Мета: дати ширші уявлення про фольклорні джерела; виховувати любов до рідного краю, бажання більше дізнатися про його історію, культурні традиції; розвивати пам’ять, мислення; вдосконалювати техніку читання. Обладнання: тематична виставка книг, ілюстрація, вишиті серветки, рушники. Тип уроку: урок позакласного читання. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Оголошення теми і мети уроку 1. Вступна бесіда. — Пісні, казки, ігри, загадки, прислів’я, приказки, прикмети — це багатство української мови. Це мудрість нашого народу. Вона невичерпна, цілюща, чиста, як джерельна вода. Ми з вами сьогодні також зупинимося біля джерела народної мудрості. 2. Робота з виставкою книг. 1) Розгляд книг. 2) Ознайомлення з книгами. — Які книги ви вже читали? Які книги бачите вперше? ІІІ. Робота над темою уроку — Урок ми проведемо у вигляді усного журналу. Сторінка 1 «Українські пісні» 1. Слово вчителя. — Український народ завжди відзначався пісенністю. Співав радісні пісні, коли було весело, коли ж було сумно,— звучали журливі й невеселі. Співають наші люди, коли працюють. Пісня звеселяє їхню працю. Пісня супроводжує нас завжди, навіть тоді, коли хочеться спати. Тоді мама співає вже колискову. 2. Слухання колискової і дитячих пісеньок (діти підготували їх заздалегідь). Сторінка 2 «Народні легенди» 1. Словникова скарбничка. — Що таке легенда? — Про що розповідають легенди?) 2. Читання й обговорення легенд. 1) «Диво на Почаївській горі». — Де відбувалася описана подія? — Про яке диво на Почаївській горі ви довідались? — Чим є Почаївська лавра для українського народу? 2) «Калина-дівчина». — Коли відбувалися описані події? — Хто є головною героїнею легенди? — Що з нею трапилося? — Яка риса людського характеру уславлюється у цій легенді? — Які ще легенди про калину ви читали? (Розповіді дітей.) Сторінка 3 «Народ скаже, як зав’яже» 1. Слово вчителя. — Прочитайте, будь ласка, прислів’я на дошці і назвіть ті, що ви підібрали вдома (про природу, знання, працю, чесність тощо). 2. Читання учнями прислів’їв, дібраних самостійно. — Як ви розумієте зміст цих прислів’їв, приказок? — Яка різниця існує між прислів’ям і приказкою? 3. Конкурс на кращого читця скоромовок. Сторінка 4 «Казки — це диво» 1. Читання та обговорення казки «Чарівні люстро, килим і яблуко». — Слухаючи чи читаючи казку, ви поринаєте в її чарівний світ. Несходжені стежини ведуть вас на край землі. Дикі лебеді літають над безкраїм полем. Долаючи безліч небезпек і пригод, маленький безпомічний хлопчик раптом стає сильним і хоробрим. Розум і винахідливість допомагають йому в поєдинку із жорстоким змієм. Казка повниться різними чудесами. Так само, як і та, що будемо читати. 2. Читання казки підготовленими учнями. 3. Читання казки учнями мовчки. Завдання. Обрати правильну відповідь. — Скільки синів було у короля? а) 2; б) 3; в) 5. — Який подарунок забажала отримати панна? а) Найдорожчий; б) найкращий, в) найпотрібніший. — Панна обрала: а) люстерко; б) килим; в) цілюще яблуко. — Як ви гадаєте, чому панна обрала яблуко? — Що б обрали ви, якщо б опинилися на місті панни? Сторінка 5 «Загадки» 1. Змагання. — Уснопоетична творчість нашого народу містить також і загадки. А зараз позмагаємось, хто знає більше загадок. (Проводиться змагання.) — Діти, а тепер мої загадки відгадайте! (Учитель зачитує загадки різноманітної тематики.) 2. Хвилинка творчості. — Складіть загадки про шкільне приладдя. IV. Підсумок уроку — Ось і перегорнута остання сторінка журналу... Що ж нового дізналися ви з нього? (Відповіді дітей.)
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |