Мета: ознайомити учнів з ознаками птахів, навчити визначати птахів, описувати їх, формувати поняття “осілі птахи”, “перелітні птахи”; розвивати спостережливість, пам'ять, увагу; виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі, бажання піклуватися про птахів. Обладнання: комп’ютер, ілюстрації, таблиці із зображеннями птахів,риб, комах, виставка дитячих малюнків, оповідань, казок, ігор на тему: «Допоможемо зимуючим птахам», виставка фото «Моя годівничка». Тип уроку: урок формування нових знань, умінь, навиків. Методи і прийоми: словесні (розповідь, бесіда, пояснення), наочні (демонстрація малюнків, презентація), практичні (індивідуальні завдання, робота з підручником, зошитом,спостереження). Хід уроку I. Організаційний момент. 1. Створення ситуації успіху. Ось дзвінок нам дав сигнал, 2. Вправа «Погода» II. Актуалізація знань, умінь і навичок. 1. Фронтальна бесіда. - З якими групами тварин ознайомилися на минулих уроках? - Назвіть відмінні ознаки комах? Риб? ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення проблемної ситуації. Вчитель демонструє зображення кажана, метелика, птаха. - Чим відрізняються птахи від інших тварин? Вчитель демонструє зображення пінгвіна, півня, горобця. - Чи усі птахи літають? - Так хто ж такі птахи? Чим вони відрізняються від інших тварин?
ІII. Повідомлення теми і завдань уроку. ІУ. Формування нових знань, умінь і навичок. 1. Розв’язання проблемної ситуації. Розповідь вчителя. - Чим птахи відрізняються від риб і комах? Чи всі птахи літають? А комахи? Це не головна ознака птахів. Давайте розглянемо тіло птахів. Чим воно вкрито? Чи вкрито тіло пір’ям тварин іншої групи? Це головна ознака всіх птахів. Пір’я рятує птаха від спеки і холоду, маскує від ворогів. 2. Знайомство з поняттям « осілі птахи». (Демонстрація зображення птахів на слайді) Птахів, які живуть у нас весь рік, називають осілими. Синиця, дятел, голуб, горобець. 3. Знайомство з поняттям «перелітні птахи». (Демонстрація зображення птахів на слайді) Птахи, які прилітають до нас навесні, називають перелітними. (Демонстрація зображення птахів на слайді) Ластівка, соловей,чапля, лелека, жайворонок, шпак.
Фізкультхвилинка На болоті в хороводі - ходьба з високим підніманням колін і змахами рук Сіра чапля діток водить, - кружляння на місці Танцювали що є сили – Все болото розмісили. Прилетіли вранці бусли, - легкий біг, змахи руками Посідали і загрузли. – повернення на місця.
4. Інсценізація вірша І.Блажкевич «Взимку» - Чи легко їм узимку знаходити собі їжу? Як люди допомагають узимку птахам? 5. Учні презентують годівнички. 6. Презентація роботи мікрогруп: Виставка малюнків, оповідань, казок, ігор на тему : «Допоможемо зимуючим птахам». 7. Зарядка для очей. ( на слайді) IV. Закріплення вивченого. 1. Робота з підручником с. 60, 61. 2. Завдання в зошиті с. 36-37. 3. Віршована вікторина, з якої дізнаємося як ви засвоїли назви зимуючих птахів. На землі білосніжна корона, Біле все, лише чорна... (ворона).
Вже безлисте гілля, наче палка, А на ньому сидить сонна... (галка).
На тополі високо-високо Стрекотить білобока... (сорока).
От було б менше снігу, якби Були б ситі усі... (голуби).
А ось тут на малім деревці, Ніби кульки сидять... (горобці).
Все замерзло, немає водички. Між гілками літають... (синички).
В пору цю їсти пташечка хоче, Он на дереві дятел... (стукоче).
З-під кори добуває личинки, Все ж їда для малої... (пташинки)
Все поснуло: жук, муха, комар, А в ялинах — господар... (шишкар).
З шишок від добуває зернятка, Будуть ситі його... (пташенятка).
Десь здалеку доноситься стук, То горіха роздовбує... (крук).
Ліс шумить і хурделиця ойка, Між гілками з'явилася... (сойка).
В теплий край ці пташки не літають, Зиму тут вони всі... (зустрічають). На берізці на гіллі вгорі Кольорові сидять... (снігурі).
А омелюхів зграйка ось тут Горобину червону... (клюють).
Десь у лісі, немов у дворі, Ходять красеники... (глухарі).
Зараз стужа, мороз і зима. Корму доброго птахам... (нема). Та у вирій вони не літають, Вони мужньо тут зиму... (стрічають).
Над усе вони люблять свій край, То ж пташині ти... (допомагай).
V. Підсумок. - Дорогі першокласники, хотілося б вам побажати ніколи не забувати про наших пернатих друзів! Слід усім запам’ятати: Пташок треба захищати. Їх оселі не руйнуй, Краще взимку підгодуй! -Що нового дізнались на уроці? - Що запам’яталося? Автор: Ониськів Тетяна Олександрівна
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |