Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові, коли частка містить нулі
Мета: вчити учнів письмовому діленню багатоцифрових чисел на трицифрові, коли в частці є нулі; удосконалювати знання і навички учнів у розв’язані задач;
розвивати обчислювальні навички, логічні мислення, кругозір учнів, уяву, спостережливість, раціональність думки;
виховувати інтерес до математики , охайність в записах, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: квітка „Екологія”, завдання – карточки для групової роботи, дерево самооцінки.
Тип уроку: Вивчення нових знань (за програмою Л.Г.Петерсон) .
Хід уроку.
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
1.Привітання .
- Подивіться на мене щирими очима. Подивіться в очі один одному. Посміхніться. Подаруйте розумний , доброзичливий погляд гостям. Побажайте їм доброго дня.
Вітаємо вас ,шановні гості,
У світлій , затишній оселі .
Нехай наш урок для вас буде,
Як пісня - дзвінкий та веселий.
2.Каліграфічна хвилинка.
Почнемо без запинки
З каліграфічної хвилинки.
Із 8600 видів птахів, що мешкають нині на землі , записані голоси лише половини. Запишіть , голоси скількох птахів записані?(4300).
- Продовжіть ряд чисел, збільшуючи кожне наступне число на свою кількість років.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
- Перелітні птахи принесли нам на крилах весну. Вона подарувала всім багато різних подарунків. Деревам зелені листочки, травам соковитість, небу прозору блакить, пташкам веселу дзвінку пісню, а вам незвичайну квітку. Чому незвичайну? Бо за допомогою цієї квітки ви дізнаєтесь з чим буде пов’язаний наш урок математики. Вам потрібно розташувати літери так, щоб утворилося слово , разом з тим повторите таблицю ділення, без якої нам сьогодні не обійтися .
9-е 1.513:57
7-і 2.87:29
6-о 3.252:42
2-о 4.190:38
3-к 5.64:32
4-я 6.280:35
5-л 7.308:44
8-г 8.92:23
- Яке слово загадала вам весна?
- Що таке екологія? Як ви розумієте значення цього слова ?
(Екологія - це наука про живих істот і те , як вони співіснують зі своїм оточенням).
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.Математичний диктант .
- Я приготувала вам задачі про екологічні проблеми , які виникають на Землі приготуйтеся до роботи .
Дається вам аж три хвилинки
Для розумової розминки
Але будьте уважні при записі багатоцифрових чисел .
а) Із 2500000 видів рослин на Землі 1/10 знаходиться на межі зникнення . Скільки видів рослин знаходиться на межі зникнення ? (25000)
б) Найтурботливіші санітари лісу - мурашки. Одна мурашка за одну хвилину приносить до мурашника два десятки комах. Скільки комах зможе принести одна мурашка за одну годину? (1200)
в)Порахуйте скільки всього в Україні створено заповідних об’єктів , якщо зараз нараховується 13 заповідників,2 національних парки, 4 заповідно-мисливські господарства,1500 державних заказників, 4000 заповідних об’єктів ?(5519)
г)Корінним мешканцям Північного полюсу є ведмідь. Освоюючи цей край , людина винищила половину цих полярних гігантів масою 1 т 1ц. Масу ведмедя запишіть в кілограмах? (1100 кг).
д)На одному автомобільному шосе гине за рік 1318 оленів та 120000 зайців. Запишіть , скільки звірів гине за рік на автомобільному шосе .(121318).
Перевірка математичного диктанту .
- Молодці! Працювали гарно. А скажіть мені будь ласка, що ви важливого взяли для себе з математичного диктанту. Як ви відноситеся до навколишнього середовища?
- Чи оберігаються природні багатства законом України?
(Конституція України, ст.66)
Бережіть природу ,діти,
Не травмуйте , не губіть!
Хай краса її повсюди
Не згасає ні на мить .
2.Підготовка до постановки проблеми.
-Я впевнена, що тільки розумні люди не будуть шкодити природі, а будуть їй допомагати. Тому на уроці працюйте творчо, активно, наполегливо, щоб підкорити всі математичні вершини. А на вас чекає цікавий сюрприз – знайомство.
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему попереднього уроку.
- Що ми вчилися робити на попередньому уроці ?
- Давайте перевіримо , як ви зрозуміли алгоритм ділення БЦЧ.
299114:862 (1 учень біля дошки)
75582: 247 - проблема
ІV. ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ УРОКА .
- Чим відрізняються ці два приклади. Зверніть увагу на частки. Яке питання будемо досліджувати ?
V. «ВІДКРИТТЯ» ДІТЬМИ НОВИХ ЗНАНЬ .
Складання алгоритму ділення .
- Чому частці з’явився 0?
-
VI. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ.
1. Розв’язування прикладів біля дошки з промовлянням вголос.(2 учні)
2. Задача на знаходження ширини за площею і довжиною.
- Щоб поліпшити екологічне становище в Оріхові посаджено лісові масиви площею 297432 м2 довжина цих масивів 729 м.(Аналіз задачі, робота в парах)
- Чому я взяла таку задачу ? (Перевірка на дошці ).
VII. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
VIII. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ В ГРУПАХ .
Рахували ви на славу ,
Вам хвала і користь справі.
- Зараз ви отримаєте сюрприз , про який я говорила. Я вас познайомлю з цікавою пташкою – барометром. Але спочатку ви повинні назвати її .
(Робота в диференційованих групах).
„Спробуй розв’яжи” ( 1 група) „Золота серединка” (2група)
820-а 1.1748292:364 603-г 1.99541:24,7
3800-л 2.938600:247 403-ф 2.235620:357
4803-ф 3.613360:748 302-н 3.244530:429
5602-і 4.1947888:486 920-м 4.486680:529
604-г 5.2123158:379 660-л 5.257180:835
4008-м 6.769120:368 308-і 6.74594:247
2090-н 7.340656:564 570-а 7.324414:538
-о -о
„Простіше простого ”- працює з вчителем
1.71574:237 308 бла 302 фла 440 сва
2.62350: 145 530 дінго 407 манго 430 мінго
- Так , яка це пташка ? Правильно , ця пташка фламінго . Він безпомилково підказує прогноз на літо. Він будує гніздо на піску. Висота гнізда залежить від того, яке буде літо: сухим або з дощами. Якщо треба чекати дощів, то гнізда будують високі , щоб їх не затопило , а якщо сухим, то низькі .
IХ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.
- Я бачу що ви добре засвоїли алгоритм ділення БЦЧ на трицифрові , коли в частці є 0 , тому пропоную вам його опрацювати на розв’язанні задачі .
Задача:
З трьох полів фермер зібрав по 6895 ц картоплі . Всю цю картоплю він продав у різні організації по 197 ц. Скільки організацій купило у фермера картоплі ?
(Аналіз задачі. Робота в парах.)
Х.ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ .
ХІ. ПІДСУМОК УРОКУ .
- Чого нового навчилися на уроці ? Коли в частці пишемо нулі?
Пам’ятайте завжди , любі діти ,
У житті всім потрібні знання .
А ще завжди слід добро творити
Щохвилини та щодня.