Мета: проаналізувати алгоритм письмового додавання й віднімання двоцифрових чисел; опрацювати рівняння на знаходження невідомого зменшуваного та задачі на знаходження третього доданка. Обладнання: картки з прикладами, предметні малюнки. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання. 2. Усна лічба. Гра «Забий гол» Поєднати м’яч з відповіддю і приклад.
3. Усне опитування. — Як називаються числа при додаванні? — Як знайти невідомий доданок? — Як називаються числа при відніманні? — Що дістанемо, коли до різниці додамо від’ємник? — Що дістанемо, якщо до від’ємника додамо різницю? — Складіть задачу за малюнком (№ 83). III. Вивчення нового матеріалу 1. Вступна бесіда. — Вміння знаходити невідоме зменшуване потрібне не тільки для того, щоб перевірити дію віднімання, а ще й для того, щоб розв’язувати рівняння. Погляньте на рівняння х – 30 = 50. Як знайти невідоме зменшуване? Запишемо розв’язок цього рівняння. х = 50 + 30 х = 80 — Перевіримо, чи правильно ми розв’язали рівняння. 80 – 30 = 50 50 = 50 2. Розв’язування рівнянь № 84 з перевіркою. 3. Виконання вправи № 82 (перше завдання — з коментуванням, друге завдання — самостійно). 4. Фізкультхвилинка. IV. Розвиток математичних умінь 1. Робота над задачею № 85. Статуя — скульптура (зображення людини чи тварини). Статуї часто виготовляють зі сплаву металів. У задачі розповідається, з якого сплаву складається статуя — з олова, цинку, міді. Колективний аналіз умови задачі. Самостійне розв’язування задачі учнями. 2. Робота з предметними малюнками.
— Якою є місткість відра і двох каструль? Якою є місткість каструлі і діжки? На скільки літрів більше містить відро, ніж 3 каструлі?На скільки менша місткість глечика, ніж місткість каструлі? V. Підсумок уроку — Доповніть речення: • «Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно...» • «Щоб перевірити, чи правильно розв’язане рівняння, слід...» VI. Домашнє завдання № 57.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |