Мета: ознайомити учнів із сутністю понять «добро», «доброта»; учити дітей цінувати добро; формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей, формулювати оціночні судження; розвивати вміння та навички підтримання міжособистісної злагоди, а також вміння, які допомагають запобігати виникненню конфліктів чи мирному їх урегулюванню; виховувати любов і повагу один до одного, бажання творити добро. Обладнання: надруковані вислови про добро, клубочок ниток, уривок з мультиплікаційного фільму «День народження кота Леопольда», сигнальні картки червоного та зеленого кольорів, ілюстрації казкових персонажів, стікери. Хід уроку І. Організаційний момент
Завдання: потрібно доторкнутись долоньками один одного та щиро посміхнутись, даруючи гарний настрій і «тепло свого серця». При цьому слід промовляти рядки вірша: Сонце встало із-за гаю - Промінцями росу сушить. Я здоров’я вам бажаю І добра у ваші душі.
Завдання: діти повинні передавати клубочок ниток один одному, називаючи кілька позитивних якостей або даруючи комплімент.
(На дошці - зображення хлопчика і дівчинки, а також стрічка, на якій надруковані якості людей. Учитель чи один з учнів зачитує написані на стрічці риси характеру, а інші з допомогою сигнальних карток «семафорять» про те, чи необхідна їм ця якість.) Якості людини: мужність, благородство, відвертість, великодушність, відповідальність, вірність, делікатність, милосердя, співчутливість, добро, скромність, правдивість, працелюбність, порядність, добродійність, безсоромність, грубість, заздрість, підступність, зарозумілість, доброта, лицемірство, лихослів’я, брехливість.
Завдання для дітей у групах: пояснити тлумачення слів «добро», «доброта». Один учень з’ясовує тлумачення слів за словником.
Багато років тому в одному місті жив дуже мудрий чоловік. До нього часто приходили люди за порадою. Кожному з них йому вдавалося дати дуже хорошу і правильну пораду. Слава про його мудрість рознеслася всюди. Одного дня його слава дійшла до ще одного чоловіка, який теж був мудрим і відомим в окрузі. Цей чоловік теж допомагав іншим людям. Йому подобалося те, що його вважають наймудрішим і прислухаються до його порад. І коли він дізнався, що є ще один мудрець, то став злитися на нього за те, що втрачає свою популярність. І став думати, як довести іншим людям, що насправді мудрішим є він. Довго він думав і вирішив: «Я візьму метелика, заховаю його між долонь, підійду на очах у всіх до мудреця і запитаю його: «Скажи, що в мене в руках?». Він, звичайно ж, великий мудрець, тому він здогадається і скаже: «У тебе в руках метелик». Тоді я його запитаю: «А який це метелик: живий чи мертвий?». І якщо він скаже, що метелик живий, тоді я легенько притисну його своїми долонями так, що коли я їх розкрию, то всі побачать, що тваринка мертва. А якщо мій супротивник скаже, що метелик мертвий, тоді я відпущу його і він полетить. І таким чином усі побачать, що мудрець виявився не правий». Так він і зробив. Узяв метелика, підійшов до мудреця і запитав його:
Мудрець подивився і сказав:
Тоді він запитав мудреця:
Мудрець пильно подивився йому в очі, подумав і сказав:
(На дошці - ілюстрації негативних персонажів із казок.) Завдання для учнів: об’єднавшись у групи, указати негативну якість персонажа, казку, з якої персонаж завітав до лікарні, та запропонувати рекомендації для лікування. Персонажі: Лисичка, Баба Яга, Змій Горинич, Вовчик-братик.
Ми допомогли розібратися в ситуації іншим, допомогли їм, а як би ми вчинили самі? Як би ви вчинили, якщо вас образили? Вибачити чи дати здачі? Яку якість вважаєте важливішою: «доброту» чи «справедливість»? (Діти відповідають на питання з допомогою стікерів, які прикріплюють на дош ці біля обраного слова.) Доброта Справедливість
(Слухання та обговорення ситуацій.)
Перед вами конверти, у яких ви знайдете слова про добро. Ви повинні скласти з цих слів речення, а точніше прислів’я про добро. ^ Добрі діла тихо ходять, а злі, як дзвони дзвонять. ^ Від добра добра не шукають. ^ Хто людям добра бажає, той і собі має. ^ З добрим дружись, а злого й лихого стережись. ^ Без доброго діла немає доброго імені. ^ Роби добро, скільки можеш, і від того не занеможеш. ^ За добро добром і платять.
Дітям пропонуються твердження, ситуації, а вони повинні зреагувати на них підняттям картки: червоної, якщо вислів правильний, та чорної, якщо вислів хибний.
Завдання: намалюйте добро.
Завдання: прикріпити до дерева листочок, на якому записано (намальовано), яку добру справу я планую зробити сьогодні.
Отже, будьте, діти, милосердними, говоріть теплі, щирі слова один одному, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне - у вашому серці!
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |