Реакція нейтралізації. Розкладання нерозчинних основ у процесі нагрівання

Цілі уроку: закріпити знання учнів про хімічні властивості основ; розвивати вміння й навички проведення хімічного експерименту, складання рівнянь хімічних реакцій на прикладі хімічних властивостей лугів і нерозчинних основ.

Тип уроку: формування вмінь і навичок, урок-дослідження.

Форми роботи: лабораторна робота, робота з опорною схемою.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, хімічні реактиви, плакат «Правила техніки безпеки в кабінеті хімії».

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань

1. BaO+H2O→Ba(OH)2

2. CO2+H2O→ H2CO3 

3, 4. Ba(OH)2+H2CO3→BaCO3+ 2H2

Робота з опорною схемою «Хімічні властивості основ»

  • На основі знань про хімічні властивості основ заповнимо опорну схему «Хімічні властивості основ».
  • Згадаймо, яких правил необхідно дотримуватися в хімічній лабораторії. (Звертаємося до таблиці «Правила техніки безпеки в кабінеті хімії».)

 

ІІІ. Формування навичок і вмінь

Лабораторна робота № 4. Взаємодія розчинів лугів з кислотами

У дві пробірки наливаємо по 1 мл NaOH і по одній-дві краплі фенолфталеїну. Потім в одну з них по краплях додаємо хлоридну кислоту, у другу - сульфатну кислоту. Заносимо результати до протоколу.

 

Лабораторна робота № 5. Взаємодія нерозчинних основ з кислотами

Нам необхідно одержати купрум(II) гідроксид. Як це зробити? Яку властивість основ для цього можна використати?

CuSO4+2NaO → Cu(OH)2↓+Na2SO4   

До одержаного осаду по краплях додаємо хлоридну кислоту.

- Які ознаки хімічної реакції спостерігаємо?

Запишіть результати досліду до протоколу.

Лабораторна робота № 6. Розкладання нерозчинних основ у процесі нагрівання

Нерозчинні основи за нагрівання розкладаються на оксид і воду.

Перевіримо це на практиці.

Одержіть купрум(II) гідроксид, закріпіть пробірку в пробіркотримачі.

  • Як правильно нагріти пробірку?
  • В якій частині полум’я необхідно нагрівати пробірку? (У верхній,найбільш гарячій)
  • Що спостерігаємо? Запишемо рівняння реакції:

Cu(OH)2→CuO+H2

Укажіть тип реакції. (Реакція розкладу)

Висновок. З якими властивостями основ ми познайомилися на цьому уроці?

  • Реакція нейтралізації.
  • Розклад нерозчинних основ.

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Керована практика

Завдання 1. Обчисліть кількість речовини води, що утвориться внаслідок нагрівання алюміній гідроксиду масою 15,6 г.

 

Завдання 2. Здійсніть перетворення:

Cu(OH)2→CuO→CuSO4→Cu(OH)2

1) Cu(OH)2→CuO+H2

2) CuO+H2SO4→CuSO4+H2O

3) CuSO4+2NaOH→ Cu(OH)2+2H2O       

 

V. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника, виконати завдання до нього.

Творче завдання. Підготувати повідомлення про використання основ.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: