Часи дієслів

Мета: Удосконалювати вміння та навички учнів розрізняти дієслова теперішнього, минулого і майбутнього часів; розвивати інтелектуальні здібності учнів, уяву, мислення, пам’яті, мовлення учнів, вміння послідовно висловлювати свої думки; формувати навички співпраці, розвивати комунікативні здібності, виховувати любов та бережне ставлення до природи. 
Хід уроку 
І. Організація учнів до уроку. 

1. Добрий день! 
У добрий час, радо ми вітаємо вас. 
Здоров’я, щастя, радості вам бажаємо 
Урок рідної мови розпочинаємо. 

2. Очікування «Мікрофон» 
- Я хочу, щоб наш урок був продуктивним. А яким ви хочете бачити наш урок? 
(Продуктивним, цікавим, повчальним, казковим) 
ІІ. Створення емоційного фону уроку. 
(Звучить музика Вівальді – «Пори року»(Весна)) 
1.Читання вірша вчителем. 

Все прокидається поволі, 
Зі сну зимового встає. 
Радіє гай, радіє поле, 
Земля поталу воду п’є. 
Скресає і щезає крига, 
Бурульки падають з дахів, 
І вітерець прозорокрилий 
Додому підганя птахів. 
А в лісі на галяві теплій 
Поміж ялинок запашних 
Уперше спалахнув метелик - 
Тендітний вогничок весни. 

-Про яку пору року йдеться у вірші? Доведіть методом «Пресу», що це весна. 
-Так, це весна. Вона за вікном. А ви хочете, щоб вона завітала до нас у клас.? 
Отже, потрібно гарно попрацювати. А види робіт на уроці підказує сонечко. 

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдання уроку. 
1.Вправа «Дешифрувальник». 
-Отже, розпочинаємо роботу. 
-Перше завдання «Дешифрувальник», за допомогою якого ми розшифруємо тему нашого уроку. Будьте уважні! Літери у нашому мобільному телефоні розташовані під цифрами на кнопках. Кожній цифрі відповідає кілька літер. 
Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати тільки одну літеру. Наша тема складається з двох слів. Увага! Номер 9173 2437541. 
-Часи дієслів (записую тему на дошці). 
-І на сьогоднішньому уроці ми закріпимо знання про часи дієслів, здобуті на попередніх уроках. 

IV. Основна частина уроку. 
1.Стратегія «Кубування». 

Завітав сьогодні в клас 
На урок знову до нас 
Кубик, діти, не простий, 
Кубик, діти, чарівний. 
Він доріжку прокладає, 
Знання ваші перевіряє. 

-Аналізуємо завдання «Чарівного кубика». 
1)Частина мови 
2)Що означає? 
3)На які питання відповідає? 
4)Яким членом речення виступає? 
5)За чим змінюється? 
6)Неозначена форма дієслова. 

2.Каліграфічна хвилинка. 
-А зараз розгорнемо зошити і запишемо число, класна робота. 
-І записи у зошиті почнемо з каліграфічної хвилинки. 

Цвіту не вирви задаром, 
Гілки не втни для забави. 

-До чого закликає автор? 
-Пригадайте правило правопису частки не з дієсловами. 
3.Робота з реченням. 

Зацвілавдолинічервонакалина. 

-Наше сонечко дужче пригріло і всі слова в реченні збіглися до купки, щоб зробити нам тінь. Ми допоможемо їм і утворимо речення. 

Зацвіла в долині червона калина. 

-Утворили, перевірили, а зараз запишемо і зробимо синтаксичний розбір речення. 

4.Зоровий диктант. Верби зеленіють над ставком. 
-А зараз потренуємо увагу і пам'ять. Увага! Зоровий диктант. 
-Перевіряємо. 
-Знайдіть у реченні дієслово, випишіть його, вкажіть час. Доберіть до нього інші часові форми. 
5.Фізкультхвилинка. 
-Весна… До нас завітала бджілка. 

6.Робота з текстом. 

- Подивіться за вікно. Легенький вітерець гойдає верхівки дерев. Ось вітерець завітав і до нас в клас. І не сам завітав, він приніс нам текст. Давайте прочитаємо його. 

Прийти весна. Настати теплі дні. Дзюрчати веселі ручаї. Сонечко ніж- 
но пригріти землю. У лісі цвісти ряст. Вітер тихо повівати теплом. 

-Чи гарно звучить текст? Чому? 
-Так, дієслова стоять в неозначеній формі. Неозначена форма – це початкова форма. А для того, щоб текст став кращим, ми маємо перебудувати текст, щоб події відбувалися в: 
Ір. – в минулому часі 
ІІр. – в теперішньому часі 
ІІІр. – в майбутньому часі 
-Для зручності виконання завдання – на партах листочки з текстом. Працюємо в парах. 

7.Вправи для очей. 
- Діти, ми довго працювали, наші очі втомились. А зараз вони відпочинуть. Вся увага тільки на метелика. 
(На мультимедійній дошці спостерігаємо за метеликом, який літає) 
8. Творча робота в групах. 

- А працюватимемо під гаслом: 
Щоб робота в нас кипіла, 
Працювати будем: 
Швидко! Дружно! Вміло! 

Ігр. – Відтворити пантоміму на речення «Я люблю нюхати запашні квіти» 
ІІгр. – За допомогою тільки дієслів скласти текст на тему «Моя яблунька» 
ІІІгр. – Скласти сенкан до слова Весна. 

9. Робота з деформованими прислів’ями. 
- Народна мудрість – це прислів’я і приказки. А наш вітер бушує далі. Він деформував наші прислів’я. Ваше завдання – відновити їх. 


Що посієш або пропав. 
Або пан, далі будеш. 
Тихіше їдеш – те й збереш. 

-Давайте перевіримо, чи правильно виконали завдання. 
-Знайдіть дієслова, визначте час. 

Що посієш, те й збереш. 
Або пан, або пропав. 
Тихіше їдеш – далі будеш. 

10. Веселинка. 
- Хлопці підготували нам веселинку. 

- Я миюся, ти миєшся… Який це час Федоте? 
- Ну, раз ми з вами миємось – виходить, що субота. 
-Допоможемо Федоту визначити часи дієслів. 

11. Вправа «Гронування». 
- А тепер сіли рівненько і будьте уважними. У нас цікавий вид роботи – «Гронування». Ми проводимо його досить часто. І я думаю, що ви швидко справитесь із завданням: 
Підібрати дієслова до поданих слів за даним часом. 
(Кожна пара дітей в рядах записує по одному дієслову і передає наступній парі) 

пролісок струмок пташка 
Майбутній час Теперішній час Минулий час 

V. Домашнє завдання 
- Наш урок підходить до завершення. Розгорніть щоденники. 
Починається, освітлює, прокидається, дзвенить, любити. 
Група №1 
Скласти твір на тему ”Рідна земля”, використовуючи ці дієслова. 
Група №2 
Побудувати речення із дієсловами, визначити часи дієслів, розібрати одне речення. 
Група№3 
Утворити різні часові форми від цих дієслів. 

VI. Підсумок уроку. 
-Чи справдились ваші очікування? Що сподобалось? 
-На цьому наш урок закінчено. А весна цвіте, буяє, радує нас. Милуймося її красою, бережімо цю красу. 
(На мультимедійній дошці відео розквіту природи).

 

 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: