Мета Закріпити знання дітей про звукове значення букви «з»; формувати навички читання тексту. Розвивати мовлення учнів, логічне мислення миттєво розпізнавати слова як елементи розвитку техніки читання. Виховувати любов до природи, бажання вести здоровий спосіб життя. Тип уроку: урок-гра Методично-дидактичне забезпечення уроку: складові таблиці, піраміди слів, картки зі словами, віяло з цифрами, предметні малюнки, звукові фішки, грамзапис «Пори року» П.І. Чайковського. Зміст уроку І. Організаційний момент 1-ий учень Пролунав дзвінок, Починається урок. Працюватимо старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти – просто молодці. 2-ий учень Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно, гарно І виконувати те, Про що мова тут піде. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Учитель: - Діти, сьогодні до нас у гості прийшла дивовижна дівчина, привітайтесь з нею. (до класу заходить дівчина у костюмі зими) Зима: - Доброго ранку, любі діти! Я – дівчина-зима, я рум’яню дітям щічки, для вашої розваги будую снігові гірки, ковзанки. Запрошую зараз разом зі мною навчатись і грати: покататись на незвичайних словникових і складових гірках, поїздити на скоромовних ковзанках, узнати, чому мене називають веселою. Для цього ви повинні відкривати по одному фрагменту моєї вітальної листівки і хором промовляти такі слова: «Фрагментик відкриваємо, роботу починаємо». За гарні, чіткі й правильні відповіді я даватиму вам сніжинки, якими ви в кінці уроку зможете прикрасити мою листівку. ІІІ. Актуалізація знань І фрагмент «Зі мною будете грати, знання закріпляти»
Які звуки вона позначає? Назвіть слова, в яких зустрічаються ці звуки: І ряд – на початку, ІІ ряд – в кінці слова, ІІІ ряд – в середині слова.
(учні читають диференційовано, самостійно, напівголосно)
З Зо Зуб Зима Зірка Забава Завидна Заборона Задрімати Заколисати
(Завдання 1-го фрагменту виконано; діти, які працювали найкраще, отримують маленькі сніжинки; фрагмент перевертається) ІІ фрагмент «Дружно, швидко вимовляй, Чистомовки, скоромовки промовляй» Вправи у виразному й швидкому промовлянні
За –за –за – починається гро... Зу – зу – зу – все горішки я гри... Зі –зі – зі – черевичок на но… Зи – зи – зи – зробив прутик із ло… Зе – зе – зе – конячка вершника ве… Зо – зо – зо – в нас здоров’я міцне, як залі…
Зима морозяна надворі, Замети білі на землі. Зоріють в небі ясні зорі, Заснули зайчики малі. (Висновки журі: діти показують результати на віялах, аргументують)
(вивчення нової скоромовки, с. 71 «Букваря»)
Мороз Мороза водив за носа. (Завдання 2-го фрагменту виконано, вручення учням сніжинок; фрагмент перевертається) ІІІ фрагмент «Все вивчене пригадай, до слів знов схему підбирай»
З*рн* З*рк* З*бр*
¯ ° І ¯ ¯ °´ = °´ І ¯ ¯ ° ¯ °´ І ¯ ¯ °
(Завдання 3-го фрагменту виконано, діти отримують сніжинки)
ІV фрагмент «Хто ж там, хто вже так стомився І на парту похилився?» ІV. Фізхвилинка – музика П.І. Чайковського «Пори року»
(Після фізхвилинки всі діти отримують сніжинки, фрагмент перегортається)
V фрагмент «Зі мною ви пограйте, слова знаходьте, Складайте і читайте»
Вправи з читання. Виконання логічних завдань.
Від слів лишаються лише шматочки! Початок треба відшукати, Щоб всі слова ті врятувати. Зади зити Показу рати Во вати
Коза → коса ↙ Зерно → село ↙ Зірка → сітка (Завдання V фрагменту виконано, учні отримують сніжинки; фрагмент перевертається)
VІ фрагмент «Гарно все вивчаємо, Текст новий читаємо!»
V. Опрацювання нового тексту «Весела зима» (Буквар, с. 71.) 1. Хвилинка фантазії - Прочитайте заголовок. Як ви вважаєте, про що буде розповідатись у тексті? (Група сильних учнів готується до зразкового читання, а всі інші виконують словникову роботу)
2.Словникова робота При-кра-сив Ві-зе-рун-ка-ми За-му-ру-вав Ков-за-ни Ков-зан-ку По-ве-зло
А) читання вчителем - Послухайте текст і скажіть, про кого йдеться мова у тексті? Б) читання сильними учнями вголос, останні «паровозом» В) читання І, ІІ абзаців методом додавання (учитель зачитує початок речення, а учні завершують його) Г) гра «Плутанина»: учитель змінює одне слово в реченні, а діти знаходять помилку Д) вибіркове читання: - Зачитати, що зробив мороз, тато, Дмитрик. 4. Робота над змістом - Чи справді зима весела? - Чому? - Ви любите зиму? А за що?
Учитель:
(Завдання VІ фрагменту виконано, діти отримують сніжинки, фрагмент перевертається) VІІ фрагмент «Зиму, діти, любіть. З літер слова для неї складіть»
ЗОРМО ЗАМИ ДІЛ
Метелиця Хуртовина мороз
Рукавиці ЗИМА ковзани
Лижі санки
Розваги ковзанка Візерунки
VІ. Підсумок уроку Учитель: Урок підходить до кінця, Сніжинок більш нема! Зимонько, прощавай, лети. З радістю ми грались, від душі! Сніжинки чарівні ти дарувала, Грою зацікавила, знань всім додала, Скажемо всі разом: дякуєм тобі! А вона нам? Дівчина-зима зачитує на 8 фрагменті:
(перегортає останній фрагмент) Учитель:
(діти наклеюють сніжинки на вуаль зими на подарованому портреті)
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |