Звук [ш]. Позначення його буквами Шш

Мета: ознайомити учнів з буквами Шш, їх назвою і звуковим значенням;

виробляти у дітей навички читання зв’язного тексту;

розвивати усне мовлення;

виховувати бажання вести рухливий, здоровий спосіб життя, грати в спортивні ігри, бути здоровими.

Обладнання: звукові фішки, кубики з буквами, набірне полотно, предметні малюнки, букварі.

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Мовна розминка
  1. Дихальні вправи:
  • Чергування швидкого вдиху через ніс із повільним видихом через рот;
  • Набираємо повітря, затримуємо дихання, на рахунок 5 – видих із звуками «ах»;
  • Набираємо повітря ривками через ніс – швидкий видих через рот.
  1. Вимова складів ( за вчителем) ло – ра – ру – ле – лі – ри – лу – ля – ра – ря
  2. Вимова - читання складів (у різному темпі) жа – жу – же –жи – жі- аж – иж – ож – яж –жі
  3. Розучування і промовляння скоромовки (у різних темпах)

На шафі – шапка, у шафі – шубка

  1. Виділення звука [ш] з вірша

Шило Шурі шубку шило,

Білим шовком шви обшило.

Нашій Шурі на порошу

Вийшла шубка прехороша.

– Який звук найчастіше зустрічається у вірші? Повторіть слова, у яких зустрічається [ш]

  • А як ви одягаєтеся, йдучи взимку на вулицю?
  • Навіщо в холодну морозну погоду треба одягати  теплі речі? А якщо цього не робити?
  1. Добір дітьми слів з [ш] у різних позиціях
  2. Артикуляція звука [ш]

(Зуби стиснуті, кінчик язика наближається до твердого піднебіння. Повітря проходить через щілину)

Зіставлення [ш] - [ж]. [ш] – тільки шум,

[ж] – голос і шум

Звукова зарядка (повтор за вчителем) чистомовки

Ша – ша – ша - у класі тиша,

Шу – шу – шу – я тишу не порушу

Бесіда про шкідливість перебування у приміщенні із сильним шумом. Шкода організму від надмірного шуму. Висновок – як вести себе у класі під час перерви, щоб не зашкодити своєму здоров’ю і здоров’ю оточуючих

Фізкультхвилинка

Тихо, тише, тихіше!

Вітер дерева колише.

Вправо – вліво згинає

Та до землі прихиляє.

Ш – ш – ш! Вітер шепоче,

Теж  відпочити хоче.

Ша – ша – ша! Затихай!

Сядь тихенько, спочивай

Іше – іше! Тихо – тише – тихіше!

Відпочили? Сядьте!

До роботи приступайте.

 
  1. Гра «Впіймай звук [ш]». Діти оплесками «ловлять» склади з звуком [ш]

Шу – шу – шу – шептались миші,

Загубився сон у тиші.

Ми не будем спочивати –

Підем тишу розганяти,

А тихенька наша тиша

Тихо спала на узвишші,

І не знала наша тиша,

Що в норі шептались миші. (Г. Чубач)

  1. Звуко –буквенний аналіз сліз. Складання слів з кубиків. (Тиша, шуба, миші)
  2. Ознайомлення з буквою Ш.
  1. Показ букви Шш, аналіз будови, порівняння між собою, з іншими буквами. Визначення місця букви Ш у касі букв.
  2. Утворення та читання складів

             а о у и е і

ш                                    ш

 

  1. Робота за «Букварем» (с. 106 – 107)
  1. Робота над словами у стовпчиках

Шахи                           Шайба

Шашки                       Шапка

Шахматисти              Шуба

  • Словникова робота (шахи, шашки, шайба, шахматисти)
  • Читання за вчителем
  • Читання хором
  • Читання «ланцюжком»
  1. Читання речень (Грати в шахи – розвивати розум. Грати в хокей - бути сильним і спритним)
  • Читання краще підготовленими учнями
  • Розповідь вчителя про ці спортивні ігри. Заохочення дітей до гри у спортивні ігри про користь для організму, для зміцнення здоров’я.
  • Читання учнями в парах цих речень
  • Розповіді дітей про улюблені спортивні ігри

Фізкультхвилинка

(імітація рухів різних видів спорту)

  1. Робота над текстом «Хороша гра»

А) читання тексту вчителем. В яку гру грали хлопці?

Б) словникова робота (шайба, уболівальники, тренер)

В)читання колонок слів (з дошки)

Гра                 лісу              команду      створили

Грати             двір              капітан        розпочалася

Пограти         місто           ковзани       уболівальники

Г) Напівголосне читання тексту учнями

-Як називалися команди?

-Яка команда виявилася сильнішою?

Д)Вибіркове читання (відповіді на запитання):

- Скільки команд створили хлопчики?

- Яка команда забила першу шайбу?

- Як поводили себе уболівальники?

- Що просили дівчатка капітана?

- Скільки всього забили шайб під час гри?

- Який висновок зробив тренер?

Х. Підсумок уроку.

- З якою буквою познайомились (вибрати із запропонованих букв букву Ш)

- Який звук вона позначає?

- Про які спортивні ігри згадували?

- Який висновок зробили про тишу?

- Що розкажете вдома про урок?

 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: