Цілі уроку: розглянути розташування головних кровоносних судин у тілі людини, навчитися надавати першу допомогу в разі артеріальних, венозних і капілярних кровотеч. Обладнання й матеріали: таблиці «Кровообіг і лімфообіг», «Перша допомога в разі кровотеч», бинти, вата, стерильні марлеві серветки, джгути, розчин іоду. Базові поняття й терміни: капілярна, венозна й артеріальна кровотечі, внутрішня кровотеча, пов’язки, джгут. Концепція уроку Розглянути основні шляхи руху крові по організму людини та види кровотеч; у ході практичної роботи дати кожному учневі можливість отримати практичні навички надання першої допомоги в разі артеріальних, венозних і капілярних кровотеч. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Що таке інфаркт міокарда? Які чинники спричиняють його виникнення? 2. Які хвороби кровоносних судин ви знаєте? Що може викликати ці захворювання? 3. Які заходи профілактики гіпертонічної хвороби? III. Виконання практичної роботи Практична робота № 4. Вивчення кровообігу. Зміни в тканинах у разі порушення кровообігу Цілі: розглянути основні шляхи руху крові по організму людини та порушення в тканинах, які виникають унаслідок різних типів порушення кровообігу, навчитися надавати першу допомогу в разі артеріальних, венозних і капілярних кровотеч. Обладнання й матеріали: бинти, вата, стерильні марлеві серветки, джгути, розчин іоду, зошит, підручник. Хід роботи Ґрунтуючись на тексті підручника й коментарях учителя, учні заповнюють дві таблиці. Головні кровоносні судини людини
Типи кровотеч та їхні наслідки
Подальша робота виконується групами по чотири-шість учнів з імітацією пошкоджень. Конкретне завдання кожній групі вказується в інструктивній картці. Інструктивна картка № 1 Діагноз: артеріальна кровотеча з лівого передпліччя, капілярна кровотеча правої кисті. Порядок дій 1. Притисніть пальцем артерію вище місця пошкодження (у цьому випадку плечову). 2. Місце накладення джгута накрийте бинтом, марлею або матерією. 3. Накладіть джгут, як показано на таблицях і малюнках у підручнику. До джгута прикріпіть записку з указівкою часу його накладення. 4. Обробіть рану й накладіть на неї стерильну пов’язку. 5. Після закінчення надання першої допомоги в разі артеріальної кровотечі обробіть місце капілярної кровотечі на правій кисті гідроген пероксидом або іодом, накрийте марлевою серветкою й накладіть пов’язку з бинта. Інструктивна картка № 2 Діагноз: артеріальна кровотеча з лівої гомілки, капілярна кровотеча лівої кисті. Порядок дій 1. Притисніть пальцем артерію вище місця пошкодження (у цьому випадку стегнову). 2. Місце накладення джгута накрийте бинтом, марлею або матерією. 3. Накладіть джгут, як показано на таблицях і малюнках у підручнику. До джгута прикріпіть записку з указівкою часу його накладення. 4. Обробіть рану й накладіть на неї стерильну пов’язку. 5. Після закінчення надання першої допомоги в разі артеріальної кровотечі обробіть місце капілярної кровотечі на лівій кисті гідроген пероксидом або іодом, накрийте марлевою серветкою й накладіть пов’язку з бинта. Інструктивна картка № 3 Діагноз: венозна кровотеча з правої гомілки, капілярна кровотеча лівої кисті. Порядок дій 1. Обробіть рану й тимчасово притисніть пошкоджену судину. 2. Накладіть пов’язку, що тисне, як показано на таблицях і малюнках у підручнику. 3. Після закінчення надання першої допомоги в разі венозної кровотечі обробіть місце капілярної кровотечі на лівій кисті гідроген пероксидом або іодом, накрийте марлевою серветкою й накладіть пов’язку з бинта. У висновках учні вказують, чому в разі різних типів кровотеч надається різна перша допомога. ІV. Домашнє завдання
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |