Мета:
· Формувати уявлення про кругообіг води в природі; · Формувати уявлення про перетворення води з одного стану в інший ( з рідкого в газоподібний, з газоподібного в рідкий, з рідкого в твердий, з твердого в рідкий); · Удосконалювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі на основі власних спостережень; · Закріпити і розширити уявлення про значення води, про три стани води, властивості води – рідини; · Розвивати спостережливість; · Розвивати вміння працювати в групах · Розвивати вміння давати відповіді на питання, збагачувати словниковий запас. · Виховувати естетичні почуття у ставленні до природи, прагнення берегти й охороняти природу, зокрема воду. Словник: Кругообіг води; три стани води: твердий, газоподібний, рідкий; вода, крига, сніг, іній, туман. Обладнання: таблиця «Кругообіг води у природі», картки, словникові слова, підручник. Тип уроку: комбінований.
Хід уроку.
Вступна частина. 1. Організаційний момент. 2. Нервово-психологічний настрій. · Вправа «Дешифрувальник». Які слова зашифровані? Диріна, адов, разопро, барбезна . ( рідина, вода, прозора, безбарвна) Завдання: прочитайте слова у зворотному порядку; прочитайте слова переставляючи склади. · Спостереження за погодою за тиждень. - Який день був найбільш холодним? - Чи були опади за цей проміжок часу? - Яка переважає погода? - Які зміни сталися у природі? Оголошення задач уроку. На уроці ми будемо: v Розповідати про воду, її властивості. v Розповідати про стани води. v Познайомимося з явищем кругообігу води у природі. ПОВТОРЕННЯ. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (розминка). «Мы завжди проіряєм, що ми вмієм і що знаєм». Запитання: 1. Що вивчає природознавство? 2. Що таке природа? 3. Якою буває природа? 4. Чим живі істоти відрізняються від предметів неживої природи? 5.Що таке природне тіло? 6.Що таке фізичне тіло? 7. Яке значення має вода для людини? 8.Де в природі знаходиться вода? 9.Які основні властивості води? 10.Що відбувається з водою під час нагрівання (охолодження)? 11.Чим лід подібний до скла? 12.Що уявляє собою водяна пара? 13.Які речовини називаються розчинними? 14.Які речовини називаються нерозчинними? 15.Води яких морів омивають береги України? 16.Що таке питна вода?
4. Перевірка домашнього завдання. Робота в групах. 1- група. Знайдіть і запишіть у зошит властивості, які має чиста вода: рідина, гірко-солона, тверде тіло, непрозора, має різкий запах, має сталу форму, безбарвна, прозора, не має сталої форми, не має смаку, без запаху, має блакитний колір. 2. – група Доповни прислів’я. Поясни їх значення. Від природи бери те, що вона дає і за те…….. З природою живи в дружбі, то й буде вона тобі в ………. . До природи не неси ……… 3. -група Диктант: 1. Воду, що використовують для пиття та приготування їжі називають -……. 2. Яка вода у природі є питною? 3.Води яких морів омивають Україну? 4.Солодка вода. В ній розчинено …….. . 5. Кисла вода. В ній розчинено ……… . 6.Глина – це розчинна речовина чи нерозчинна? 7.Запишіть назви розчинних речовин. 8. Вода при нагріванні - ……… . ( питна, колодязна, Азовське, Чорне, цукор, лимонна кислота, нерозчинна, сіль,Розширюється).
Основна частина. 1.Загадки. Прозоре, мов скло, та не вставиш у вікно (крига). Що росте до гори коренем? (бурулька) Махнула птиця крилом – І покрила весь світ Білим килимом. (Сніг) Без крил летить, Без ніг біжить, І напува, і меле, й миє, А від морозу кам’яніє. (вода) Відома звіку рідина, Усяк її вживає, Буває хмаркою вона, Пушинкою буває, Бува, як скло, Крихка, тверда – Звичайна підкажіть -…….. (вода) 2. Визначити тему уроку пропонується учням. - Ми з вами відгадували загадки. Як ви думаєте про скільки речовин йшла мова? - завдання: ü Перелити воду із склянки в банку. Яка вода?; ü Чи завжди вода буває тільки рідкою? ü Якщо вода кипітиме, що з нею станеться? ü То в яких станах буває вода у природі? ü То чи можете ви визначити тему уроку? 3. Оголошення задач уроку. На уроці ми будемо: v Розповідати про воду, її властивості. v Розповідати про стани води. v Познайомимося з явищем кругообігу води у природі. 4. Словникова робота. Рідке тіло, тверде тіло, газоподібне тіло,Туман, Сніг, Іній, водяна пара. 5. Розповідь учителя. Робота з таблицею. Стор. 19 -22. Підручник.
6. Фізхвилинка. Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться І до сонця потягніться. В різні боки похиліться. Раз – присядьте, два – присядьте І за парти тихо сядьте. 7. Робота з підручником. Метод «Навчаючись учусь». Завдання: прочитати абзац. Розповісти другові. 8. Робота в зошитах. Записати висновок. 9. Творча робота. «Подорож краплинки води». Запитання: 1. Що сталося з краплинкою води? 2. Чи повернулася краплинка до океану? Пофантазуй. Заключна частина. Підсумки. - Що робили на уроці? - Що ви пізнали нового? - З якими новими словами ви познайомились? Оцінювання. - Оціни себе сам. - Оціни друга. Домашнє завдання. Стор. 19-22. 1 – продовжити казку. 2 – вивчити висновки
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |