Звуки [т] [т’], позначення їх буквами Т т
Мета: сформувати уявлення про букву «те», її звукове значення; вчити виявляти зв’язок між своїми почуттями та усним і писемним мовленням; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи. 
Обладнання: малюнки птахів, фішки для звукового аналізу, наочність для моделювання речень, шифр для виконання завдання, плакати із записом завдань, магнітофон, касети. 
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. 
Після уроку учні зможуть: 
- розрізняти жайворонка і ластівку; 
- складати скоромовку; 
- спостерігати за природою і робити висновки; 
- будувати речення, різні за інтонацією, перевтілюватись у пташок; 
- дешифрувати слова. 
Хід уроку. 
І. Організація класу. 
Творення емоційного фону уроку: запис співу птахів влітку. Діти слухають запис. Закривши очі. 
ІІ. Закріплення навичок читання. 
1. Учитель. Діти уявіть собі що ви теплим літнім ранком опинилися серед поля. Перед цим був дощ і на небі з’явилася веселка. Пригадайте кольори веселки: жовтий – для зосередження, зелений – для заспокоєння, червоний – тривожний. Синій – (Діти вибирають собі кольори) 
Ви маленькі пташки жайворонки. Заспівайте кожен свою пісеньку: 
ті – ті 
тьох – тьох 
трі- трі 
ту – ту – ті 
та – та – ті 
ту – ту – ті 
Тепер подивіться «вниз». Що ви «пташенята» побачили на землі? 
2. Читання швидко ланцюжком слів у колонці (Буквар с. 56) Гра «Пташка – щебетушка» («Цікава граматика» с. 164, таблиця слів) 
3. Складання скоромовки. Елементи віршування. 
Сорок – морок 
У сорока сорок сорок морок 
Мова – комора 
У нас про те мова, що 
Гарна є комора. 
4. Народні прикмети. 
- Про яку погоду віщує нам веселка, роса? Складіть речення: Якщо …, то … . 
5. Учитель. Виявіть свої почуття, якби ви перебували зараз у полі. Пам’ятайте, що ви «пташки». 
Діти складають речення за моделями. 
Настрій. Який чудовий ранок? 
Смак. Роса така прохолодна і смачна! 
Наслідки. Я помила пір’ячко росою. Як приємно! 
Задоволення. У краплі роси я побачила себе. Як приємно. 
- Тепер полетимо на наступну сторінку букварика. 
ІІІ. Фізкультхвилинка. «Пташки». 
IV. Підготовка до ознайомлення з новою буквою. 
1. Логічне завдання «Доповни відповідь». 
- У полі живуть жайворонки, а у містах - … (ластівки). 
- У жайворонків крильця короткі, а у ластівок - … (довгі). 
- Жайворонки піднімаються високо в небо, а ластівки літають (низько над землею). 
- Гніздо жайворонка на землі, а у ластівки … (вгорі над стріхою). 
2. Утворення нових слів. 
Ластівка літо 
-0 - = 0 - - 0 = 0 – 0 
Ластів’ята літечко 
Ластівочка літній день 
3. «Доповнити вірш» - 
Діти читають вірш, вивчений раніше і вставляють пропущені слова. (ластівка, ластів’ят, ластів’ята). 
Динамічна пауза. 
Діти імітують рухи пташок. 
Літом … літає, 
… малих навчає: 
- Не лінуйтесь, …, 
Вчиться літечком літати, 
Бо як літо відлітує, 
Ми за море помандруєм. 
(Г. Чубач) 
4. Гра «Розрізни нас» Читання прислів’я. 
- Який батько, такий і син. 
[т][т’] 
5. Гра «Яке слово зайве?». 
Ластівка, ластів’ята, ласка. 
(Материнська ласка. Ласка – хижа тварина. Багатозначне слово). 
6. Учитель. Тепер ви – ластів’ята. Пограємо в гру «Зашифровані слова». 
На «пір’ячку» ластівок написані завдання для груп: 
- Написати зашифроване слово. 
Використовуйте шифр. 
- Скласти з відгаданим словом декілька речень. 
Шифр 
П А 

Т К 

Л В 

О Р 

С Н 

І група 
Л И С Т О К 


ІІ група 

П Л И Т К А 


ІІІ група 

В О Р О Т А 


Складіть речення з цими словами. 
V. Позначення звуків буквою. 
Аналіз будови букви, визначення в касі. 
Хвилинка фантазії. 
Т 
Т – підставка в терезів, на одній стоїть нозі. 
VI. Утворення і читання складів. 
1. Прямі й обернені складні (таблиця складів, складова каса). 
2. Читанка слів. Гра «День – ніч» 
Кит – кіт – кут – кум – сом – тон – том – лом – ром – рот – от. 
3. Складання речень зі словами 
Кіт – кит 
Тон – том. 
VII. Словниково-логічні вправи. 
Вправляння у читані слів, речень. 
1. Учитель. Які бувають види транспорту? 
- За мал. с. 59 складіть речення спонукальні. 
2. Робота над дикцією. Скоромовка. (с. 59) 
3. Друкування слів – відповідей у зошиті. Робота із складовими картинками і наголосом. 
VIII. Робота в групах. 
Гра «Хто швидше складе прислів’я?» 
І гр. Тільки однакові пташки злітаються докупи. 
ІІ гр. Сонце долонею не затулиш. 
ІІІ гр. Легкий вітерець – батько дощу. 
ІХ. Підсумок уроку. 

- Ким ви сьогодні були на уроці? 
- Яку букву вивчили? 
- Які завдання вас зацікавили? 
- Поміркуйте, які вправи вам було важко робити?
 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: