Повторення вивченого про букву «З», звуки [з], [з,]

Мета Закріпити знання дітей про звукове значення букви «з»; формувати  навички читання тексту.

Розвивати мовлення учнів, логічне мислення миттєво розпізнавати слова як елементи розвитку техніки читання.

Виховувати любов до природи, бажання вести здоровий спосіб життя.

Тип уроку: урок-гра

Методично-дидактичне забезпечення уроку: складові таблиці, піраміди слів, картки зі словами, віяло з цифрами, предметні малюнки, звукові фішки, грамзапис «Пори року» П.І. Чайковського.

Зміст уроку

І. Організаційний момент

1-ий учень                          Пролунав дзвінок,

                                              Починається урок.

                                              Працюватимо старанно,

                                              Щоб почути у кінці,

                                              Що у нашім першім класі

                                               Діти – просто молодці.

2-ий учень                          Щоб урок пройшов не марно,

                                               Треба сісти рівно, гарно

                                                І виконувати те,

                                                Про що мова тут піде.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: - Діти, сьогодні до нас у гості прийшла дивовижна дівчина, привітайтесь з нею.

(до класу заходить дівчина у костюмі зими)

Зима: - Доброго ранку, любі діти!

Я – дівчина-зима, я рум’яню дітям щічки, для вашої розваги будую снігові гірки, ковзанки. Запрошую зараз разом зі мною навчатись і грати: покататись на незвичайних словникових і складових гірках, поїздити на скоромовних ковзанках, узнати, чому мене називають веселою. Для цього ви повинні відкривати по одному фрагменту моєї вітальної листівки і хором промовляти такі слова:

«Фрагментик відкриваємо, роботу починаємо».

За гарні, чіткі й правильні відповіді я даватиму вам сніжинки, якими ви в кінці уроку зможете прикрасити мою листівку.

ІІІ. Актуалізація знань

І фрагмент

«Зі мною будете грати, знання закріпляти»

  1. Яку букву вивчали на минулому уроці?

Які звуки вона позначає?

Назвіть слова, в яких зустрічаються ці звуки:

І ряд – на початку,

ІІ ряд – в кінці слова,

ІІІ ряд – в середині слова.

  1. Читання складової таблиці.

(учні читають диференційовано, самостійно, напівголосно)

  1. Робота в парах: читання піраміди слів.

З

Зо

Зуб

Зима

Зірка

Забава

Завидна

Заборона

Задрімати

Заколисати

  • Яке слово незрозуміле?
  • Яке слово найдовше?
  • Складіть речення зі словом «зима».
  • Поширте це речення.

(Завдання 1-го фрагменту виконано; діти, які працювали найкраще, отримують маленькі сніжинки; фрагмент перевертається)

ІІ фрагмент

«Дружно, швидко вимовляй,

Чистомовки, скоромовки промовляй»

Вправи у виразному й швидкому промовлянні

  1. Чистомовка

За –за –за – починається гро...

Зу – зу – зу – все горішки я гри...

Зі –зі – зі – черевичок на но…

Зи – зи – зи – зробив прутик із ло…

Зе – зе – зе – конячка вершника ве…

Зо – зо – зо – в нас здоров’я міцне, як залі…

  1. Конкурс кращого читця вірша, вивченого на попередньому уроці

Зима морозяна надворі,

Замети білі на землі.

Зоріють в небі ясні зорі,

Заснули зайчики малі.

(Висновки журі: діти показують результати на віялах, аргументують)

  1. Гра «Комп’ютер»

(вивчення нової скоромовки, с. 71 «Букваря»)

 

Мороз Мороза водив за носа.

(Завдання 2-го фрагменту виконано, вручення учням сніжинок; фрагмент перевертається)

ІІІ фрагмент

«Все вивчене пригадай, до слів знов схему підбирай»

  1. Впізнай і прочитай слова з відсутніми літерами

З*рн*

З*рк*

З*бр*

  1. Викласти звукові моделі слів. Обрати слово за бажанням.
  2. До якого слова, назви малюнка, підійде схема. Знайти відповідні малюнку схеми.

¯ ° І  ¯ ¯ °´                             = °´ І  ¯ ¯ °                           ¯ °´ І  ¯  ¯  °                          

 

(Завдання 3-го фрагменту виконано, діти отримують сніжинки)

 

ІV фрагмент

«Хто ж там, хто вже так стомився

І на парту похилився?»

ІV. Фізхвилинка – музика П.І. Чайковського «Пори року»

 

(Після фізхвилинки всі діти отримують сніжинки, фрагмент перегортається)

 

V фрагмент

«Зі мною ви пограйте, слова знаходьте,

Складайте і читайте»

 

Вправи з читання. Виконання логічних завдань.

 

  1. Ридають літери у кожному рядочку:

Від слів лишаються лише шматочки!

Початок треба відшукати,

Щоб всі слова ті врятувати.

Зади               зити

Показу           рати

Во                   вати

 

  1. Гра «Без зупинок» (читання хором, наввипередки)

 

Коза → коса

      ↙

                                                              Зерно → село

                                                                                  ↙

                                                                               Зірка → сітка

(Завдання V фрагменту виконано, учні отримують сніжинки; фрагмент перевертається)

 

VІ  фрагмент

«Гарно все вивчаємо,

Текст новий читаємо!»

 

V. Опрацювання нового тексту «Весела зима» (Буквар, с. 71.)

1.  Хвилинка фантазії

- Прочитайте заголовок. Як ви вважаєте, про що буде розповідатись у тексті?

(Група сильних учнів готується до зразкового читання, а всі інші виконують словникову роботу)

 

2.Словникова робота

При-кра-сив

Ві-зе-рун-ка-ми

За-му-ру-вав

Ков-за-ни

Ков-зан-ку

По-ве-зло

 

  1. Творча робота над текстом

А) читання вчителем

- Послухайте  текст і скажіть, про кого йдеться мова у тексті?

Б) читання сильними учнями вголос, останні «паровозом»

В) читання І, ІІ абзаців методом додавання

(учитель зачитує початок речення, а учні завершують його)

Г) гра «Плутанина»: учитель змінює одне слово в реченні, а діти знаходять помилку

Д) вибіркове читання:

- Зачитати, що зробив мороз, тато, Дмитрик.

4. Робота над змістом

- Чи справді зима весела?

- Чому?

- Ви любите зиму? А за що?

 

Учитель:

  • Зима дійсно весела, чудова пора року.

 

(Завдання VІ  фрагменту виконано, діти отримують сніжинки, фрагмент перевертається)

VІІ фрагмент

«Зиму, діти, любіть.

З літер слова для неї складіть»

  1. Анаграми

ЗОРМО

ЗАМИ

ДІЛ

  1. Побудова асоціативного куща
  • Які слова після сьогоднішнього уроку ви згадуєте, коли я промовляю слово «зима»?

 

Метелиця

   Хуртовина                                                                                                мороз

                                                              

Рукавиці                                             ЗИМА                                               ковзани

 

            Лижі                                                                                          санки

 

 Розваги                                                                                                       ковзанка

Візерунки

 

VІ. Підсумок уроку

Учитель:

Урок підходить до кінця,

Сніжинок більш нема!

Зимонько, прощавай, лети.

З радістю ми грались, від душі!

Сніжинки чарівні ти дарувала,

Грою зацікавила, знань всім додала,

Скажемо всі разом: дякуєм тобі!

А вона нам?

Дівчина-зима зачитує на 8 фрагменті:

  • 1 – А – ви просто молодці! Напам’ять вам я дарую свій портрет.

(перегортає останній фрагмент)

Учитель:

  • Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?
  • Що для вас було найцікавішим?
  • Покажіть сніжинки, які ви одержали.
  • Давайте прикрасимо цими сніжинками портрет дівчини-зими.

(діти наклеюють сніжинки на вуаль зими на подарованому портреті)

 

 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: