Види сучасних персональних комп’ютерів

Мета уроку:

навчальна: ознайомити учнів з видами сучасних персональних комп’ютерів;

розвиваюча: розвивати увагу та логічне мислення;

виховна: виховувати навички безпечної роботи за ПК та бережливе ставлення до комп’ютерів.

Обладнання: комп’ютери, проектор, дошка, невеличкі картки з видами сучасних персональних комп’ютерів.

 

Хід уроку

 

I. Організаційний етап (1 хв.)

Підготовка учнів до уроку, перевірка відсутніх.

II. Актуалізація опорних знань. Робота за комп’ютером (8 хв.)

Пригадуємо правила поведінки в комп’ютерному класі та під час роботи за комп’ютером. Далі учні сідають за  комп’ютери, завантажують з робочого столу заздалегідь підготовлену вчителем презентацію з питаннями, пов’язаними з вивченим  минулого урока матеріалом.

(Додаток 1)

III. Мотивація навчальної діяльності (10 хв.)

Учні дивляться на дошку зі схемою видів  сучасних персональних комп’ютерів та об’єднуються в пари, стосовно того, хто який комп’ютер має вдома. Далі кожна пара складає невеличку доповідь про свій вид ПК.

(Слайд 1 презентації до уроку)

IV. Вивчення нового матеріалу (10 хв.)

Учні записують у робочий зошит число та тему уроку, перемальовують собі схему  видів  сучасних персональних комп’ютерів.

(Слайд 1 презентації до уроку)

Розповідь вчителя. Сучасні персональні комп’ютери(будемо скорочувати - ПК) поділяються на стаціонарні ПК та портативні ПК. Стаціонарні – ті, що мають постійне місце перебування.  До них належать офісні, домашні та ігрові стаціонарні ПК.

(Слайд 1,2  презентації до уроку)

Офісні персональні комп’ютери призначені для опрацювання та зберігання текстових і числових даних. У них головне – надійність у роботі, а вимоги до швидкості опрацювання даних невисокі.

Для особистих потріб користувача існують домашні персональні комп’ютери. Вони,  як правило, мають ще пристрої відтворення звуку, підключення до телевізора, домашнього кінотеатру, програвача, Інтернету тощо. Такі комп’ютери повинні мати більшу, порівняно з офісними, швидкодію.

Та найбільшу швидкість опрацювання даних, зокрема відтворення відео, повинні мати ігрові ПК. Вони можуть мати додаткові ігрові пристрої введення та виводу даних: джойстик, руль та педалі для комп’ютерних автоперегонів, тощо.

(Слайд 3  презентації до уроку)

Бувають також портативні ПК, які дають змогу організувати  користувачеві робоче місце поза межами дому або школи. За розмірами та призначенням портативні ПК поділяють на ноутбуки, нетбуки, планшетні ПК та комунікатори (смартфони).

(Слайд 4  презентації до уроку)

Ноутбуки за своїми можливостями майже не відрізняються від стаціонарних домашніх та офісних ПК. Але воні легші(1-4 кг), мають менші розміри та забезпечують роботу без підключення до електричної мережі протягом 1-4 годин.

Системний блок у них відсутній, пристрої збереження та опрацювання даних розміщено в корпусі ноутбука під клавіатурою. Роль миші виконує інший пристрій – тачпед. Переміщення пальця по поверхні чут­ливого до дотиків майданчика тачпеда призводить до переміщення вказівника на екрані монітора. Ліва і права кнопки тачпеда виконують ті самі функції, що й відповідні кнопки миші.

(Слайд 5 презентації до уроку)

 Нетбуки, як правило, не мають високої швидкодії та не призначені для збері­гання великої кількості даних. Однак, завдяки малим розмірам і малій масі (приблизно один кілограм), значній тривалості роботи без підключення до елек­тричної мережі (до 6 годин), вони широко використовуються тими, діяльність яких пов’язана з постійною зміною місця перебування. 

(Слайд 6 презентації до уроку)

У планшетних комп’ютерах для введення даних використовується  чутлива до дотиків поверхня екрана. Вони здебільшого використовуються для перегляду відеофільмів, прослуховування аудіозаписів, читання електронних книжок, роботи в Інтернеті.

Комунікатори або смартфони призначени для забезпечення мобільного зв’язку, а також для виконання операцій опра­цювання, передавання і збері­гання даних: введення та пере­силання текстів, роботи в Інтернеті, опрацювання фотографій, ведення ділового щоденника, перегляду відео, читання електронних книжок тощо.

(Слайд 7 презентації до уроку)

V. Фізкультхвилинка (3 хв.)

Учитель вимикає проектор та один з учнів проводить зарядку для зняття втоми з очей.

(Додаток 2)

VI. Закріплення вивченного матеріалу (12 хв.)

Гра «Хвасталки»

До дошки виходять сім учнів та витягують перевернуті картки з назвою видів ПК.

(Додаток 3)

Далі кожний з учнів по черзі починають хвалитися перевагами тих комп’ютерів, «якими вони є», починаючи, наприклад, таким чином:

«Я смартфон, у мене є функція мобільного телефону, сенсорний  екран» і так далі. Інші учні разом з учителем виступають у якості журі, оцінюючи, хто з «комп’ютерів» хвалитиметься краще.

VII. Домашнє завдання (1 хв.)

Опрацювати с.35-39 підручника, провести невеличке дослідження – які види ПК використовуються в нашому навчальному закладі і з якою метою.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: