Мета уроку: ознайомити учнів з розмаїтістю голонасінних, їх значенням у природі й житті людини. Обладнання й матеріали:гербарій, шишки й живі гілочки представників хвойних рослин, фотоілюстрації й малюнки хвойних, шишки сосни, ялини та ін. Базові поняття й терміни уроку: саговник, гінгко, вельвічія, хвойні, ялина, сосна, модрина, ялиця, хвоя, верхівковий ріст, бурштин, тайга, бор. ХІД УРОКУ І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Чи потрібна рідка вода для забезпечення запліднення насінних рослин? 2. Які ознаки є характерними для голонасінних рослин? 3. Чим відрізняється життєвий цикл голонасінних рослин? III. Вивчення нового матеріалу Голонасінні утворюють великі лісові масиви як у Північній, так і в Південній півкулі. Вони широко використовуються в багатьох галузях промисловості, сільського господарства й у медицині. Стисла характеристика різних груп голонасінних рослин
Типовим представником хвойних рослин є сосна звичайна. Сосна — велике вічнозелене дерево, що сягає заввишки 40 метрів. Сосна може рости в найрізноманітніших умовах, але більшість сосен ростуть у таких умовах, де інші дерева рости не можуть, — це бідні на корисні речовини піщані ґрунти по берегах річок. Крім головного кореня в сосни добре розвинені й бічні корені. Вони розташовуються у верхніх шарах ґрунту і можуть відходити від стовбура дерева далеко в усі боки. Вони не тільки служать своєрідними підпірками, що надають дереву більшої стійкості. Головне, утворюючи багато бічних коренів, вони створюють мережу дрібних корінців у верхньому, більш багатому на поживні речовини, шарі ґрунту, поглинаючи їх разом з водою, що надходить у вигляді дощу. Повз них жодна крапелька води не проскочить. Хвоїнки, що утворилися на молодих гілочках, які виросли навесні, не обпадають восени, як листки клена або берези, вони залишаються на дереві близько трьох-чотирьох років. Саме тому ми й говоримо — вічнозелене дерево: узимку, улітку, навесні й восени — завжди із хвоєю. Через три роки хвоїнки обпадуть, але за цей час сосна утворить нові на нових гілочках. IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Дати відповіді на питання Яке значення для людини мають рослини із класу Хвойні? Яке значення для людини мають рослини із класу Гнетові? Яке значення для людини мають рослини із класу Саговникові? V. Домашнє завдання
| ||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |