А. Малишко «Яблука». Л. Костенко «Здивовані квіти». К. Перелісна «Заворожений сад»

Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом А. Малишка; формувати уміння аналізувати віршовані твори; вчити учнів захоплюватися красою природи, розвивати їхню уяву, фантазію, зв’язне мовлення.

Обладнання: ілюстрації, карти, таблиці.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Вправи для вдосконалення техніки читання

1. Розчитування за таблицею (склади зі збігом приголосних звуків).

2. Вправи з цифровими таблицями Шульте.

3. Читання скоромовки.

В темних сінях день осінній

Пахне сіном і насінням.

4. Робота з чистомовкою.

Ець-ець-ець — подув сильний вітерець,

Аї-аї-аї — облітає листя в гаї,

Го-го-го — ми збираємо його,

Ас-ас-ас — принесли його ми в клас.

5. Вправа, що сприяє формуванню швидкої реакції на слово.

Гра «Хто це? Що це?»

Учитель називає ряд прикметників, а учні добирають до них іменники.

6. Гра «Знайдіть у словах зайві букви».

Ставаала, соннця, садд, заворрожений, іїжак, йялинка, земмля, свяаті, весіллля, вонии, пахошщі, кквітка, соьогодні.

— У кожному слові знайдіть зайву букву та запишіть усі ці букви у рядок. Які слова одержали? (Андрій Малишко)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Чи доводилося вам чути це ім’я? Пригадайте, які твори Андрія Малишка ви читали раніше. Сьогодні ми ознайомимося із життєвим та творчим шляхом А. Малишка, спробуємо відчути захоплення поета красою природи.

IV. Ознайомлення із життєвим та творчим шляхом А. Малишка

1. Розповідь учителя.

2. Опрацювання статті «Андрій Малишко».

V. Опрацювання вірша А. Малишка «Яблука»

1. Виразне читання вірша вчителем.

2. Словникова робота. Пояснення значення незнайомих чи складних слів.

3. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

4. Вправи для розвитку техніки читання.

1) Гра «Хто швидше»? (робота в парах.)

— Знайдіть у тексті порівняння і допишіть. Яка пара впорається швидше?

Земля пахуча, ніби... (яблуко на орбіті).

Самі бубонять, як... (бубони).

Он лежать вони, немов... (на святі).

— Складіть «ланцюжки» дібраних з тексту слів, які передають дію чи стан яблук.

2) Гра «Розвідник».

— Знайдіть і прочитайте прикметник, пов’язаний з іменником пахощів (повні), просині (повні), соком (гожі), сонця (повні),  блука (крутобокі, точені, приурочені), гільце (зрубане).

5. Виразне читання вірша учнями.

6. Розвиток зв’язного мовлення. Опис репродукції картини К. Білокур «Богданівські яблука».

7. Порівняння вірша А. Малишка «Яблука» і картини К. Білокур.

— Чим схожі між собою ці два твори? Які рядки вірша могли б дати назву картині?

VI. Опрацювання віршів Л. Костенко «Здивовані квіти» і К. Перелісної «Заворожений сад» (за аналогією)

VII. Порівняння віршів Ліни Костенко і Катерини Перелісної

— Поміркуйте, чим подібні ці вірші і чим вони різняться. Доведіть свою думку.

VIII. Підсумок уроку

— Які вірші ми сьогодні читали? Хто їх автори?

— Який із цих віршів справив на вас найбільше враження? Чим саме?

IX. Домашнє завдання

Вивчити вірш К. Перелісної «Заворожений сад» напам’ять.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: