Євразія — найбільший материк Землі. Фізико-географічне положення материка, його розміри

Мета: дати учням знання про Євразію як найбільший за площею материк Землі, особливості її фізико-географічного положення та берегової лінії; розвивати навички самостійної характеристики фізико-географічного положення географічного об’єкта.

Обладнання: фізичні карти півкуль, Євразії; картини природи Євразії; слайди для мультимедійної дошки, план вивчення материка, план характеристики географічного положення в довіднику учня.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Опорні та базові поняття: материк, океан, географічні координати, Північне Полярне коло, Північний тропік, екватор, Ґрінвіцький меридіан, особливості природи, пов’язані з ФГП материка

Географічна номенклатура: миси: Рока, Дежньова, Челюскін, Піай; моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Охотське, Берінґове, Східнокитайське, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Бенгальська, Аденська, Перська, Сіамська, Ботнічна; протоки: Дарданелли, Босфор, Ла-Манш, Ґібралтарська, Зондська, Малаккська, Берінґова, Лаперуза; острови: Велика Британія, Ірландія, Сіцілія, Шпіцберґен, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Малі Зондські, Філіппінські; півострови: Скандинавський, Піренейський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський.

Зміст уроку

I. Організаційний момент

Організація уроку-мандрівки. Учитель разом з учнями визначають, хто буде виконувати ролі «Екскурсовода», «Пізнайка», «Лоцмана».

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Прийом «Вірю — не вірю»

«Екскурсовод», «Пізнайко», «Лоцман» задають учням запитання:

•          Найбільша річка північної Америки... (Міссісіпі)

•          Найвищій водоспад світу... (Ніаґарський)

•          У Північній Америці степ називають... (Прерією)

•          У Південній Америці степ називають... (Пампою)

•          На території Північної Америки утворилося три великі незалежні держави... (США, Канада, Мексика)

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «П’ять речень»

Учні намагаються вкласти в п’ять речень характеристику географічного положення материків, що вже вивчено. Робота виконується в групах. «Екскурсовод», «Пізнайко» і «Лоцман» надають їм допомогу:

І група — Африка;

II група — Австралія;

IIІ група — Антарктида;

IV група — Південна Америка;

V група — Північна Америка.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.      Прийом «Викликаю асоціацію»

 «Екскурсовод» пропонує учням висловити ті асоціації, які виникли в них при слові «Євразія».

2. Прийом «Географічна лабораторія»

«Лоцман» пропонує учням відкрити атласи і назвати:

•          океани, що омивають Євразію;

•          протоки, що відділяють материк від інших материків;

•          великі острови в берегів материка;

•          крайні точки материка.

3. Прийом «Мікрофон»

Учні відкривають довідник і за планом дають характеристику географічного положення материка.

4. Прийом «Картографічна лабораторія»

Завдання. Підписати назви географічних об’єктів на контурній карті, визначаючи координати крайніх точок.

5. Прийом «Лови помилку картографа»

«Пізнайко» називає географічні об’єкти та материк, якому вони «належать». Учні визначають помилки та пояснюють, що саме це за об’єкти.

Озеро Ейр — Антарктида;

річка Ніґер — Австралія;

острови Нова Зеландія — Євразія;

півострів Індостан — Африка (і таке інше).

V. Закріплення нового матеріалу

«Екскурсовод», «Пізнайко» і «Лоцман» проводять гру «Чомучка»:

•          Чому Євразія омивається чотирма океанами світу?

•          Чому координати її крайніх точок мають і східну і західну довготу?

•          Чому в Євразії є всі природні зони?

•          Чому природа Євразії схожа з природою Північної Америки?

 

VI. Підсумок уроку

Оцінювання учнів.

VII. Домашнє завдання

•          Опрацювати відповідний параграф підручника.

•          Підготувати повідомлення про дослідників материка: Марко Поло, Афанасія Нікітіна, Васко да Ґаму, Ф. Маґеллана, братів Лаптєвих, С. Челюскіна, В. Берінґа, О. Чірікова, П. П. Семенова-Тянь-Шаньського, М. Пржевальського, П. Козлова та ін. за темою «Внесок… у дослідження території та природи Євразії».


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: