Причини вживання наркотичних речовин підлітками

Мета уроку: розглянути можливі причини вживання наркотичних речовин підлітками; розвивати вміння учнів розрізняти позитивні та негативні наслідки підліткової поведінки.

Очікувані результати: учні повинні називати причини вживання підлітками наркотичних речовин; учні повинні аналізувати мотиви вживання наркотиків у підліткових компаніях; учні повинні розуміти негативний вплив на здоров’я наркотичних речовин та соціальні наслідки їх вживання.

Обладнання: папір формату А4; фломастери

Тип уроку: засвоєння нових знань, урок-дискусія.

Дурень навчається на власних помилках, а розумний —
на чужих. (Народна мудрість)

n 1. Організаційний етап

n 2. Актуалізація опорних знань

2.1. «Розмова в колі друзів».

Бесіда за запитаннями індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Вікторина.

1. Юридично необґрунтоване обмеження або позбавлення прав. (Дискримінація.)

2. Спільнота людей. (Соціум.)

3. Добровільний процес забруднення легень нікотином та іншими шкідливими речовинами. (Куріння.)

4. Компанія, що схильна до шкідливих звичок і небезпечних дій. (Небезпечна.)

5. Установа, що виконує певні функції державного управління, контролю, нагляду. (Орган.)

6. Система норм і принципів поведінки людей у ставленні один до одного та до суспільства. (Мораль.)

2.3. Диспут «Чи можуть друзі бути "вовками в овечій шкурі”?».

2.4. «Асоціативний кущ».

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «наркотики».

Приклади відповідей: небезпека; смерть; кримінал; божевілля; гроші; залежність; деградація.

n 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети й завдань вивчення нового матеріалу.

3.2. Проблемне запитання.

— Чому, за результатами досліджень соціологів світу, підлітки — це найбільш вразлива група для соціальних небезпек?

n 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1. Обставини залучення підлітків до вживання наркотиків (складання опорної схеми на дошці тав робочих зошитах).

2. Рішення ситуативних задач (робота в групах).

Завдання групам: обговорити проблемну ситуацію і скласти план допомоги.

1 група. Дитина залишилася без допомоги внаслідок жорстокого поводження, пияцтва або наркоманії батьків. Дитина соромиться звернутися по допомогу.

2 група. У дитини через родинні проблеми занижена самооцінка («я гірший(а) всіх»), внаслідок чого в дитини сформувався комплекс неповноцінності.

3 група. У дитини низький рівень самозбереження; вона полюбляє ризик, небезпечні та екстремальні ситуації.

4 група. Вживання дитиною прихованого наркотику під час куріння або з напоями в небезпечній компанії.

3. Мотиви першого вживання наркотиків (продовження роботи в групах).

Учні груп після обговорення записують свої відповіді на аркушах паперу А-4 та розміщують їх на дошці. Після порівняння результатів можна визначити загальні мотиви першого вживання наркотиків.

4. «Відверта розмова» . Учні пропонують для обговорення проблему (безособово!), що пов’язанаіз вживанням наркотиків.

n 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота з підручником.

5.2. Робота з друкованим зошитом [5], с. 37 № 4.

5.3. Тестове завдання для закріплення знань (тест № 20, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 а, б, в; 2 б, в, г; 3 б, в; 4 в, г; 5 б; 6 б, г.

5.4. Творче завдання.

Підготувати цікаву тему для дискусії щодо теми уроку.

5.5. «Пізнай себе».

Учні самостійно відповідають на запитання психологічних тестів «Яка в тебе сила волі?» та «Чи маєш ти здатність управляти подіями життя?».

5.6. Обговорення епіграфа до уроку.

5.7. Відповідь на проблемне запитання.

n 6. Підбиття підсумків уроку

«Особистий кошик»

Учні визначають моменти уроку, що стануть їм у пригоді в майбутньому житті.

n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання.

1. Чи є у тебе безпечний рецепт вирішення особистих проблем?

2. Хто і як допомагав вирішувати твої особисті проблеми?

3. Поміркуй, яким ти будеш татом або мамою в майбутньому.

n2. Актуалізація опорних знань

 

2.2. Вікторина «Ерудити»

1. Юридично необґрунтоване обмеження або позбавлення прав. (Дискримінація)

2. Спільнота людей. (Соціум)

3. Добровільний процес забруднення легень нікотином й іншими шкідливими речовинами. (Куріння)

4. Компанія, яка схильна до шкідливих звичок і небезпечних дій. (Небезпечна)

5. Установа, що виконує певні функції державного управління. (Орган)

6. Система норм і принципів поведінки людей у ставленні один до одного та до суспільства. (Мораль)

 

2.4. «Асоціативний кущ»

 

Ú Запитання до учнів

— Які асоціації виникають у вас щодо поняття «наркотики»?

 

Небезпека

 

Смерть

 

Кримінал

 

Безвихідність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Крадіжки

 

Наркотики

 

Порушення здоров’я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залежність

 

Деградація

 

 

 

n4. Етап засвоєння нових знань

1. Обставини залучення підлітків до вживання наркотиків

 

 

Чинники, що сприяють залученню підлітків

до вживання наркотиків

 

 

 

 

 

Родина

• характер взаємин у родині;

• приклад батьків

 

 

Психофізичні особливості людини

• особливості характеру;

• стосунки з оточуючими;

• самооцінка

 

Обманні або насильницькі дії оточуючих

                   

3. Мотиви першого вживання наркотиків

Останнім часом спостерігається швидке омолодження наркоманії. До кола споживачів наркотиків утягується досить значна кількість молоді та підлітків. Саме у підлітковому віці зазвичай уперше вживаються наркотичні речовини.

Недорогі й неякісні наркотики освоюють ринки спальних районів, де молоді «нікуди себе подіти». Частіше потрапляють в небезпечну залежність підлітки. Причини цього такі:

• цікавість, жага випробувати нові відчуття;

• допитливість: підлітки пробують вживати наркотики, насамперед, із пізнавальною метою, щоб випробувати їх дію на собі;

• наслідування: бажання бути схожим на друзів, знайомих, відповідати своїй групі;

• бажання отримати задоволення;

• вплив оточення: старших за віком або значущої для підлітка людини. Підліток бажає бути одним з «обраних» серед тих, які розмовляють на власному жаргоні, ведуть особливий стиль життя;

• невміння вирішити свої проблеми іншим шляхом, полегшення свого психічного стану. Людина прагне забутися, розслабитися після перенесених неприємностей, зняти напруження, забути про реальність — про скандали в родині, про незгоди з однолітками;

• бажання висловити протест проти нав’язаних підлітку вимог у родині та школі;

• дружба з однолітками, які вживають наркотики;

• нелюбов до школи, невдачі в навчанні.

 

Мотиви першого вживання наркотиків

 

 

 

 

 

 

 

Цікавість

 

 

Хвастощі

 

 

Наслідування певних людей

 

 

Невміння вирішити свої проблеми іншим шляхом

 

Бажання допекти батькам

 

 

                                 

Обговорення схеми

Ú Запитання до учнів

— На чому базується цікавість? (Бажання зазнати нових почуттів.)

— Чому підлітки перебільшують свою значимість? (Підліткове перебільшення власних можливостей, недовіра до дорослих, егоцентризм: я — «центр» Всесвіту.)

— Чому підлітки часто обирають як приклад для наслідування людину з асоціальною поведінкою? (Бажання виділитися з натовпу, бути не таким як усі.)

— Чому підлітки не вирішують свої проблеми іншим шляхом? (Нестача знань, уваги з боку школи, однолітків; небажання розголошувати свої проблеми; слабка воля; слабка психіка.)

— Чому виникає бажання допекти батькам? (Недостатня увага батьків, небажання брати до уваги проблеми батьків; авторитарні методи виховання)


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: