Мета: показати гуманістичне спрямування твору та його втілення в образах героїв; дати визначення новели як літературного жанру; розвивати зв’язне мовлення учнів (малювання словом); робота над текстологічним аналізом твору; виховання культури відповіді: логічність, послідовність, доказовість, емоційність, особисте ставлення до героїв і подій. Обладнання: портрет письменника. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання: конкурс на кращий опис героїв (Можна і треба оцінювати участь учнів в обговоренні робіт товаришів.) 2. Обговорення пропонованих робіт На особі якого персонажа в оповіданні зроблено більший акцент? Чому? Що є головною думкою твору? ІІ. Формування нових знань, умінь та навичок 1. Робота над схемою Учитель. Будь-який епічний твір (тобто розповідь про події) характеризується певною будовою. Він має такі складові (звернення до схеми): 2. Робота учнів над будовою твору «Останній листок» О. Генрі із з’ясуванням поняття «новела» Розподілити учнів на групи: І група визначає зав’язку, ІІ - кульмінацію, ІІІ - розв’язку, IV - пролог (дуже маленький) та епілог (у цьому творі його нема). Умовно намалювати схему тексту в масштабі (на сторінку Чим відрізняється така побудова від попередньої схеми? Чого досягає автор, зміщуючи кульмінацію твору і не включаючи Це ознаки літературного жанру - новели. 3. Запис у зошити Новела - малий за обсягом епічний твір (як оповідання) з напруженим драматичним сюжетом і несподіваним кінцем. ІІІ. Підбиття підсумків уроку Яке відкриття ви зробили, читаючи твір О. Генрі? (Відкриття нового літературного жанру, а головне - нового гуманістичного твору про справжню дружбу і допомогу, про красу людських взаємин.) ІV. Домашнє завдання Прочитати новели (див. домашнє завдання до уроку № 49), підготуватися до переказу; спробувати побудувати схему однієї з них.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |