Тварини навесні. Зустрічаємо птахів

Львівський НВК ім. В.Симоненка 
"Школа – гімназія з поглибленим вивченням 
німецької мови” 
Вчитель Мекелита Оксана Василівна 
Природознавство. 2 клас. 
Тема.Тварини навесні. Зустрічаємо птахів. 
Мета.Розширити знання дітей про життя тварин навесні , допомогти усвідомити, яку користь приносять птахи, повторити правила поведінки в природі, сприяти розвитку спостережливості, виховувати бажання оберігати тварин. 
Обладнання.Малюнки із зображенням різних груп тварин, птахів, план уроку у вигляді ”Дерева Знань”, 
матеріал для тематичних проектів, плакат для гри 
"Чиє гніздо?”, чайнворд про птахів, довідкова література. 
Тип уроку.Урок – свято. 
Хід уроку 
1.Хвилинка доброго настрою. 
1 група дітей водить гаївку "Ку-ку, ку-ку, чути в ліску”.У центрі кола стоїть Дівчинка- Зозуля. 
Ку-ку, ку-ку, чути в ліску 2р. 
Ходім співаймо, радо вітаймо, 
Божу, Божу, Божу весну. 

Ку- ку, ку-ку, пташко мала 2р. 
Ти нам співала , правду казала, 
Щезла, щезла, щезла зима. 

2 група дітей співає пісню "Повертайся, ластівко”(Сл. М. Сингаївського, муз. В. Верменича) 

Повертайся , ластівко, до двора, до двора, 
За весною скучила дітвора, дітвора. 
Скоро вже повернуться журавлі, журавлі, 
Скоро підем босими по землі, по землі. 
Тільки ти, весняночко , не барись, не барись, 
Із своєю піснею озовись, озовись, 
Не барися , ластівко, прилітай, прилітай, 
В український сонячний рідний край, рідний край. 

Заходить Дівчинка – Ластівка. 
Діти: - Де ти , ластівко, літала? 
Де ти зиму зимувала? 
Ластівка:- За лісами, за морями, 
Я носила телеграми, 
В них весела новина – 
Повернулася весна.( В. Марсюк) 
2.Організаційна частина. 
Ознайомлення із темою і завданнями уроку.Інформація для проектів, зібрана учнями заздалегідь, знаходиться у інформаційному центрі. 
Нагородою за хорошу роботу на уроці є символічний "хмиз” ,з якого учні в кінці уроку будують гнізда для птахів на "Дереві Знань” . 
3. Фенологічні спостереження. 
Спостереження за погодою та змінами в природі із занесенням даних до класного календаря природи. 
4.Загадкова зупинка. 
Відгадування загадок про птахів, які підготували діти. 
Перший я приніс весну, 
Землю пробудив від сну, 
Заспіваю під вікном, 
Звуть мене усі …( Шпаком). 

Які ноги, такий ніс, 
Він по луках ходить скрізь. 
Хату він на хаті має, 
Жабам всім рахунок знає.( Лелека). 
Ми пішли до гаю вдвох,- 
Я й сестра Даринка, 
А в гаю тім тьох та тьох 
Та іще так дзвінко… 
Що за співанки? Чиї? 
То співають…( Солов”ї). 

5.Робота в групах. 
Відбір матеріалів для проектів в інформаційному центрі та захист проектів. 
Група "Зоологи”- проект "Тварини навесні”. 
Група "Орнітологи”- проект "Птахи прилетіли”. 
Група”Юннати” – проект "Ластівка сільська”. 
Група "Фенологи”- проект "Скринька цікавих фактів”. 
6.Хвилинка відпочинку. 
Слухання у записі співу пташок , лежачи на парті із заплющеними очима. 
- Що ви уявляли собі під спів пташок? ( Розповіді учнів.) 
7.Робота з довідковою літературою. 
У енциклопедіях діти знаходять відповіді на запитання: 
- Хто вигодовує пташенят зозулі ? 
8. Сюрприз. 
Розгадування чайнворду про птахів. 
Чайнворд подано у вигляді сови. Матеріал для розгадування чайнворду діти черпають із "Скриньки цікавих фактів” 
1.Який птах з червоними грудьми прилітає до нас на зиму?( Снігур) 
2.Який процес забезпечує птахам продовження роду?( Розмноження) 
3.Хижий птах, який полює на гризунів?( Яструб) 
4. Хижий птах, який живе в горах?(Беркут) 
5. Який птах із родини курячих ховається від морозу під снігом?(Тетерев) 
6.Коли більшість перелітних птахів повертаються у наш край? ( Весною ). 
Гра "Чиє гніздо?”.(З”єднай зображення птаха із його гніздом). 
9.Підсумки. 
Повторення правил поведінки в природі. 
Створення символічного "гнізда” на дереві Знань.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: