«Вавилонська вежа» (біблійна легенда)

Мета: вчити виразно читати, ділити текст на частини і складати план прочитаного; розвивати уміння працювати над художніми засобами; виховувативіру в легенду про виникнення різних мов на землі.

Обладнання: ілюстрація підручника; Біблія; таблиця ввічливих слів (різними мовами).

Xід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

— Який розділ ми почали опрацьовувати минулого уроку?

— Що таке Біблія?

— Що з передачі «Засідання у клубі Суперкниги» вам подобається?

ІІІ. Розчитування

1. Читання з різною силою голосу.

Горішок знань — це знає кожен — міцний,

Та нам — не відступать!

А розколоти допоможе

Бажання всіх — все хочу знать!

2. Робота над скоромовкою.

Йшов помалу лісом лось,

В лісі лось злякавсь когось.

Так злякався лось когось,

Що тікати довелось!

IV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Робота над легендою

1. Словникова робота.

Примудрились, покрівельники, недобудовану, замір.

2. Завдання перед читанням.

Поміркуйте!

Чому Богу Ягве не сподобався намір людей дістатися неба? Яку думку передають виділені речення?

3. Читання легенди підготовленими учнями.

4. Розподіл тексту на частини. Складання плану.

План

1) Бажання людей.

2) Рішення людей побудувати вежу.

3) Місто Вавилон навколо гори.

4) Вежа готова.

5) Наслання Бога Ягве.

6) Біда спіткала людей.

7) Сила-силенна різних народів.

8) Легенда про недобудовану вежу.

5. Робота над текстом.

— Знайдіть опис вежі. Що сказано про матеріали, з яких вона зводилась?

— А чому Богу Ягве не сподобався намір людей дістатись неба?— Який глибокий зміст прихований у рядках «...І замість одного народу вийшла сила-силенна різних народів»? (Історія виникнення рас, націй, народностей)

— На території сучасної України виникла біла європеоїдна раса, українська нація, що складається з багатьох народностей: подоляни, волиняни, полісяни, бойки, лемки, галичани, слобожани, наддніпрянці та інші.

Робота біля карти України «Населення України».

6. Робота над художніми засобами.

1) Доберіть синоніми до виразів.

Неначе у воду опущені —

Подейкують —

Буцімто —

Виросло місто —

2) Випишіть із тексту порівняння.

Вежа-красуня; верх синій, наче небо; покрівля золота, як сонце.

3) Знайдіть слова, що можуть бути підписом до ілюстрації в підручнику.

7. Повторне читання. Перевірка засвоєння тексту.

Гра «Так чи ні»

Наприклад, вчитель каже: «Це було нещодавно».

Учні відповідають: «Ні. Це було давно...».

8. Складання кросворда зі слів тексту.

Учням пропонується дібрати слова з тексту легенди та скласти з ними кросворд.

Ключ: вежа Вавилонська.

VI. Підсумок уроку

— Яка головна думка легенди? Чи могло це відбутися насправді?

VII. Домашнє завдання

1. Підготувати переказ легенди за планом.

2. Придумати іншу кінцівку легенди.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: