Мета: ознайомити семикласників з основними вимогами до складання розписки як документа офіційно-ділового стилю (її структурою і мовним оформленням); розвивати мовленнєво-комунікативні вміння складати розписки приватного і службового характеру. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку ІІІ. Розвиток неперервної пошукової пізнавальної активності учнів Актуалізація мотиваційних резервів семикласників 1. Установити відповідність між жанрами і стилями мовлення. А Допис у газету; 1 Художній стиль; Б оповідання; 2 офіційно-діловий стиль; В розписка. 3 публіцистичний стиль. 2. Які особливості має офіційно-діловий стиль? (Робота зі схемою) Офіційно-діловий стиль Ø З якими документами офіційно-ділового стилю ви познайомилися на уроках української мови в 5–6 класах? (Лист, адреса, план роботи, оголошення). Ø Розподілити документи за жанрами офіційно-ділового стилю: законодавчі, дипломатичні, адміністративно-канцелярські. Свій вибір обґрунтувати.
Заява, нота, план роботи, указ, постанова, конвенція, наказ, довідка, розписка, комюніке, закон, статут, міжнародна угода, протокол, автобіографія, звіт. Поглиблення відомостей про розписку як документ Розписка — це документ, який підтверджує передачу й одержання документів, грошей, товарів та ін., завірений підписом одержувача. Види розписок:
Основні вимоги до оформлення розписки: 1. Має довільну форму. 2. Дата пишеться за таким зразком: 15 квітня 2008 року. 3. Грошові суми зазначаються цифрами, а в дужках — словами. Наприклад: …у сумі 500 (п’ятсот) грн. Основні реквізити розписки: 1. Назва виду документа (розписка). 2. Посада, прізвище, ім’я та по батькові того, хто дає розписку. 3. Посада, прізвище, ім’я та по батькові того, кому дається розписка. 4. У чому конкретно дано розписку (обов’язково слід указати точне найменування матеріальних цінностей, предметів та ін.). 5. Дата і підпис одержувача цінностей. ІV. Колективна робота з текстами-зразками Ознайомитись із зразками розписок. Визначити, яка з них належить до приватної, а яка — до службової. Назвати основні реквізити розписок.
V. Самостійна робота над складанням розписки Ø Уявивши ситуацію, скласти розписку (на вибір): а) ви одержали від завідувача бібліотеки довідники й енциклопедії для тимчасового користування під час підготовки до олімпіади (зазначити повну назву видань); б) ви одержали відеоматеріали в інформаційному центрі школи для проведення заняття гуртка; в) ви взяли ноутбук у комп’ютерному центрі для підготовки проекту з історії; г) ви взяли для підготовки позакласного заходу музичний центр у кабінеті співів. VІ. Підсумок уроку VІІ. Домашнє завдання Продовжити розпочату на уроці роботу над складанням розписок: оформити дві розписки (одну — приватну, іншу — службову).
| ||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |