Тема уроку. Які прикмети у зими? Зимові місяці. Планування спостережень за природою взимку. Творче завдання: складання казки про зиму. Мета: формування ключових компетентностей: → уміння вчитися – уміння організовуватися до самостійного виконання завдання, доводити роботу до кінця; → загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; → соціальну – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу. предметних компетентностей: → розширити знання учнів про те, як зміни природи відображаються у назвах зимових місяців. → вчити виразно, чітко читати зимові прикмети та пояснювати їх зміст; → розвивати спостережливість, пам’ять, виразне мовлення; → виховувати естетичні почуття. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: картки для групової роботи, репродукції картин Сергія Світославського «Зимовий пейзаж», Сергія Шишко «Парк узимку», ілюстрацїїії «Зимові розваги», DVD (запис музики П. І. Чайковського «Пори року» Зима), кросворд.
Хід уроку
І. Організація класу. Ось дзвінок вам дав сигнал, Працювати час настав, А щоб добре працювати, Треба гарний настрій мати. Станьте прямо… Не хиліться. Один одному всміхніться… Всі веселі і здорові? (Так) До уроку всі готові? (Так?) Сідайте. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1.Слово вчителя. - Про яку пору року йдеться у загадці? Стало біло навкруги – 2.Завдання для ведення спостережень узимку. Нежива природа: встановлення снігового покриву, відлиги, замерзання водойм, хуртовини, ожеледь, іній, мороз. Жива природа: стан кори у дерев, стан бруньок на деревах і кущах, стан шишок на сосні, ялині, ялиці; зимове життя осілих та зимуючих птахів. 3. Довідкове бюро. І́ній — шар кристалів льоду, що утворюється на горизонтальних поверхнях (ґрунті, траві, предметах) . 4.Зимовий календар погоди . (Температура повітря, стан неба – хмарність, природні явища в неживій природі, в житті рослин, тварин). ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. 1. Слово вчителя - Сьогодні перед нами стоїть завдання дізнитися, як зміни природи відображаються у назвах зимових місяців.
2. Інтерактивний прийом «Незакінчене речення». -Чого ви очікуєте від уроку? - Від уроку я очікую … 3.Технологія «Асоціативний кущ» Учитель. З якими словами у вас асоціюється слово «зима»? (Сніг, іній, бурулька, хуртовина, віхола, холод, мороз, відлига). 4. Бесіда за картинами Сергія Світославського «Зимовий пейзаж», Сергія Шишко «Парк узимку». (Додаток 1) -Яку пору року зображено? -Які ознаки зими ви бачите? -Назвіть кольори зими? -Яка картина сподобалась і чому?
ІV.Вивчення нового матеріалу.
- Що виникає у вашій уяві, коли звучить ця музика? 2.Інсценізація « Зимові місяці». а) Місяць грудень У грудні господарює зима. А допомагають їй і хуртовини, і метелиці, і вітри. Скрізь лежить пишна біла ковдра. Застиг дрімучий ліс. Дерева поринули в глибокий сон. Усе довкола біле-біле. б) Місяць січень Перший місяць року — січень. Як тільки його не називають: і «сніжень», і «сніговик», і «льодовик», і «тріскун», і «січко». А ще його величають царем морозів, володарем і серцем зими, бо він найхолодніший місяць. У січні не тільки сніг січе, а ще й мороз вогнем пече. Товщає лід на річках, ростуть сніжні кучугури. За старих часів лютий замикав рік, тому його ще називали «межень», бо він проводив межу між старим і новим роком. Сьогодні ж лютий — останній місяць матінки-зими. Та хоча він і останній, усе одно приходить до нас із сердитими вітровіями й сніжними заметілями, а звідси ще й такі його назви — «сніговій», «вітродув», і приказка: «Ну й люті заметілі під лютий полетіли». 3.Робота в групах .
Прикмети про грудень Грудень рік кінчає, зиму починає. Прийшов грудень — приніс студень. Прикмети про січень Коли в січні березень — у березні чекай січня. Прикмети лютого Питає лютий, чи добре взутий? Фізкультхвилинка У володарки Зими Трішечки замерзли ми. Грудень каже: «Пострибай!» Січень просить: «Присідай!» Встали – сіли, встали – сіли, Розігріли наше тіло. Лютий місяць нагадав: «Час нам братися до справ. Сіли, дітки, всі гарненько. Спинки держимо рівненько. Книги відкриваємо – Знання здобуваємо!» V. Робота з підручником . 1. - Допоможіть Синьокрилій Сойці дізнатися, про що розповідають назви зимових місяців? Читання тексту за логічно закінченими частинами (с.73-74)
VІ. Закріплення нового матеріалу.
а) Порівняти малюнки . Де зображено тривалість дня і ночі восени, а де - взимку ? б) Пригадай і запиши назви осінніх і зимових місяців. в)Запиши, в якому стані буде вода, коли температура повітря становитиме -10ºС . 2.Слухання авторської казки Марії Ростріпи «Зимові розваги» . - Уважно послухайте казку і скажіть, як розважалися діти? Хлопці вже досхочу набігалися на лижах, накаталися на санках і навіть закінчили бій у сніжки. – У нас іще година вільного часу! – поглянув на подарований татом годинник Дмитрик. – У що пограємо? – підставив до дерева лижі Максимко. – А що як зліпити сніговика! – раптом запропонував Ростик. – Чудова ідея! – в один голос підтримали друзі. Товариші взялися до захопливої забавки. Зліпивши міцні кульки, клали їх на сніг і починали катати, поки не набували потрібного розміру. Потім розмістили так, аби найбільша була внизу, а найменша – зверху. – А як прилаштувати руки нашому красеневі? – поринув у роздуми Максимко. – За допомогою хвойних гілок, – підказав Дмитрик. – Друзі, поки прикрашатимете сніговика, збігаю додому по фарби, щоб намалювати йому шарфик і кожушок! – весело повідомив Ростик. – Як чудово придумав! – похвалили товариша Дмитрик і Максимко. – Тільки не затримуйся! Хлопці роззирнулися і знайшли біля сосон гілочки. Потім вирішили, що в якості носа чудово слугуватиме ялинова шишка, а ягоди горобини – очима. На голову сніговику наділи старе відро, яке стало гарненькою шапкою. Повернувся Ростик і намалював симпатязі червоні щічки й усміхнений ротик, синенький кожушок і смугастий шарфик із китицями. Коли це прийшов і татусь Дмитрика з фотоапаратом: – Молодці! Зліпили справжнього красеня! А тепер ставайте біля сніговика, я вас сфотографую… За хвилину товариші захоплено перемовлялися: – А чом би не створити цілий зоопарк? І тигрів, і слоників, і мавпочок, і навіть фантастичних драконів! Сніговичок усміхнувся: він із нетерпінням чекатиме на нових сусідів! Ото весело буде зимувати! А коли визирне сонечко та прогріється повітря, сніжні друзі спорядяться в далекі мандри, щоб наступної зими знову повернутися! 2.Складання розповіді на тему: «Чому ми любимо зиму? (за ілюстраціями, вміщеними на с. 75 підручника). VІІ. Узагальнення і систематизація знань. а).Кросворд
Під подушкою пакунки — Веселий Дід Мороз в руках Аж тріщіть мороз, лютує, VІІІ. Домашнє завдання Придумати символи для зимових місяців. Порівняти, чим вони схожі, а які мають відмінності. ІХ. Підсумок уроку - Чи збулися ваші очікування від уроку? - Що нового дізналися? Література
4. Малятам і дошкільнятам про зиму та зимові місяці[Електронний ресурс]- Режим доступу: doshkolenok.kiev.ua 5. Обличчя України. Сергій Світославський - художник-пейзажист [Електронний ресурс]- Режим доступу: leonardo-studio.livejournal.com/26104.html 6. Обличчя України. Сергій Шишко[Електронний ресурс]- Режим доступу: leonardodali.livejournal.com/14995.htm
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |