Релігія та культура Давнього Китаю

Мета: ознайомити  учнів  з  релігійними  віруваннями  і  культурною спадщиною  Давнього  Китаю;  удосконалювати  навички  інтерактивного вивчення нового матеріалу; показати неповторність й унікальність китайської  культури;  засвоїти  поняття  «Конфуцій»,  «конфуціанство»,  «Лао-Цзи», «даосизм», «церемоніал», «туш», «бамбукова книга», «компас», «папір», «пагода»; виховувати пошану до історії та культури інших народів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: історична карта, підручник, ілюстрації.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово вчителя

Ознайомивши клас із порядком роботи на уроці, вчитель дає коротку характеристику культурної спадщини Давнього Китаю.

Коротко характеризується культурна спадщина Давнього Китаю.

Розповідь супроводжується роботою з ілюстраціями.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Учні об’єднуються в п’ять «домашніх груп», утворених на попередньому уроці, і починають у своїх групах обмінюватися самостійно знайденою інформацією. Під час цієї роботи в групах визначаються «експерти» з питань, що вивчаються.

2. Виступ «експертів» перед учнями всього класу з повідомленнями стосовно заданих тем.

3. Човникова робота «експертів» своїх тим в інших групах. Консультація «експертів» з питань, що виникли у членів цих груп.

4. Повернення всіх «експертів» до своїх «домашніх груп», систематизація інформації, підготовка до підсумкової тестової роботи.

ІV. Закріплення нових знань

Тест «Ерудит-лото»

1.  Хто з філософів був засновником навчання «Дао» — «вищого шляху», який є законом, що діє незалежно від людей і визначає все, що відбувається у світі?

а) Конфуцій;

б) Мао-Цзи;

в) Лао-Цзи.

2.  Яка філософська течія наголошувала, що у кожної людини є власне місце в суспільстві та власні обов’язки: «Правитель повинен бути

правителем, працівник — працівником, батько — батьком, а син —сином»?

а) Конфуціанство;

б) даосизм;

в) буддизм.

3.  Певні ритуали, правила поведінки в кожній ситуації — це:

а) китайська філософія;

б) китайські церемонії.

4.  Укажіть матеріал, на якому не писали в Давньому Китаї:

а) папірус;

б) бамбукові пластинки;

в) шовк;

г) папір.

5.  Виберіть галузі культури, що набули розвитку в Давньому Китаї:

а) література;

б) скульптура;

в) музика;

г) архітектура;

д) театр;

е) живопис.

6.  Виберіть галузі науки, які розвивалися в Давньому Китаї:

а) математика;

б) фізика;

в) хімія;

г) медицина;

д) географія;

е) астрономія.

V. Підсумки уроку

Вчитель повідомляє правильні відповіді. Методом самоперевірки учні перевіряють тести. Ознайомившись із результатами, вчитель проводить з учнями невелику бесіду.

Питання бесіди

1. На які питання було легше відповідати: підготовлені вдома чи ті, що вивчалися за допомогою «експертів»?

2.  Чия інформація виявилася найповнішою та краще запам’ятовується?

3. Як ви вважаєте, чому було легше відповідати на питання, що були опрацьовані вдома?

В ході бесіди вчитель звертає увагу учнів на те, що «домашні питання» не тільки готувалися довше за часом, але й використовувалися для передачі інформації однокласникам, тобто застосовувався метод «Навчаючи — вчуся».

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати текст параграфа; виконати завдання по контурних картах; підготуватися до тематичного оцінювання за темою «Давні Індія та Китай».


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: