Наголос. Ненаголошені й наголошені голосні

Мета: закріплювати знання про наголошені та ненаголошені склади і звуки; вчити розпізнавати іменники, прикметники, дієслова. Розвивати вміння розпізнавати наголошений звук та склад, мовлення, увагу, пам'ять. Виховувати працьовитість, культуру праці, повагу до тварин.
Хід уроку
Слайд 1
І Організація класу
Продзвенів уже дзвінок
Всіх покликав на урок.
Тож і ми часу не гаймо
працювати починаймо.
- Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок - казка. Ми сьогодні завітаємо у гості до героїв улюблених мультфільмів та казок.
- Але що це? (йде дощ)
Слайд 2
- Нас супроводжувати буде герой одного із мультфільмів, який народився з дощу. Хто це? (Капітошка)
Слайд 3
- Який у нього настрій? Я бажаю вам протягом уроку мати хороший настрій, гарно працювати та отримати чудові оцінки.
- Тому девізом на урок ми візьмемо такі слова
Слайд 4
Думати швидко!
Виконувати чітко!
Творчо працювати!
Каліграфічно писати!
ІІ Актуалізація опорних знань
- А щоб розпочати нашу подорож Капітошка пропонує подумати. Тому він підготував вам розминку. Прцюємо парами.
Слайд 5
На кожній паті лежать фішки. Зараз я задаватиму питання. Першим відповідатиме перший варіант. Якщо ви відповіли правильно, то ваш сусід вам має дати фішку. Далі відповідатиме другий варіант, а фішки роздаватиме перший.
«Мозкова атака»
- З чого складається наше мовлення?
- Які ви знаєте речення за метою висловлювання?
- З чого складається речення?
- На що можемо поділити слова?
- Який склад називається наголошеним?
- Як називаються склади на які не падає наголос?
- Що ж із цим завданням ви справились. Розпочнемо нашу подорож. Подорожувати будемо на рідній хмаринці Капітошки.
Слайд 6
- А ось і перший будиночок. Але ми не можемо ввійти, бо щоб отримати дозвіл відчинити двері ми маємо виконати бажання господаря і провести каліграфічну хвилинку.
- Напишемо такі букви та буквосполучення.
В ід мі де ед ь
- Назвіть склади, які ми записали. Подивіться ще раз на наш запис і спробуйте скласти слово.
Слайд 7
- У цьому будиночку живе ведмідь.
- Що цікавого у слові Ведмідь? (це словникове слово)
- Як ми будемо писати Ведмідь чи Видмідь?
- Запишіть у зошити слово Ведмідь правильно, з буквою е.
- Складіть речення із словом ведмідь.
(Запис на дошці 1 дитиною. Підкреслити головні члени речення. Яке це речення за метою висловлювання? Позначити наголоси в словах.)
- Ведмедик дякує вам за допомогу. А ми продовжуємо подорожувати із Капітошкою. І він запрошує вас у гості до свого хорошого друга.
ІІІ Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- А перед тим як відправитись до наступного будиночка, пригадайте і скажіть якою була тема нашого попереднього уроку української мови? Вам допоможе ребус (наголос)
Слайд 8
ЛОС
ГО
- І сьогодні ми закріпимо наші знання про наголос.
- Для чого нам це знати?
ІV Робота над темою уроку
- А ось і будиночок друга Капітошки Вовка.
Слайд 9
- Але і тут нас чекає завдання - перепустка. Це диктант. (одна дитина на дошці записує слова)
Вовк, льон, метро, вишня, столяр.
- Поставте наголос в усіх словах.
(Перевірка світлофор)
- Вовчик дуже любить читати книги і зараз нам пропонує попрацювати з нашим підручником. Виконаємо вправу 68, на сторінці 27. Для того, щоб підготуватися до роботи з комп’ютером.
- Прочитайте перше завдання вправи.
- Запишемо слова коментуючи їх написання.
- Поділимо слова вертикальними рисками на склади.
- Поставимо наголос у кожному слові. На який склад падає наголос?
- Вовчик дякує вам за роботу, а ми рушаємо далі. А ви не стомилися? Давайте відпочинемо.
Сдайд 10
Фізкультхвилинка
— Прийшов час оцінювати наші знання. Зараз перша група працюватиме за комп’ютерами. Але для початку давайте прочитаємо правила роботи за комп’ютером.
Слайд 11
— Коли ви виконаєте завдання на комп’ютері, на екрані монітора з’явиться ваша оцінка. На останній парті вашого ряду лежать картки з відповідними балами. Ви берете ту картку яка відповідає вашому балу, сідаєте на місце і виконуєте завдання яке там вказане. Якщо ваша оцінка буде 10 балів ви виконуєте творче завдання з дошки.
Слайд 12
Творче завдання.
Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення. Поставте наголос у словах. Підкресліть ненаголошені голосні у виділених словах.
Сосни, біля, веселі, білочки, граються.
Вони, теплій, радіють, весні.
Звірята, зиму, жили, довгу, у лісі.
І група ІІ група ІІІ група
За комп’ютером
(Тести) Виконують завдання самостійно Працюють з вчителем

Завдання ІІ групі.
- Друга група виконує самостійно завдання за картками. Вам потрібно списати слова, вставляючи букви, і підкреслити наголошений голосний.
С_ло, л_сиця, м_док, оз_ро, ж_ття, н_діля, в_шневий.
Робота з ІІІ групою.
- Давайте дамо відповіді на запитання, щоб краще підготуватися до роботи за комп’ютером.
• Як визначити кількість складів у слові?
• Який склад ми називаємо наголошеним?
• Скільки наголошених складів може бути в одному слові?
- Зараз я читатиму слова, а ви подумайте і скажіть, скільки складів у слові.
Очі, ягода, вовк, береза, ніченька, галявина, заєць.
Підсумок.
- Перша група повернулася з-за комп’ютерів. Давайте послухаємо їхні результати.
І група ІІ група ІІІ група
Виконують творче завдання,
завдання за картками Працюють з вчителем За комп’ютером
(Тести)
Робота з ІІ групою
- Перевіримо виконане завдання.
- Зачитуємо слова ланцюжком, кажемо яку букву вставили, який голосний підкреслили.
- Зараз я зачитуватиму слова, а ви скажете, який склад наголошений у цих словах.
Зерно (2), овес (2), зорі (1), місяць (1), ювелір (3), верба (2), колосок (3).
• Як визначити скільки в слові складів?
• Скільки голосних звуків є в українській мові?
• А скільки букв їх позначають?
• Який склад ми називаємо наголошеним?
• Скільки наголошених складів може бути в українській мові?
Підсумок.
- Третя група повернулася з-за комп’ютерів. Послухаємо їхні результати.
І група ІІ група ІІІ група
Працюють з вчителем За комп’ютером
(Тести) Виконують творче завдання,
завдання за картками
Робота з І групою.
- Закінчили роботу за картками.
- Перевіримо як ви справилися з творчим завданням.
- Яке речення склали першим?
- Які ненаголошені голосні позначили у виділеному слові?
- Прочитайте слова: ЗАМО́К, ЗА́МОК.
- Що означають ці слова?
- Складіть два речення правильно вживаючи ці слова.
Підсумок.
- З-за комп’ютерів повернулася друга група. Послухаємо їхні результати.
V. Хвилинка-цікавинка.
- Ми з вами так багато говоримо про наголос. А можливо він і не обов'язково має бути у словах? Чи все-таки він важливий? Як ви вважаєте?
- А чи знаєте ви, що наука про наголос називається акцентологія. А наприклад в англійській мові наголос ставиться не над складом на який він падає, а перед складом.
Слайд 13
VІ. Домашнє завдання.
с. 28, впр. 72. Вам потрібно прочитати завдання вправи, списати його. А у виділених словах поставити наголос.
VІ Підсумок уроку
- Підведемо підсумок уроку.
- Який склад називається наголошеним?
- Як називаються склади на які наголос не падає?
- Які завдання були найцікавішими?
- Діти, скажіть будь ласка, до кого ми ходили в гості? З ким ми подорожували?
- Наші герої залишають нам послання і я пропоную вам його прочитати.(З пропусками букв)
Слайд 14
Б..ЖА..МО У..ПІХ..В У Н..В..АННІ!
- І я вам бажаю успіху і дякую за урок.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: