Усний твір – опис товариша

Мета: згадати визначення жанру твору – опису; формувати вміння аналізувати твори – описи; вчити писати твори – описи; розвивати логічне і образне мислення; відпрацьовувати вміння виділяти головне, аналізувати, робити висновки; розвивати усне і писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; формувати навички самостійної творчої діяльності; виховувати самокритичність. 
Обладнання: приклади творів, слайд – шоу з фотокартками учнів, зображення казкових персонажів. 
Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення 

ХІД УРОКУ 
І. МОТИВАЦІЯ. 
1. На проектній дошці йде слайд – шоу з фотокартками учнів. 
2. Слово вчителя: 
- За допомогою фотокартки ми можемо сказати все про зовнішність людини. 
А як ще можна дати уявлення про окрему людину іншим? 
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ (учні самостійно формулюють завдання до уроку) 
ІІІ. ПІДГОТОВКА ДО ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. 
1.Бесіда з учнями про типи і стилі мовлення. 
2.Пригадати як пишуться твори – описи. 
1) Загальне враження 
2) детальні ознаки 
3) висновок. 

2.Прослухати декілька текстів і зазначити, де відбувається опис людини. Визначте тему та головну думку твору - опису. 

1)Говорять, що я дуже схожий на свого батька. У нього блакитні очі, прямий ніс, завжди усміхнені губи, високе чоло, русяве густе волосся. Коли він сердиться, то на лобі у нього з'являється зморшка. За нею відразу можна зрозуміти, що батько невдоволений. Він легко може знайти спільну мову з будь – якою людиною. Мій батько товариський і добрий, тому у нього багато друзів. Я пишаюсь тим, що схожий на нього. 

2) Коли почалася війна, моїй бабусі було лише два роки. Але один епізод врізався в її свідомість назавжди. «Низько над зем¬лею летять літаки з чорними хрестами. Я радію цьому, сміюся і біжу, розкинувши руки. Я лечу. В одному літаку бачу німця. Він дивиться на мене, теж сміється і спрямовує свою машину нижче. Біля моїх ніг здіймається пил. Страшно кричить моя мати». 

3. Заслухати як описують у казках літературних героїв. Відгадати зазначеного героя. Після відповідей учитель демонструє фотокартки казкових героїв. 
1) «Пішли й давай дитину котить. Скотили й зробили дитині ніжки й ручки, голову, вуха, рот – усе поробили зі снігу та різних овочів. І дали їй ім'я …» 
(Снігуронька) 
2) «Велика горбата стара з великим гачкоподібним носом. Ця бабця чорна з обличчя, з маленькими чорними очима та довгим язиком.» 
(Баба Яга) 
3) «…сидить на великому дубі і чекає перехожих. Він невеличкий на зріст, зігнутий. Має хитрі маленькі очі та великий рот. Головна його сила у свисті.» 
(Соловей – розбійник) 

ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ 
4. Творча робота (завдання високого рівня). 
Учні з високим рівнем знань готують опис свого улюбленого казкового персонажа із заздалегідь приготованими портретами. 
5. Словникова робота по варіантах. 
І варіант (хлопці) – дати ознаки особі дівчинки; 
ІІ варіант (дівчата) – дати ознаки особі хлопчика. 

ІV. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ ІЗ ТВОРЧИМ ЗАВДАННЯМ. 
1. Учні витягують картки з прізвищами та іменами своїх однокласників. 
Завдання: описати зазначеного на картці учня, але не називати його. 
Завдання для інших учнів: відгадати описану дитину. 

V. ПІДСУМКИ УРОКУ 
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Описати одного зі своїх батьків


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: