Цілі уроку: формувати вміння і практичні навички хімічних обчислень з використанням понять «кількість речовини», «моль», «стала Авогадро». Тип уроку: формування вмінь і навичок. Форми роботи: керована практика, самостійна робота. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Тестові завдання (на дошці) 1) Кількість речовини вимірюється в одиницях: а) моль; б) метр; в) літр. 2) Число частинок, що міститься у 2 моль: а) 12,04·1023; б) 6,02·1023; в) 3,01·1023. 3) В 1 моль вуглекислого газу CO2 міститься: а) 1,67·1023 молекул; б) 44 молекули; в) 6,02·1023 молекул. 2. Якою формулою виражається взаємозв’язок між кількістю речовини та сталою Авогадро? 3. У чому полягає фізичний зміст «кількості речовини»?
ІІІ. Поглиблення знань, формування вмінь і навичок Керована практика Задача 1 Обчисліть кількість молекул у 3 моль натрій карбонату Na2CO3.
Задача 2 Обчисліть кількість атомів Оксигену у 2 моль вуглекислого газу CO2.
Задача 3 Обчисліть кількість речовини сульфатної кислоти H2SO4 у зразку, що містить 3,01·1023 молекул. IV. Самостійна робота під керівництвом учителя з картками Завдання: обчисліть число молекул складної речовини й число атомів кожного хімічного елемента в заданій кількості речовини.
Після виконання завдання виписуємо відповіді на дошці, коригуємо. Складаємо алгоритм розв’язання. 1. Обчислити число молекул складної речовини за формулою N = ν·NA. 2. За хімічною формулою речовини визначити число атомів кожного елемента в молекулі складної речовини. 3. Обчислити кількість атомів хімічного елемента в заданій кількості речовини.
V. Керована практика. Розвивальне завдання Обчисліть кількість речовини кисню, що прореагує без залишку із залізом кількістю речовини 2 моль із утворенням ферум(ІІІ) оксиду. Для того щоб розв’язати задачу, згадаймо курс хімії 7 класу. — Що показує рівняння хімічної реакції?
Правило. Кількість речовини будь-яких попарно взятих речовин у рівнянні реакції співвідносяться як їхні коефіцієнти в рівнянні реакції.
Розв’яжемо задачу.
VI. Підбиття підсумків
VII. Домашнє завдання Опрацювати відповідний параграф підручника, відповісти на питання. Творче завдання. В якій кількості речовини ферум (ІІІ) оксиду міститься 18,06·1023 атомів Феруму? Скільки атомів Феруму міститься в такій же кількості речовини ферумт (ІІ) оксиду?
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |