Птахи (1 клас)

Мета: ознайомити учнів з ознаками птахів, навчити  визначати птахів, описувати їх, формувати поняття “осілі птахи”, “перелітні птахи”; розвивати  спостережливість, пам'ять, увагу; виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі, бажання піклуватися про птахів.

Обладнання: комп’ютер,  ілюстрації,  таблиці із зображеннями птахів,риб, комах, виставка дитячих малюнків, оповідань, казок, ігор  на тему: «Допоможемо зимуючим птахам», виставка фото «Моя годівничка».

Тип уроку:  урок формування нових знань, умінь, навиків.

Методи і прийоми: словесні (розповідь, бесіда, пояснення), наочні (демонстрація малюнків, презентація), практичні (індивідуальні завдання,   робота з підручником, зошитом,спостереження).

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1. Створення ситуації успіху.

Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо –
Урок наш розпочинаймо.

2. Вправа «Погода»
- Яка зараз пора року? Який місяць? Яке число? Тепло чи холодно надворі? Який стан неба? Яка температура повітря? Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Актуалізація знань, умінь і навичок.

1. Фронтальна бесіда.

- З якими групами тварин ознайомилися на минулих уроках?

- Назвіть відмінні ознаки комах? Риб?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення проблемної ситуації.

Вчитель демонструє зображення кажана, метелика, птаха.

- Чим відрізняються птахи від інших тварин?

Вчитель демонструє зображення пінгвіна, півня, горобця.

- Чи усі птахи літають?

 - Так хто ж такі птахи? Чим вони відрізняються від інших тварин?

 

ІII. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІУ. Формування нових знань, умінь і навичок.

 1. Розв’язання проблемної ситуації. Розповідь вчителя.  

         - Чим птахи відрізняються від риб і комах? Чи всі птахи літають? А комахи? Це не головна ознака птахів. Давайте розглянемо тіло птахів. Чим воно вкрито? Чи вкрито тіло пір’ям тварин іншої групи?  Це головна ознака всіх птахів. Пір’я рятує птаха від спеки і холоду, маскує від ворогів.

2. Знайомство з поняттям « осілі птахи». (Демонстрація зображення птахів на слайді)

Птахів, які живуть у нас весь рік, називають осілими.

Синиця, дятел, голуб, горобець.

3. Знайомство з поняттям «перелітні птахи».  (Демонстрація зображення птахів на слайді)

Птахи, які прилітають до нас навесні, називають перелітними. (Демонстрація зображення птахів на слайді)

Ластівка, соловей,чапля, лелека, жайворонок, шпак.

 

Фізкультхвилинка

На болоті в хороводі     - ходьба з високим підніманням колін і змахами рук

Сіра чапля діток водить,     - кружляння на місці

Танцювали що є сили –

Все болото розмісили.

Прилетіли вранці бусли,      - легкий біг, змахи руками

Посідали і загрузли.             – повернення на місця.

 

4. Інсценізація вірша І.Блажкевич «Взимку»
Ой, мороз. Який мороз!
Всіх пташок проймає дрож.
Скачуть – плачуть горобці:
- Дайте нам зерна, ців – ців!
А синички невеличкі просять:
- Дайте рукавички!
Снігурі сидять вгорі,
Заздрять дуже дітворі:
- Вам, дівчатка і хлоп’ятка,
Тепло, бо у вас є хатка.
А у нас нема хатинки,
Й на обід – ані зернинки.

- Чи легко їм узимку знаходити собі їжу? Як люди допомагають узимку птахам?

5.  Учні презентують годівнички.

  6. Презентація роботи мікрогруп:

Виставка малюнків, оповідань, казок, ігор  на тему : «Допоможемо зимуючим птахам».
  Виставка фото «Моя годівничка».

7. Зарядка для очей. ( на слайді)

IV. Закріплення вивченого.

1. Робота з підручником с. 60, 61.

2.  Завдання в зошиті с. 36-37.

3. Віршована вікторина, з якої дізнаємося як ви засвоїли назви зимуючих птахів.

На землі білосніжна корона,

Біле все, лише чорна... (ворона).

 

Вже безлисте гілля, наче палка,

А на ньому сидить сонна... (галка).

 

На тополі високо-високо

Стрекотить білобока... (сорока).

 

От було б менше снігу, якби

Були б ситі усі... (голуби).

 

А ось тут на малім деревці,

Ніби кульки сидять... (горобці).

 

Все замерзло, немає водички.

Між гілками літають... (синички).

 

В пору цю їсти пташечка хоче,

Он на дереві дятел... (стукоче).

 

З-під кори добуває личинки,

Все ж їда для малої... (пташинки)

 

Все поснуло: жук, муха, комар,

А в ялинах — господар... (шишкар).

 

З шишок від добуває зернятка,

Будуть ситі його... (пташенятка).

 

Десь здалеку доноситься стук,

То горіха роздовбує... (крук).

 

Ліс шумить і хурделиця ойка,

Між гілками з'явилася... (сойка).

 

В теплий край ці пташки не літають,

Зиму тут вони всі... (зустрічають).

На берізці на гіллі вгорі

Кольорові сидять... (снігурі).

 

А омелюхів зграйка ось тут

Горобину червону... (клюють).

 

Десь у лісі, немов у дворі,

Ходять красеники... (глухарі).

 

Зараз стужа, мороз і зима.

Корму доброго птахам... (нема).

Та у вирій вони не літають,

Вони мужньо тут зиму... (стрічають).

 

Над усе вони люблять свій край,

То ж пташині ти... (допомагай).

 

V. Підсумок. 

- Дорогі першокласники, хотілося б вам побажати ніколи не забувати про наших пернатих друзів!

Слід усім запам’ятати:

Пташок треба захищати.

Їх оселі не руйнуй,

Краще взимку підгодуй!

-Що нового дізнались на уроці?
- Які моменти уроку були легкими, а які складними?

- Що запам’яталося?

Автор: Ониськів Тетяна Олександрівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: