Мета уроку: формувати уявлення про те, що таке довкілля, природа, на основі спостережень; показати взаємозв’язок різних ланок природи; виховувати любов доприроди, бажання оберігати її. Очікувані результати: учні повинні знати, що таке довкілля; учні повинні називати деякі об’єкти природи; розповідати, що вивчає природознавство; виявляти бажання оберігати природу. Тип уроку: засвоєння нових знань. Урок-екскурсія. n 1. Організаційний момент n 2. Підготовка учнів до екскурсії 2.1. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку. Бесіда. Сьогодні ви вперше ознайомитесь із предметом, який вивчатимете в школі,— природознавством. Які два слова ви почули в назві «Природознавство»?На уроках ви дізнаєтесь багато цікавого про живу і неживу природу, просамого себе, довкілля, взаємозв’язки в природі. 2.2. Проведення інструктажу щодо правил поведінки на екскурсії на природі. n 3. Проведення екскурсії 3.1. Актуалізація опорних знань. Бесіда. — Погляньте навкруги. Що ви бачите навколо себе? — Що росте на шкільному подвір’ї? Можливо, хтось знає назви цих рослин? — Подивіться, яких живих істот ви побачили? — Що ви бачите у себе над головою? А що буває там вночі? — Що у вас під ногами? — Що оточує нас завжди, що ми постійно споживаємо, але не бачимоцього? — Усе, що ви зараз назвали, що бачите навколо, називається довкіллям. Відгадування загадок Куди ступиш — всюди маєш, Голуба хустина, червоний клубок Висновок: довкілля — це середовище, у якому живе людина. 3.2. Сприйняття й осмислення нового матеріалу. Учитель пропонує учням роздивитися рослини, які ростуть довкола школи, ізапитує, чи завжди вони там були, звідки взялися, які умови потрібні їм дляподальшого росту. За яких умов рослини можуть зникнути? Що може цеспричинити? За такими самими запитаннями проводиться спостереження за комахами(мурашками або мухами) та птахами (горобцями, граками). — А які умови для існування потрібні людині? Звідки вона бере всенеобхідне для себе? Хто може змінити довкілля людини? Висновок: людина найбільше впливає на довкілля. Вона будує житло,вирубує ліси, забруднює повітря і водойми викидами із заводів і фабрик.Часто в такому зміненому середовищі вже не можуть жити ті рослини ітварини, які існували тут раніше, та й на здоров’я самої людини це впливаєнегативно. 3.3. Узагальнення і закріплення нових знань Бесіда. — Що ви, ще маленькі діти, можете зробити для збереження і захиступрироди? Завдання для спостереження: довідайтесь, які рослини ростуть біля вашогобудинку, які тварини найчастіше там трапляються. Чим ви можете їмдопомогти? (Полити квіти, обкопати дерева, виполоти бур’ян, погодуватипташок.) Гра «Можна — не можна». Мета: закріпити правила поведінки в природі. Учитель називає дію, а діти відповідають «можна» або «не можна» це робити: обривати листочки на кущах; поливати квіти; топтати мурашок; підгодовувати птахів; ловити метеликів; витоптувати траву; збирати каштани; лякати птахів; милуватися квітами. n 4. Підбиття підсумків уроку 4.1. Бесіда. — Що ви побачили на екскурсії? — Про що ви дізналися? — Для чого ми вивчаємо природознавство? 4.2. Читання вчителем вірша П. Гвездослава — словацького поета. — Що ви вирішили для себе? Екскурсія закінчується збиранням осіннього листя, яке буде використовуватись на уроках трудового навчання. Удома дітям пропонується намалювати те, що вони бачили на екскурсії.
До уроку № 1 n 3. Проведення екскурсії. 3.1. Актуалізація опорних знань. Відгадування загадок.
Білосніжна вата
Маленький хлопчина
Є у лісі хата, в ній кімнат багато.
На літо одягається,
n 4. Підбиття підсумків уроку. Я зірвав квітку — і вона загинула, (П. Гвездослав)
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |