Контрольна робота «Гумористичні твори»
Мета: виявити рівень учнівських знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення; вміння застосовувати здобуті знання під час виконання практичних завдань; акумулювати здобуті знання, формувати кругозір школярів; виховувати інтерес до наслідків власної праці, пошану до творчої діяльності; пунктуальність; раціональність у використанні навчального часу.
Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.
Обладнання: тестові завдання і питання для контролю за темою у 2-х варіантах з різними рівняннями навчальних досягнень школярів.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми, мети уроку
ІІІ. Пояснення вчителем питань, які стосуються проведення контрольної роботи
IV. Завдання до контрольної роботи
І варіант
Початковий рівень
1. Яке із зазначених прислів’їв відповідає ідейному змісту гуморески С. Олійника «Чудо в черевику»?
а) «Не сокира теше, а чоловік»;
б) «Не берися не за своє діло»;
в) «Кожний майстер колись був невмілий»;
г) «Хто не навчивсь, не буде знать».
2. За жанровою спрямованістю «Свекор» С. Васильченка:
а) гумореска; б) співомовка; в) оповідання; г) новела.
3. Якої байки Л. Глібова стосується таке прислів’я: «Без труда — нема плода»?
а) «Жаба і віл»;
б) «Щука»;
в) «Муха і Бджола»;
г) всіх зазначених творі.
Середній рівень
4. Чим ліричному герою не сподобався виконавець пісні «Ля-ля-ля» (С. Олійник «Ля-ля-ля»)?
5. Як у суспільстві ставилися до Клима (С. Васильченко «В темряві»)?
6. Про що відбулася розмова канадських гостей з міліціонером (П. Глазовий «Заморські гості»)?
Достатній рівень
Виконайте одне із завдань:
7. З якою метою П. Глазовий у гуморесці «Тарас Бульба в Києві» зобразив у сучасному суспільстві як позитивні, так і негативні явища?
8. Чому, на ваш погляд, Муха не розуміє Бджолу в її прагненні постійно працювати? (Л. Глібов «Муха і Бджола»)?
9. Дайте власну оцінку естрадному виконавцю з гуморески С. Олійника «Ля-ля-ля».
Високий рівень.
Напишіть твір — мініатюру на одну з тем:
10. Таємниця сміху у творах С. Олійника та П. Глазового.
11 Бджола мала, а й та працює (за байкою Л. Глібова «Муха і Бджола»).
12. Чи допоможе мені п’ятак гарно вчитися (за твором С. Олійника «Чудо в черевику»)?
13. За що я люблю і поважаю своїх батьків?
ІІ варіант
Початковий рівень
1. В якому творі гість із минулого здивований сучасною цивілізацією столиці?
а) «Заморські гості» П. Глазового;
б) «Ля-ля-ля» С. Олійника;
в) «Пан та Іван в дорозі» С. Гуданського;
г) «Тарас Бульба у Києві» П. Глазового.
2. Для народної байки є характерним:
а) в образах тварин змальовуються люди, з їхньою вдачею, поведінкою.
б) несподіване й дотепне закінчення;
в) жартівливий зміст;
г) великий обсяг твору.
3. Героя якого твору стосується прислів’я «Беруть завидки на чужі пожитки»?
а) Жабу (Л. Глібов «Жаба і Віл»);
б) Василька (С. Васильченко «Свекор»);
в) Івана (С. Руданський «Пан та Іван в дорозі»);
г) синка (П. Глазовий «Найважча роль»).
Середній рівень
4. Яку роль виконував синок на сцені (П. Глазовий «Найважча роль»)?
5. Що захопило Василька у своїй майбутній дружині (С. Васильченко «Свекор»)?
6. У чому вбачала смисл свого життя Муха (Л. Глібов «Муха і Бджола»)?
Достатній рівень
Виконайте одне із завдань.
7. Поміркуйте, за яких умов Жаба змогла б перемогти Вола (Л. Глібов «Жаба і Віл»)?
8. Чи можемо ми в чомусь звинуватити Івана у ставленні його до пана? (С. Руданський «Пан та Іван в дорозі»)? Особисту думку обґрунтуйте.
9. Як ви вважаєте, чим керувався Клим, коли хотів щоб його син був у майбутньому волосним писарем (С. Васильченко «В темряві»)? Відповідь аргументуйте.
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
10. Сміх — відчуття людини себе щасливою.
11. У суді правди не шукають (за байкою Л. Глібова «Щука»).
12. Уславлення мудрості, винахідливості, почуття гумору в співомовках С. Руданського».
13. Добро, любов, взаємна турбота батьків і дітей (за творами С. Васильченка).
ІV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
Підготуватися до позакласного читання — твір Марко Вовчок «Дев’ять братів і десята сестриця Галя».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |