Мета: навчити учнів розв’язувати задачі, аналізувати фізичний зміст та грамотно їх оформлювати.
Тип уроку: урок формування навичок розв’язання задач.
Обладнання та наочність:картки або збірники із задачами.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь
Запитання для фронтального опитування
Що називають струмом в електролітах?
Що називають струмом у металах?
Порівняйте залежність опору металів та електролітів від температури.
Як записують закон Фарадея для електролізу?
Поясніть фізичний смисл електрохімічного еквіваленту.
Що таке електрометалургія?
Що таке рафінування?
Що таке гальваностегія?
Що таке гальванопластика?
IV. Розв’язання задач
Електроліз у розчині з сіллю нікелю тривав протягом 30 хв. Яка маса нікелю виділилася на катоді, якщо сила струму протягом процесу електролізу складала 1,5 А?
Під час електролізу сталеву деталь площею 500 см2 було вкрито шаром нікелю товщиною 50 мкм. Скільки часу тривав процес, якщо сила струму складала 10 А
Скільки електроенергії було витрачено для отримання 7 кг алюмінію, електроліз відбувався при напрузі 15 В?
При рафінуванні міді до електродів підведена напруга 10 В. Опір електроліту складає 0,5 Ом. Яка маса міді виділилася на катоді за 10 годин?
При електролізі розчину H2SO4 потужність струму складає 37 Вт. Знайдіть опір електроліту, якщо за 50 хвилин на електроді виділилося 0,3 г H2.
Для сріблення ложок струм силою 1 А протягом 10 годин пропускали через розчин солі срібла. Катодом були 20 ложок, кожна з яких має поверхню площею 25 см2. Визначити товщину шару срібла на ложках.
V. Підбиття підсумків уроку
VI. Домашнє завдання
Завдання за підручником. Повторити § 19–20.
Завдання за задачником. Розв’язати № 11.41, 11.27.
Додаткове завдання. Доповніть інформацію про застосування електролізу. Зверніть увагу на роботи Б. С. Якобі.