Цілі уроку: систематизувати знання про кількість речовини, молярну масу, молярний об’єм; удосконалювати навички обчислень за хімічними формулами; підготувати учнів до тематичного оцінювання з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами». Тип уроку: узагальнення й систематизації знань. Форми роботи: групова, індивідуальна. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання 1. Два-три учні пропонують складені вдома задачі на обчислення відносної густини газоподібних речовин. 2. На дошці виписуємо формули зв’язку:
ІІІ. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу Групова робота 1. Учні об’єднуються в групи, одержують завдання на аркуші формату А3, виконують відповідні розрахунки, заповнюють вільні клітинки в таблиці. Потім по колу обмінюються аркушами, червоним чорнилом виправляють помилки й вивішують аркуші на дошці. Після цього по черзі коментують допущені помилки. Учитель узагальнює відповіді (10–15 хв).
Варіант І
Варіант ІІ
Варіант ІІІ
Варіант IV
2. Кожна група одержує завдання (5 хв) Обчисліть об’єм вуглекислого газу, що утвориться в результаті згоряння природного газу, який містить метан об’ємом: група 1 — 5 л; група 2 — 3 л; група 3 — 7 л; група 4 — 10 л. Який об’єм кисню з повітря при цьому витрачається? Записуємо на дошці рівняння реакції й під рівнянням виписуємо відповіді всіх груп. CH4+2O2=CO2+2H2O
3. Яка кількість речовини кисню знадобиться для повного згоряння речовини Х кількістю речовини 0,5 моль? Х: група 1 — Al; група 2 — Р; група 3 — Mg; група 4 — Li. Кожна група наводить рівняння реакції, складає пропорцію й записує відповідь. Потім групи по колу обмінюються розв’язаннями, перевіряють, виправляють, коментують.
Учитель узагальнює відповіді.
IV. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія Ще раз звертаємо увагу на виписані на дошці формули.
V. Домашнє завдання Повторити матеріал теми, підготуватися до тематичного оцінювання.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |