Культура Давнього Єгипту

Мета: розглянути культурну спадщину Стародавнього Єгипту, умови  та особливості розвитку єгипетської культури, щоб усвідомити значення єгипетської культури в історії Стародавнього Сходу; навчати дітей опрацьовувати історичні джерела, пояснювати схеми, користуватися енциклопедіями та ілюстраціями; виховувати бажання накопичувати духовні і матеріальні цінності, повагу до культурної спадщини різних народів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок-екскурсія.

Обладнання і наочність: підручник, відеозапис «Культура Стародавнього Єгипту», карта «Стародавній Схід», схема «Культура», ілюстрації,енциклопедії, папірусні малюнки».

Підготовчий етап

1. Учитель заздалегідь створює творчу групу учнівського колективу, якаотримує завдання підготувати доповіді з теми «Культура Стародавнього Єгипту». Добираються матеріали, ілюстрації, додаткова література. Готується виставка учнівських робіт, проводиться конкурс «Кращий кросворд з історії Єгипту».

2. За тиждень до уроку вчитель перевіряє підготовку творчої групи, допомагає учням зробити їх доповіді цікавими, лаконічними і пізнавальними.

ХІД УРОКУ

Урок відбувається у формі екскурсії в далеке минуле Єгипетської цивілізації, екскурсоводами в якій стають учасники творчої групи.

І. Мотивація

Робота з визначенням «культура», пояснення схеми

Вчитель розповідає про умови, за яких розвивалася єгипетська культура, в зошит записуються особливості її розвитку.

II. Засвоєння нового навчального матеріалу

Творча група ознайомлює дітей з матеріалом теми за планом:

1. Розвиток єгипетського письма.

2. Наукові знання єгиптян.

 3. Освіта.

4. Єгипетська література.

5. Культові споруди.

6. Розвиток мистецтва в Єгипті.

Розповідь учнів супроводжується демонстрацією відеозапису «Культура Стародавнього Єгипту», а також папірусних ілюстрацій, дитячих малюнків.

III. Підбиття підсумків

Учні відповідають на запитання:

• Яке значення в історії Стародавнього Сходу має єгипетська культура?

Весь клас розгадує підсумковий кросворд на дошці.

 1. Фігура лева з людською головою. (Сфінкс)

2. Забальзамоване тіло померлої людини. (Мумія)

3. Верхні частини колони. (Капітель)

4. Прикраси на стінах храмів. (Рельєф)

5. Наука про зірки. (Астрономія)

6. Матеріал для письма. (Папірус)

7. Знаки-малюнки. (Ієрогліфи)

8. Культова споруда. (Храм)

IV. Домашнє завдання

За матеріалами уроку та підручника написати твір «Я в Країні пірамід».


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: