Домашні улюбленці. Живий куточок

Мета: Розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч із людиною; розвивати уміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин найближчого оточення, доглядати за ними; сприяти розвитку активного пізнавального  ставлення до природного оточення; вчитися турбуватися про тварин у різні пори року, виховувати почуття милосердя.

Обладнання: картки, малюнки, фотографії з домашніми улюбленцями; таблиці «Свійські тварини»;  аудіозаписи для фізхвилинки;  диск з презентацією «Домашні улюбленці»

 

Хід уроку

І Організаційний момент

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх покликав в клас.

І цікаве на уроці

Пропоную я для вас.

     Станьте струнко, схаменіться,

     Один одному всміхніться

     Приготуйте без мороки

     Все, що треба до уроку

     Підготовлено? (-Хиток)

     Починаємо урок.

 

Любі діти, до нас в клас

Завітали гості щирі

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

  (-Добрий день)

 

Діти. Ми вам раді, люди добрі,

          І вітаєм щиро Вас.

          Та запрошуєм ласкаво

           На урок у перший клас.

 

Учитель.  Не урок, а справжне свято,

                 Бо полинем у світи.

                  Мандруватимем завзято

Юні друзі, я і ти

У поході буть уважним,

Добре думай, не спіши!

Знай, що вчитись завжди важко,

Легше буде у житті!

 

ІІ Хвилинка спостережень

– Надаю слово працівнику гідроміцентру.

Учень. Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.

– Сьогодні п’ятниця 15 лютого температура вдень _______,

небо_______,  опадів немає. За народним календарем 15 лютого «День Стрітення».

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.

Ефект здивування.

– Діти ось у мене на столі є чарівна скринька, передбачимо що у ній є? (Діти передбачають.)

Допоможуть вам здогадатися три підказки:

1-ша розгляд ілюстрацій на дошці.

2-га приготівання моїх розповідей

3-я загадка

Попід ліжко у куточок покотивсь м’який клубочок. Та з’явились очки, ротик,. Не клубочок це, а.. (котик)

(Дістаю свого улюбленця)

– Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про тварин і дізнаємося ще більше про тварин найближчого нашого оточення.

ІV Спільне відкриття нових знань.

1. Робота над загадками

(Читання та відгадування загадок, розгляд ілюстрацій)

У лусці мої боки —

Вони холодні та слизькі.

Плавать можу досхочу,

Та усе життя мовчу. (Риба)

 

Народилось їх багато,

Є в них мама, е в них тато.

Менші, ніж заморські свинки,

Ці пухкі, малі тваринки. (Хом’яки)

 

Свинка, але не з хліва,

Мишка, та не польова, їсти просить і вночі —

Булку, хлібчик, калачі. (Морська свинка)

Наче іграшка м’яка,

Щічки — мов у хом’яка.

 

Хвостик — ніби в білочки У малої... (шиншилочки).

Гониться по хаті зайчик,

Стрибунець і побігайчик.

Просить хлібчик і морквину,

Сіно, крупи, капустину. (Кріль)

 

Попід ліжко у куточок Покотивсь м’який клубочок.

Та з’явились очки, ротик.

Не клубочок це, а... (котик).

 

Як веселка кольоровий,

Має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть —

Він його повторить вмить. (Папуга)

 

– Де можна побачити цих тварин?

– Яких ще тварин ми називаємо хатніми улюбленцями?

2.  Фізхвилинка (Під аудіозапис)

Сірий котик міцно спав,

Навіть пісню не співав.

Та нарешті стременувся.

І довкола озернувся

Став смачненько потягатись.

І чистенько умиватись.

Порозчісував він віса

Довгі-довгі, русі-русі.

Зуби й кігті нагострив

Й до комірчини побрів,

Буде мишку полювати

І добро оберігати.

Й ми, як котик, відпочили,

Щоб зміцніли наші сили.

3. Вступне слово вчителя

– Тварини, які живуть поруч із людиною, дають їм радість. Вони звикли до людей. Але чи достатньо уваги ми їм приділяємо? Чи комфортно їм поряд із нами? Чи знаємо або здогадуємося ми про їхні бажання.

«Ми відповідаємо за тих, кого приручили», – сказав французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері у своїй повісті «Маленький принц» про тих слабких і незахищених, які були поряд з нами.

4. Подорож сторінками чарівної природничої книги.

Сьогодні ми разом будемо подорожувати  сторінками чарівної книги, яка має назву «Живий куточок».

– Чи знаєте ви, що означають ці слова?

(Відповіді дітей)

Сторінка 1

Акваріумні рибки  прикрасять життя кожної людини. Вони яскраві та різноманітні. Їх дуже багато більше 300 видів. Доглядоти за ними легшее за собак.

Гупі – всеїдні – живий корм

Меченосці – невибагливі – завжди свіжа вода

Всіх не можна тримати в одному аквавріумі.

 

Робота в підручнику стр.64. Розгляд ілюстрацій, читання тексту під малюнком.

Сторінка 2

Папуги – гарні яскраві птахи. У домашніх умовах можуть житии 15 років. Мають міцні пальці, великий дзьоб. Розумні. Можуть навчитися говорити. Мають добру пам’ять. Грається іграшками, дзеркалом. Обожнює якщо його гладять, чухають. Їдять фрукти, п’ють солодкий сік.

Поради:

– Папугам необхідне сонячне світло. Узимку потрібне додаткове освітлення.

– Якшо папуга живее у клітці один, з ним обов’язково треба розмовляти.

(Розгляд ілюстрацій, фотографій, слухання спостережень дітей у яких є папуга.)

Фізхвилинка

Уявіть, що кожний із вас кішка або собачка. Покажіть тваринку так, щоб можна було її впізнати за характерними звичками.

  • Пострибайте, як стрибає собачка.
  • Зігніть спинку так, як це робить кішка.
  • Пройдіть два кроки так, як ходить кішка
  • Як гавкає дорослий собака? Цуценя?
  • Як нявкає кішка? Кошеня?

Сторінка 3

Котики

Для чого котам вуса? Ними вони відчувають навколишній світ. У темряві тваринка не торкається предметів, що лежать на її шляху. Тому вуса не можна стригти! А ще у кішок є своя мова

  • Якщо кішка треться носом, її потрібно погладити.
  • Якщо кішка лежить на дивані з напівзаплющеними очи­ма  їй приємно у вашій присутності.
  • Кішка любить, щоб її гладили за напрямом росту шерсті по спинці між вушками.
  • Якщо кішка хоче гратися, вона заглядає у вічі й відстрибує вбік.
  • Кішкам подобаються двоскладові клички.
  • Кішка треться тоді, коли демонструє, що людина належить

їй

  • Кішкам потрібно лазити по деревах, щоб гострити кігті й мітити свою територію.
  • Якщо кішка їсть траву, нехай їсть скільки схоче: таким чи­ном вона лікується.
  • Коли кішка муркоче, їй дуже гарно. Коли сердиться, вона звужує зіниці й настовбурчує вуха вперед.
  • Хвіст кішки вміє «розмовляти», він виказує почуття своєї господині.
  • Коли кішка ворушить кінчиком хвоста, їй цікаво.
  • Якщо кішка стоїть у позі «хвіст трубою», вона радіє і дуже за­доволена.
  • Якщо кішка опустила хвоста, вона втомлена і хоче відпо­чити.

Сторінка 4

Собачки

1. Вступне слово

Якби собаки вміли говорити, вони б, неодмінно, висловили свою любов до людини, і сказали.

2. Гра «Ехо» (діти повторюють останнє слово за вчителам кожного рядочка.

Я хочу, щоб ти зі мною був завжди,

Мене годував,

Мене поїв,

Дав куточок затишний мені,

Де б відпочивав я в солодкому сні,

І  рази тричі на день

На повітря виводив мене.

За усе я щедро відплачу:

Тебе бути добрим навчу.

3. Розповідь про собак

Першими домашніми тваринами були вовки, які стали собаками. Це було 10 тисяч років тому. Тепер вченими виведено багато різних порід. Собаки добре навчаються, працюють рятувальниками, поводирями, служать в армії та міліції. А Білка і Стрілка полетіли в космос раніше за людину. Слух собаки в 10 разів гостріший ніж у людини.

4. Розгляд ілюстрацій у підручнику(ст.66)

5. Читання тексту вчителем.

Сторінка 5

Хом’яки

1. Вступна бесіда

Хом’яки – милі кумедні тваринки – гризуни. Існує кілька видів хом’яків, яких можна утримувати в домашніх умовах. Вони можуть робити запаси до 90 кг.

2. Розгляд ілюстрацій

3. Розгляд інших домашніх улюбленців. А ще домашніми улюбленцями можуть бути морські свинки, павуки, черепашки, мавпочки.

Сторінка 6

Правила пам’ятки

Гра «Пам’яталочка»

– Чи потрібний вихованець у будинку? (Про це слід запитати дозволу в батьків.) 

– Як годувати вихованця? (Кормом або їжею, спеціально приготовленою для тварини.)

– Як стежити за здоров’ям? Як лікувати? (Доглядати за вихо­ванцем. Якщо захворів — іти до ветеринара.)

– Як вигулювати вихованця? (Собаку — з намордником і на по­водку.)

– Де обладнати місце в кімнаті? (У сухому, без протягів місці.)у

– Як учити собаку? (Дресирувати)

5. Робота у зошитах з друкованою основою. (ст. 29)

Колективне виконання завдань зошита.

V. Підсумок уроку

За відповіді ваші спасибі вам, діти.

Прийшов час урок завершати.

Сьогодні ми продовжили

Тваринний світ вивчати.

Як підсумок, можу

Одне лиш сказати:

Зробили багато –

Знання будете мати.

Повинні ви завжди

Урок цей пам’ятати.

А тепер сюрприз для всіх вас наступною сторінкою нашої книги є сторінка на якій ви повинні знайти, пізнати свого улюбленця.

Автор: Гринько А. В.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: