Звуки [т] [т’], позначення їх буквами Т т
Мета: сформувати уявлення про букву «те», її звукове значення; вчити виявляти зв’язок між своїми почуттями та усним і писемним мовленням; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи.
Обладнання: малюнки птахів, фішки для звукового аналізу, наочність для моделювання речень, шифр для виконання завдання, плакати із записом завдань, магнітофон, касети. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Після уроку учні зможуть: - розрізняти жайворонка і ластівку; - складати скоромовку; - спостерігати за природою і робити висновки; - будувати речення, різні за інтонацією, перевтілюватись у пташок; - дешифрувати слова. Хід уроку. І. Організація класу. Творення емоційного фону уроку: запис співу птахів влітку. Діти слухають запис. Закривши очі. ІІ. Закріплення навичок читання. 1. Учитель. Діти уявіть собі що ви теплим літнім ранком опинилися серед поля. Перед цим був дощ і на небі з’явилася веселка. Пригадайте кольори веселки: жовтий – для зосередження, зелений – для заспокоєння, червоний – тривожний. Синій – (Діти вибирають собі кольори) Ви маленькі пташки жайворонки. Заспівайте кожен свою пісеньку: ті – ті тьох – тьох трі- трі ту – ту – ті та – та – ті ту – ту – ті Тепер подивіться «вниз». Що ви «пташенята» побачили на землі? 2. Читання швидко ланцюжком слів у колонці (Буквар с. 56) Гра «Пташка – щебетушка» («Цікава граматика» с. 164, таблиця слів) 3. Складання скоромовки. Елементи віршування. Сорок – морок У сорока сорок сорок морок Мова – комора У нас про те мова, що Гарна є комора. 4. Народні прикмети. - Про яку погоду віщує нам веселка, роса? Складіть речення: Якщо …, то … . 5. Учитель. Виявіть свої почуття, якби ви перебували зараз у полі. Пам’ятайте, що ви «пташки». Діти складають речення за моделями. Настрій. Який чудовий ранок? Смак. Роса така прохолодна і смачна! Наслідки. Я помила пір’ячко росою. Як приємно! Задоволення. У краплі роси я побачила себе. Як приємно. - Тепер полетимо на наступну сторінку букварика. ІІІ. Фізкультхвилинка. «Пташки». IV. Підготовка до ознайомлення з новою буквою. 1. Логічне завдання «Доповни відповідь». - У полі живуть жайворонки, а у містах - … (ластівки). - У жайворонків крильця короткі, а у ластівок - … (довгі). - Жайворонки піднімаються високо в небо, а ластівки літають (низько над землею). - Гніздо жайворонка на землі, а у ластівки … (вгорі над стріхою). 2. Утворення нових слів. Ластівка літо -0 - = 0 - - 0 = 0 – 0 Ластів’ята літечко Ластівочка літній день 3. «Доповнити вірш» - Діти читають вірш, вивчений раніше і вставляють пропущені слова. (ластівка, ластів’ят, ластів’ята). Динамічна пауза. Діти імітують рухи пташок. Літом … літає, … малих навчає: - Не лінуйтесь, …, Вчиться літечком літати, Бо як літо відлітує, Ми за море помандруєм. (Г. Чубач) 4. Гра «Розрізни нас» Читання прислів’я. - Який батько, такий і син. [т][т’] 5. Гра «Яке слово зайве?». Ластівка, ластів’ята, ласка. (Материнська ласка. Ласка – хижа тварина. Багатозначне слово). 6. Учитель. Тепер ви – ластів’ята. Пограємо в гру «Зашифровані слова». На «пір’ячку» ластівок написані завдання для груп: - Написати зашифроване слово. Використовуйте шифр. - Скласти з відгаданим словом декілька речень. Шифр П А Т К Л В О Р С Н І група Л И С Т О К ІІ група П Л И Т К А ІІІ група В О Р О Т А Складіть речення з цими словами. V. Позначення звуків буквою. Аналіз будови букви, визначення в касі. Хвилинка фантазії. Т Т – підставка в терезів, на одній стоїть нозі. VI. Утворення і читання складів. 1. Прямі й обернені складні (таблиця складів, складова каса). 2. Читанка слів. Гра «День – ніч» Кит – кіт – кут – кум – сом – тон – том – лом – ром – рот – от. 3. Складання речень зі словами Кіт – кит Тон – том. VII. Словниково-логічні вправи. Вправляння у читані слів, речень. 1. Учитель. Які бувають види транспорту? - За мал. с. 59 складіть речення спонукальні. 2. Робота над дикцією. Скоромовка. (с. 59) 3. Друкування слів – відповідей у зошиті. Робота із складовими картинками і наголосом. VIII. Робота в групах. Гра «Хто швидше складе прислів’я?» І гр. Тільки однакові пташки злітаються докупи. ІІ гр. Сонце долонею не затулиш. ІІІ гр. Легкий вітерець – батько дощу. ІХ. Підсумок уроку. - Ким ви сьогодні були на уроці? - Яку букву вивчили? - Які завдання вас зацікавили? - Поміркуйте, які вправи вам було важко робити?
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |