф.
Наф – Наф вирішив взяти металеве відерце.
- У пакеті гриби помнуться, поламаються. А мої будуть ціленькі. - міркував Наф – Наф.
Нуф- Нуф не мав вибору: як узяти старий кошик із лози про який вони давно забули.
Наступного ранку , тільки - но зійшло сонце, поросята пішли по гриби.
- побіжу я вперед, - вирішив Ніф - Ніф, - а то брати визбирають усі гриби.
Побіг що духу, тріщало гілля, врізнобіч кидалися з – під ніг маленькі звірята, розліталися птахи.
Маленькі гриби він не збирав, а шукав найбільші.
- Дурненьких Ніф – Ніф , - кепкував з брата Наф - Наф - хіба отак бігаючи, щось побачиш?
Наф – Наф ішов неквапливо, роздивляючись навсібіч, не лінуючись - перевертав рильцем кожну купинку опалого листя.
І дійсно йому пощастило, він знайшов перший гриб, згадав що Їжачок попереджав , що не всі гриби можна їсти, що зустрічаються серед них і отруйні небезпечні гриби. Але що саме говорив Їжачок не міг пригадати.
- А, збиратиму усі підряд! Вдома розберуся !- дуже швидко назбирав усіх підряд грибів: з червоними, білими, коричневими та різними шляпками. був дуже задоволений.
Нуф – Нуф був найрозсудливішим з братів - поросят. Він не поспішав і навіть прихопив із собою книжку, у якій були намальовані їстівні й отруйні гриби. Свій перший гриб він знайшов під маленькою ялинкою.
Вирвавши його, почав роздивлятися:
- Дивний гриб, зі злому на шапочці якесь руде молочко біжить. Тьфу, яке гірке! – і викинув його.
( Можна дати опис різних грибів, щоб упізнати)
Далі під осиною знайшов дуже схожі гриби між собою : всі з червоними шапочками, але деякі мали ще й яскраві білі крапочки на шапках.
- Ага, впізнав я тебе, Червоний мухомор! - і ретельно затоптав його.
Наф - Наф, Нуф - Нуф назбирали грибів, а Ніф – Ніф вирішив зробити вигляд, що просто гуляв.
Коли поросята повернулися додому їх чекав незадоволений Їжачок.
Він все знав про їхню прогулянку від лісових мешканців.
ІУ ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в групах
- Давайте допоможемо поросяткам розібратися, що вони зробили не так.
Об’єднаємося в групи «Ніф – Ніф» , «Наф – Наф», «Нуф – Нуф»
Завдання для груп:
«Ніф – Ніф»
1Чи насправді поліетиленовий пакет - найзручніша посуда для збирання грибів?
2 Чи правильно Ніф поводився у лісі?
3 Чи дійсно найбільші гриби найкращі.?
4до яких наслідків може привести вживання перерослими грибами?
« Наф – Наф»
1Чи дійсно відро - найкращий посуд для збирання грибів? Які недоліки?
2 Чи правильно збирав Наф – Наф гриби, зокрема те, що перевертав рильцем листя?
3 Чи правильно, що збирав усі підряд гриби?
4Як правильно збирати гриби. Складіть правила.
«Нуф – Нуф»
1 чи підходить кошик для збирання грибів? Чому?
2 Чи можна куштувати гриби?
3 Який гриб знайшов Нуф під сосною?
4 Які їстівні гриби ви знаєте ? які зустрічаються в нашій місцевості?
Вкінці зробити висновок: скласти правила поводження у лісі, коли пішли по гриби.
У. ПІДСУМОК УРОКУ
1. Гра « Мікрофон»
- Назвіть правила поводження у лісі?