Мета: контроль знань та умінь учнів за темою «Література ХVІІІ ст. Просвітництво»; розвивати творчі здібності учнів, виховувати прагнення досягти високих результатів; готувати учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Обладнання: картки із завданнями. Тип уроку: урок контролю. Хід уроку І. Оголошення теми та мети уроку ІІ. Ознайомлення із завданнями та їх виконання Варіант І Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 1. Укажіть століття, яке увійшло в історію людства як доба Просвітництва: а) ХVІ ст.; б) ХVІІ ст.; в) ХVІІІ ст.; г) ХІХ ст. 2. Укажіть, хто з цих авторів не жив у добу Просвітництва: а) Д. Дефо; б) Д. Дідро; в) Ж.-Ж. Руссо; г) Г. Гейне. 3. Укажіть твір, написаний Ґете під час адвокатської практики в м. Вецлар, який зробив ім’я автора відомим у Європі: а) «Прометей»; б) «Герман і Доротея»; в) «Страждання юного Вертера»; г) «Фауст». 4. Укажіть головну проблему трагедії «Фауст»: а) людина в її ставленні до суспільства; б) проблема життя і смерті; в) людина та її призначення на землі; г) проблема кохання. Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 5. Укажіть, яку мету переслідує Мефістофель: а) спокусити Фауста, щоб довести недосконалість людини; б) зробити Фауста молодим і гарним, улюбленцем жінок; в) зробити з Фауста геніального, шанованого в усьому світі вченого; г) зробити Фауста найбагатшою людиною в місті. 6. Укажіть, які слова мав сказати Фауст на знак повного задоволення життям: а) «Людина — вінець творіння»; б) «Спинися, мить, прекрасна ти!»; в) «Майбутнє прекрасне»; г) «От тепер можна і помирати!» 7. Укажіть, чого Фауст прагне найбільше в житті: а) багатства; б) кохання; в) нових знань, істини; г) влади. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 8. Укажіть жанр твору Ф. Шіллера «Вільгельм Телль»: а) комедія; б) трагедія; в) драма; г) повість. Завдання з вибором декількох правильних відповідей 9. Укажіть, як Мефістофель називає людину: а) «довершений витвір»; б) «окраса Всесвіту»; в) «смішний божок землі»; г) «тварина із тварин». Завдання на встановлення відповідності 10. Укажіть відповідність між сценами І частини «Фауста» та їх символічним змістом. а) «Відьмина кухня»; б) сцени з Маргаритою; в) «Вальпуржина ніч»; г) «Авербахів склеп»; 1) випробування Фауста розвагами; 2) випробування Фауста вином; 3) намагання спокусити Фауста молодістю; 4) випробування Фауста коханням. (а3, б4, в1, г2) Високий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання відкритої форми з короткою відповіддю 11. Укажіть пропущене в реченні слово. Біблія нового часу, яка пояснювала все життя з позицій Розуму і налічувала 28 томів,— це… (енциклопедія). Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю 12. Якими рисами народного епічного героя і звичайної людини наділив Ф. Шіллер Вільгельма Телля? Варіант ІІ Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 1. Укажіть, хто такі просвітники: а) університетські викладачі; б) ті, хто видавав і друкував книги; в) освічені люди, які поставили собі за мету навчити грамоти простий народ; г) письменники, філософи, учені, які стверджували, що людина — досконала істота, здатна сама будувати життя і суспільство. 2. Укажіть, твори якого жанру вперше з’являються в добу Просвітництва: а) історичні романи; б) енциклопедії; в) драми; г) хроніки. 3. Укажіть, до якого творчого угрупування належав у молоді роки Й. Ґете: а) акмеїстів; б) символістів; в) дадаїстів; г) штюрмерів. 4. Укажіть, як Мефістофель називає людину: а) «смішний божок землі»; б) «окраса Всесвіту»; в) «довершений витвір Бога»; г) «намісник Бога на землі». Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 5. Укажіть причину розлучення Фауста і Маргарити: а) вони розлюбили один одного; б) рідні Маргарити проти їх стосунків; в) Фауст кидає Маргариту; г) хочуть уникнути поголосу. 6. Укажіть, хто з персонажів «Фауста» проголошує: «Я свідок лиш мізерності людської… Погано він живе! Не треба було б йому давать і крихти світла з неба. Тим розумом владає він, щоб жити, як тварина із тварин»: а) Фауст; б) Архангел; в) Бог; г) Мефістофель. 7. Укажіть, чому Мефістофель не має влади над Маргаритою: а) вона відьма; б) вона невинна, щира; в) вона не вірить у нечисту силу; г) вона щиро кохає. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 8. Укажіть, коли відбуваються події, описані у драмі Ф. Шіллера «Вільгельм Телль»: а) наприкінці ХІІ ст.; б) наприкінці ХVІ ст.; в) на початку ХІV ст.; г) у ХVІІ ст. Завдання з вибором декількох правильних відповідей 9. Позначте основні ідеї Просвітництва: а) культ розуму, науки; б) віра у творчі можливості людини, в її здатність перебудувати світ на розумних засадах; в) виховання високоморальної, гармонійної людини за законами розуму; г) культ не високоморальної, а сильної людини; д) прославлення монархізму та релігії; е) проголошення цінності людини незалежно від її походження, утвердження рівності всіх людей. Завдання на встановлення відповідності 10. Установіть відповідність між іменами письменників та їх творами: а) «Розбійники»; б) «Іфігенія в Тавриді»; в) «Страждання юного Вертера»; г) «Марія Стюарт»; д) «Прометей»; е) «Орлеанська діва». 1. Й. Ґете; 2. Ф. Шіллер. (1б, в, д; 2а, г, е) Високий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання відкритої форми з короткою відповіддю 11. Укажіть пропущене в реченні слово. Й. Ґете стверджував: «Природа є…» (досконалість). Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю 12. Розкрийте ставлення цісарського намісника Геслера до швейцарського народу, яке виявляється в сцені стрільби з лука (за твором Ф. Шіллера «Вільгельм Телль»). III. Домашнє завдання За підручником історії повторити відомості про ситуацію в Європі наприкінці ХVІІІ— початку ХІХ ст.; учні за бажанням можуть підготувати стислі повідомлення.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |