Ділові папери. Оголошення

Мета: ознайомити шестикласників з основними вимогами до оформлення оголошення як документа офіційно-ділового стилю (його структурою і мовним оформленням); розвивати мовленнєво-комунікативні вміння складати організаційні й рекламні оголошення відповідно до комунікативного завдання.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

IІ. Ознайомлення шестикласників з темою, метою і завданнями уроку

ІІІ. Актуалізація мотиваційних резервів учнів з теми

Вибіркова робота

  • Виписати мовні звороти, властиві лише офіційно-діловому стилю. Свій вибір обґрунтувати.

Набрати чинності; національний хіт-парад; діяти на засадах; довести до відома; офшорна зона; у відповідь на ваш лист; визнати такими, що втратили чинність; штучний голодомор; актуальність теми дослідження; накласти стягнення; порядок денний; силовий тиск на виборців; строк чинності; вступити в права; у відповідь на; відповідно до.

Зіставлення базових знань з новими

  • Проаналізувати теоретичний матеріал таблиці. Доповнити власними прикладами видів документів.
  • До якого типу документів, на ваш погляд, належить оголошення? Чому?

ІV. Колективна робота з текстами-зразками

  • Прочитати оголошення. Довести, що вони належать до офіційно-ділового стилю. Чому дату й час в оголошеннях, як правило, записують не словами, а цифрами?

  • На основі теоретичних відомостей з’ясувати вид оголошень, кому вони адресовані. Назвати реквізити, обов’язкові для оголошень.

Коментар учителя. Оголошення — це документ, в якому міститься

потрібна інформація. За змістом оголошення поділяють на два види: 1)організаційні (про майбутню подію чи захід); 2) рекламні (оголошення про навчання, роботу, послуги та ін.).

За формою оголошення бувають писані, мальовані, комбіновані, відтворені механічним способом. Сучасний рівень поліграфічного виробництва, копіювальної техніки дає необмежену змогу пошуків різних шрифтів і кольорів.

Окрім традиційних аркушів із текстом, оголошення розміщують на спеціальних щитах (біг-бордах), транспорті, будівлях і спорудах, листівках і проспектах, радіо і телебаченні.

V. Робота над складанням оголошення

Уважно прочитати пам’ятку «Як оформляти оголошення». Дотримуючи основних вимог цієї пам’ятки, скласти два варіанти оголошення про якусь святкову подію, що відбуватиметься у вашому класі чи школі: а) в офіційно-діловому стилі; б) у жартівливій формі.


  

 VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

Уявити себе працівником однієї із приватних фірм, якому доручено розробити зміст оголошення. Скласти й записати оголошення. З’ясувати, які реквізити обов’язкові для рекламних оголошень.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: