Написання тексту-міркування

Мета. Закріплювати навичку правильно будувати текст-міркування. Розвивати уміння логічно і послідовно викладати думки на папері, словесно передавати свої почуття і переживання. Навчати розкривати абстрактно-загальні поняття. Виховувати поважне ставлення до книги. 

Обладнання: картки з надписами структурних частин тексту-міркування, таблиці для словникової роботи, виставка книжок. 

Хід уроку 

І. Організація класу до роботи. 
- Привітайте гостей, 
Що до нас завітали. 
Хочу чути, чого б 
Ви усім побажали… 
(Діти) - Всім присутнім здоров’я ми зичим і добра, 
А тепер до роботи нам братись пора. 
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 
1. Загадка. 

Поля письменник-агроном 
Засіяв буквами-зерном. 
Отож, читачу, поспішай 
Зібрати мудрий урожай. (Книга) 

2. Бесіда. 

- Діти, підніміть руки, кому подобається читати книги? 
- А які книжки ви любите читати? 
- Сьогодні ви принесли в клас свої улюблені книжки і створили цілу виставку. 
- Скажіть, на які групи ви поділили б ці книги? 
- Яке призначення цих книжок? 

ІІІ. Робота над розкриттям теми уроку. 

1. Проблемна тема. Створення ситуації успіху. 

- Діти, погляньте на дошку. Там, де завжди у нас записана тема уроку, якось порожньо. 
- Може, ви вже здогадались, про що ми сьогодні будемо говорити? (Про книги) 
- Так, і я думаю, що ви знаєте багато прислів’їв, віршів, приказок, загадок про книги. 
- Але зараз мені спав на думку ось який вислів: «Книга мовчить, а розуму навчить». 
- Як ви його розумієте? (Відповіді дітей) 
- Які гарні думки я почула! Молодці! Кожна ваша думка була індивідуальною і особливою. 
- А яку ж розумову операцію виконав кожен з вас, висловлюючи свою думку? (Може, це була розповідь чи опис?…) 
- Да, діти, ми міркували. 
- А що значить «міркували»? (Доводили свою думку) 
- Доведіть, що ви склали міркування. (Будова тексту-міркування) 
- Що було твердженням? (Вивішую картку «Твердження») 
- Доказом? (Картка) 
- Висновком? (Картка) 
- А, так виходить, ми будемо говорити про книгу і повторили будову тексту-міркування…Для чого ми це зробили? Може, хтось сформулює припущення теми уроку? (Відповіді учнів) 
(Відкриваю тему) 
- Діти, подивіться, чи співпали ваші припущення з моїм задумом? Так! Молодці! 

ІV. Колективна підготовча робота. 

1. Словникова робота. 

- Ви так багато знаєте про книгу, про її значення в нашому житті, що вам не буде важко довести мою наступну думку. 
Книга – твій друг, без неї як без рук. 
- Моя думка – це яка складова частина міркування? (Твердження) 
- Воно вже готове. Тепер наша задача довести цю думку. Я пропоную вам подумати чим або ким є для вас книга? 

(На дошці – 2 малюнки книги) 
Проводиться добір іменників прийомом «Мозковий штурм», вчитель записує дитячі відповіді на дошці навколо першого малюнка (друг, помічник, порадник, скарбниця знань тощо). 



- А чому ви вважаєте, що книга є вашим другом і порадником? 
Добір дієслів(за аналогією; навчає, розважає, виховує, дає поради, заспокоює тощо) 



- Спираючись на словничок на дошці і на власні знання, спробуте усно довести мою думку і зробити висновок. (Відповіді дітей) 
- Це і буде доведення. 
- А який можна зробити висновок з усього сказаного? 

V. Самостійна робота учнів. 

- Напишіть текст-міркування за поданим початком. Не забудьте кожну частину тексту починати з нового абзацу. 

Самоперевірка творів. 

VI. Підсумок уроку. 

Заслуховування текстів-міркувань. 
- Так яке ж призначення книжок? 
- Я хочу, щоб ви назавжди запам’ятали сказане на уроці, а головне – ніколи не забували про важливість і значимість книжок у нашому житті. Дякую за роботу!


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: