З чистого джерела народної мудрості

Мета: дати ширші уявлення про фольклорні джерела; виховувати любов до рідного краю, бажання більше дізнатися про його історію, культурні традиції; розвивати пам’ять, мислення; вдосконалювати техніку читання.

Обладнання: тематична виставка книг, ілюстрація, вишиті серветки, рушники.

Тип уроку: урок позакласного читання.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

1. Вступна бесіда.

— Пісні, казки, ігри, загадки, прислів’я, приказки, прикмети — це багатство української мови. Це мудрість нашого народу. Вона невичерпна, цілюща, чиста, як джерельна вода. Ми з вами сьогодні також зупинимося біля джерела народної мудрості.

2. Робота з виставкою книг.

1) Розгляд книг.

2) Ознайомлення з книгами.

— Які книги ви вже читали? Які книги бачите вперше?

ІІІ. Робота над темою уроку

— Урок ми проведемо у вигляді усного журналу.

Сторінка 1 «Українські пісні»

1. Слово вчителя.

— Український народ завжди відзначався пісенністю. Співав радісні пісні, коли було весело, коли ж було сумно,— звучали журливі й невеселі. Співають наші люди, коли працюють. Пісня звеселяє їхню працю. Пісня супроводжує нас завжди, навіть тоді, коли хочеться спати.

Тоді мама співає вже колискову.

2. Слухання колискової і дитячих пісеньок (діти підготували їх заздалегідь).

Сторінка 2 «Народні легенди»

1. Словникова скарбничка.

— Що таке легенда?

— Про що розповідають легенди?)

2. Читання й обговорення легенд.

1) «Диво на Почаївській горі».

— Де відбувалася описана подія?

— Про яке диво на Почаївській горі ви довідались?

— Чим є Почаївська лавра для українського народу?

2) «Калина-дівчина».

— Коли відбувалися описані події?

— Хто є головною героїнею легенди?

— Що з нею трапилося?

— Яка риса людського характеру уславлюється у цій легенді?

— Які ще легенди про калину ви читали? (Розповіді дітей.)

Сторінка 3 «Народ скаже, як зав’яже»

1. Слово вчителя.

— Прочитайте, будь ласка, прислів’я на дошці і назвіть ті, що ви підібрали вдома (про природу, знання, працю, чесність тощо).

2. Читання учнями прислів’їв, дібраних самостійно.

— Як ви розумієте зміст цих прислів’їв, приказок?

— Яка різниця існує між прислів’ям і приказкою?

3. Конкурс на кращого читця скоромовок.

Сторінка 4 «Казки — це диво»

1. Читання та обговорення казки «Чарівні люстро, килим і яблуко».

— Слухаючи чи читаючи казку, ви поринаєте в її чарівний світ. Несходжені стежини ведуть вас на край землі. Дикі лебеді літають над безкраїм полем. Долаючи безліч небезпек і пригод, маленький безпомічний хлопчик раптом стає сильним і хоробрим. Розум і винахідливість допомагають йому в поєдинку із жорстоким змієм. Казка повниться різними чудесами. Так само, як і та, що будемо читати.

2. Читання казки підготовленими учнями.

3. Читання казки учнями мовчки.

Завдання. Обрати правильну відповідь.

— Скільки синів було у короля?

а) 2; б) 3; в) 5.

— Який подарунок забажала отримати панна?

а) Найдорожчий;

б) найкращий,

в) найпотрібніший.

— Панна обрала:

а) люстерко;

б) килим;

в) цілюще яблуко.

— Як ви гадаєте, чому панна обрала яблуко?

— Що б обрали ви, якщо б опинилися на місті панни?

Сторінка 5 «Загадки»

1. Змагання.

— Уснопоетична творчість нашого народу містить також і загадки. А зараз позмагаємось, хто знає більше загадок. (Проводиться змагання.)

— Діти, а тепер мої загадки відгадайте! (Учитель зачитує загадки різноманітної тематики.)

2. Хвилинка творчості.

— Складіть загадки про шкільне приладдя.

IV. Підсумок уроку

— Ось і перегорнута остання сторінка журналу... Що ж нового дізналися ви з нього? (Відповіді дітей.)


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: