Мета. Закріпити навички правопису власних і загальних іменників, вміння виділяти іменники серед інших частин мови через правильно поставлене запитання. Збагачувати словниковий запас учнів, вдосконалювати навички грамотного письма. Розвивати пізнавальну активність учнів. Виховувати патріотичні почуття. Обладнання. Фізична карта України, індивідуальні картки, лабіринт, малюнки, випереджувальні завдання.
Тип уроку. Узагальнення вивченого
Хід уроку
І. Організація класу. Створення емоційно-піднесеного настрою.
От і все дзвенить дзвінок. В гості йде до нас урок.
Вправа « Надія»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми мети уроку.
Сьогодні ми подорожуватимемо однією країною. А якою? Відгадайте. Різні в світі є країни, різні люди є на світі, різні гори, полонини, різні трави, квіти. Є одна з усіх країна - найрідніша нам усім. То – прекрасна … ( Україна),нашого народу дім. ( Г. Черінь)
ІІІ. Основна частина уроку
1.Каліграфічна хвилина Урок продовжимо ми без зупинки з каліграфічної хвилинки. ДОВІДКОВЕ БЮРО. Каліграфія (з грецької мови)- мистецтво красиво писати. Ї ї Україна країна - Складіть речення з даними словами. Щоб букви правильно писати хвилинку каліграфії треба почати. Букви писатиму рівненько, щоб були гарненькі, щоб задивилась я і вчителька моя.
2. Перевірка д/з. ( В цей час учні працюють за індивідуальними картками, виконуючи тестові завдання)
а). Розгадування лабіринту
з В о с з п Л е і щ о е і ю б т и, л б с д а ч н о й н и н и з в е і
б). Вправа 30. Зачитування вислову
Під синім небом України зазолотилися жита.
3. Закріплення термінів « іменник», « прикметник», « дієслово»
- Які частини мови ми знаємо? Що таке іменник, прикметник, дієслово? Проблемне питання
Робота в групах. Конкурс « Хто більше?»( 1група добирає іменники, 2 група – прикметники, 3 група – дієслова.)
4.Розширення знань про іменник а). Побудова асоціативного куща - Що ви знаєте про іменник?
слово найчисельніша частина мови (70 000 слів у11 томах словника української мови) власні Іменник означає назву предмета
загальні відповідає на запитання: хто? що? назва істоти назва неістоти
б). Гра « Впіймай іменник » ( Учениця декламує вірш, а учні запам’ятовують іменники)
в). Гра «Плутанка » Повернути слова на свої місця так, щоб вийшов вірш. На вогні стояв козел, Кашу в нім варив котел. Пахне смачно від козла – Гарна каша у котла.
Фізкультхвилина
5. Закріплення вивченого про власні та загальні іменники
а). Вправа « Інтрига»
РІ + ЧА – А + ДКА – Д ( РІЧКА )
б). Довідкове бюро Річка – постійний водяний потік з природною течією по руслу від витоку вниз до гирла. Річка – природний водний потік, що тече у виробленому ним руслі.
в). Робота з підручником. Вибіркове списування.
- Скільки річок в Україні? ( 73 000 ) Випишіть назви річок з вірша В. Лучука « Скільки рік в Україні ?» (14) ( Читанка, ст. 11 )
В основному всі річки України несуть свої води в Чорне море. - Які річки є в нашій місцевості?( Самоткань, Домоткань і Дніпро. Самоткань і Домоткань – праві притоки Дніпра.)
г). Опрацювання вправи 32. - Які країни є нашими сусідами? Хто в них живе? ( Сухопутний кордон: Білорусь, Росія, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія. Морський кордон: Грузія, Туреччина, Болгарія.)
г). Попрацюємо разом - Прочитайте слова, подумки вставляючи пропущені букви. Яке слово « зайве» у кожному стовпчику? Чому? К_їв _кр_їна Св_т_зь Од_с_ Р_с_я С_н_в_р К_рп_ти Д_н_цьк Дн_пр_ Х_рк_в П_льщ_ Ялп_г
д). Самостійна робота( за вправою 34) Списати два речення на вибір.
IV. Підсумок уроку
Д/з Вправа 31.( Виписати назви міст, вжиті в тексті)
V. Оцінювання учнів Закінчуючи нашу подорож, Я дякую вам щиро і хочу сказати, що у третім класі: діти - просто молодці. Працювали ви старанно, то ж отримайте ви бали. ( Виставлення оцінок учням після додаткових питань, заздалегідь підготовленими учнем. )
VI. Цікавинка Гра « Добери» ( Навести приклад власного іменника і дібрати до нього загальний. Наприклад: Івась – ім’я, Дніпро – річка.)
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |