Я – особистість

Мета. Дати поняття «особистість»; показати, що кожна людина унікальна й оригінальна; допомогти учням знайти в собі те, що відрізняє її від інших; сприяти розвитку вміння бачити в собі Людину, творця самої себе; виховувати дбайливе ставлення до власного життя. 
Завдання: 
• за допомогою інтерактивних форм і методів навчання створювати оптимальний соціально-психологічний мікроклімат у колективі з метою сприяння духовному і творчому саморозкриттю учнів; 
• допомогти дітям усвідомити свої позитивні риси та якості, розвивати їх; 
• формувати позитивний «образ Я» ставлення до себе; 
• розвивати навички самоаналізу. 
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор (завдання запропоновано в зручному електронному форматі: Презентація Microsoft Power Point, показ фрагменту мультфільму «Таємниця країни суниць»); сюжетні малюнки та предмети; оцінювальні картки; фішки; вислів філософа Г. Сковороди: «Пізнай природу, пізнай свій народ – пізнай себе» (запис на дошці). 
Тип уроку. Вивчення нового навчального матеріалу. 
Правила роботи (записуються заздалегідь на дошці). 

1. Бути активним. 
2. Бути щирим. 

3. Не критикувати 
4. Правило піднятої руки. 

Словничок: 
- Я вважаю… - На мою думку… 

I. Організаційна частина. 
1. Вправа «Вітання»: (встають по черзі ті, кого стосується вітання) 

Здрастуйте ті, хто народився осінньої днини! Хто народився взимку! 
Хто найдобріші! 
Хто найсильніші! 
Хто любить цукерки! 
Кому було 9 років! 
Кому було 30 років! 
У кого гарний настрій! Здрастуйте всі!!! 

II. Повторення вивченого з теми «Людина». Гра «Банк знань» 
(У прозору банку кладу «зелені» та «жовті» питання про системи органів людини. Є «червоні» – для «групи вболівальників (гостей)» та «сині» -додаткові. Усі, хто правильно виконав завдання, беруть собі фішку - грошову одиницю - 1 смайл. Завдання кожної групи – набрати якомога більше фішок. Наприкінці уроку визначається група, яка найкраще працювала на уроці.). 
III. Повідомлення теми і мети уроку. 
- Ми повторили, як працюють опорно-рухова система та органи чуття – наші внутрішні органи. А зараз ми поговоримо про те, без чого людина не може називатись людиною. 
Технологія «Мозковий штурм». 
1. Вивішую ключове слово ОСОБИСТІСТЬ. Перед вами білий аркуш паперу. Напишіть: Я-особистість. Відокремте першу -о в слові і прочитайте. Давайте проговоримо: Я – о-собистість. (тобто я о собі). 
– Що ви знаєте про себе, і хто вже може сказати, що знає про себе все? 
Людина ніколи не втомлюється пізнавати себе, щоб зрозуміти свої здібності, свою оригінальність, унікальність. 
«Пізнай природу, пізнай свій народ, пізнай себе», –писав Г. Сковорода. 
- Як ви думаєте, для чого людині треба мати знання про себе? Що саме треба знати? Що ви хотіли б дізнатися про себе? Хто з вас знає, як це зробити? (Досліджувати, вивчати, прислухатися) 
- Пропоную вам прислухатися і до себе, і до думки товаришів… 
VI. Актуалізація опорних знань. 
Вступна бесіда. 
Людина – живий організм. 
- Що є спільним для всіх живих організмів? (Як і будь-який живий організм, людина дихає, живиться, росте, народжує дітей.) 
- Чим одна людина відрізняється від іншої? 
( Усі люди є неповторні. У кожного своя особлива зовнішність, темперамент, хода. Кожен по-своєму думає, говорить, робить вчинки.) Один, виправдовуючи свої помилки, промовляє: «Я ж тільки людина». Про іншого, захоплюючись силою чи розумом, умілістю чи благородством, говорять: «Ото Людина!». І я знаю, що в кожному з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й неповторне. 
– На минулому уроці всім було запропоновано вписати відсутні слова в Анкету "Ось я який!» і виготовити Постери-самореклами, де ми записали, зобразили, показали свою унікальність. 
2. Презентація себе (бажаючі) 

«Галерею Особистостей» всі охочі зможуть побачити наприкінці уроку. Можливо ви захочите щось додати. 
V. Сприймання й осмислення нового матеріалу. 
Вивішую ключове слово ХАРАКТЕР. Вам мабуть, не раз доводилося зiткнутися з власною впертiстю, нерiшучiстю або, навпаки, виявити сміливість, доброзичливiсть, чуйнiсть. 
Поняття Характеру - Як ви вважаєте, що таке характер? (Клік мишкою) 
Характер – це певні риси твоєї особистості, які проявляються в поведінці, вчинках, спілкуванні, повсякденному житті. Говорячи про характер, часто говорять про його риси. 
3. Гра «Балакучі речі» 

Цілі: Ця вправа являє собою цікавий спосіб зрозуміти себе, поглянувши на себе збоку. При цьому у дітей розвивається творча активність. Крім того, гра є хорошим тренінгом емпатії і чуйності, а обговорюючи її, діти мають можливість отримати від однокласників доброзичливий зворотній зв'язок. Таким чином, в ході вправи діти найбезпечнішим способом знайомляться з різними складовими своєї особистості і характеру. 
Матеріали: Особиста річ кожної дитини. 
- Чи виникало у вас коли-небудь відчуття, що оточуючі вас предмети нібито хочуть щось сказати вам? Наприклад, телевізор хоче сказати: "Включи мене, і я розжену твою нудьгу". 
–А що готовий додати футбольний м'яч? - ( "Пішли, пограємо зі мною. Адже коли ти ганяєш мене по полю, ти відчуваєш себе набагато краще!") -Абo велосипед?- ("Давай, залазь на мене. Я відвезу тебе до твого друга Марика") 
-А що двері говорять?- ("Відкрий мене, визирни назовні, і ти побачиш стільки всього цікавого ...") 
Уявіть собі, що якийсь предмет навчився говорити. Візьміть особисту річ і подумайте, що вона змогла б розповісти про вас. 
Зубна щітка, черевики, шарф, гребінець, кулькова ручка, дзеркало, тарілка, рукавички, зошит, підручник з математики, м'яка іграшка, домашня тварина. - А тепер від імені предмета розкажіть про самого себе один одному в групі. 
Аналіз. Технологія «Мікрофон». - Про які сильні сторони вашого характеру розповіла ця річ? 
Висновок. – У кожного є сильні сторони характеру. Їх називають (вивішую ключові слова) ВОЛЬОВИМИ ЯКОСТЯМИ - те, що цінують в нас наші друзі, однокласники. Наполегливість, надійність, вихованість, життєрадісність та інші риси розвиваються шляхом тренувань. Головне - бажання. Все у ваших руках! 

4. Гра «Все у ваших руках!» 

Мета: формування навичок самоаналізу, самопізнання, поглиблення знань одне про одного через розкриття якостей кожного учасника Уявіть собі, що ви знаходитесь в супермаркеті, де можна продавати і купувати риси характеру. (Після цього роздаю їм по 2 смужки паперу). Завдання: на одній смужці запишіть рису характеру, яку хотіли б продати, а на іншій – рису характеру, яку хотіли б купити. Далі всі учасники зачитують в групі те, що написали на смужках паперу, і кидають їх у картонну коробку. Вчитель перемішує смужки, пропонує учням витягти по 2 смужки. 
VI. Узагальнення та систематизація знань 
1.Обговорення. 
Аналіз. — Які риси характеру ви змушені були витягнути? 

-Чи знайома вам ця риса? Чи подобається вона? —Чи можете ви прийняти такі риси характеру? 
–Чи можна примусити людину змінити якусь рису характеру? 
–Чи можна стати добрим на час? 
— Для чого, на вашу думку, була ця вправа? 
2. Метод «Займи позицію» 

- Чи будь-який характер можна виправити? Підніміть руку, хто так вважає. Чому ні ? Чому так ? (Клік мишкою) (Навiть найнестерпнiший. Але з однiєю умовою: якщо цього хоче сам хазяїн або хазяйка характеру, тобто ти.) 
Пам’ятаєте мультик: «Таємниця Країни суниць»? (Фрагмент) 
–Що сказав Хвастун Кузя про мешканців Країни суниць? Ви згодні? 
Висновок: «Та людина, яку ти любиш в мені- це краще ніж я, але ти люби і я стану краще.» 
Гра «Людина, яку ти любиш в мені?» 
– А чи цікаво дізнатися думку про себе? (Кожен про кожного заздалегіть писав щось хороше, по бажанню діти доповнюють цією інформацією «Свій позитивний образ-Я, свою саморекламу» ). 
- Що вас найбільше здивувало? – Що найбільше порадувало? 
VІI. Підбиття підсумків навчальної діяльності 
- Ми живемо у непростий час, але цікавий. Уявіть звичайний день. Повз нас пробігають люди. 
Запитання групам: - Як проявити себе у повсякденному житті? (Зупинись. Прояви увагу і допомогу... 
- мамі, яка … 
- старенькому, коли… 
- маленькій або хворій дитині, яка … 
- голодному кульгавому собачці, який … 
- втомленому вчителю можливо теж потрібна допомога. 
Висновок - Кожен день ми заходимо у наш клас - наш дім. Можливо у когось щось трапилось. Не пройдемо повз це! Але важливо не тільки вміти поспівчувати, а й уміти розділити радість. «Горе, розділене на двох – це половина горя, а радість, розділена з кимось – це радість, що помножена на двох. 
Створення «Позитивного образу Я» 

Я – це я. 
У всьому світі немає такої самої людини, як Я. Є люди, які чимось схожі на мене, але немає точно такої, як Я. Мені належить усе, що в мене є: моє тіло, мій мозок, мої почуття. Мені належать усі мої фантазії, мої мрії, мої надії. Мені належать усі мої успіхи і перемоги, усі мої помилки і поразки. Усе це належить мені, і тому я можу близько познайомитися із собою. Я можу полюбити себе. Я знаю, що в мене є вади, але я можу бачити, відчувати. Я можу чути, думати, говорити. Я належу собі і цим пишаюся, я можу творити себе. 
Я – це я, і Я – це прекрасно! 
Особистість - це індивідуальне обличчя людини. Особистість - це людина, яка працює над собою, виховує в собі хороші риси характеру, намагається бути корисною. 
- Підніміть руки, хто вважає себе особистістю. 
Висновок. Сьогодні ми з'ясували, наскільки особлива та унікальна природа людини. Ваша особистість є цінною перш за все тому, що не існує нікого в світі, хто б повторював вас до дрібниць Вам ніколи не знайти людини, яка мала би ті самі відбитки пальців, як і ви. Генетична інформація в ДНК ваших клітин є унікальною і неповторною. Не буває людей з абсолютно однаковими почуттями і думками. Саме це робить кожну людину унікальною і особливою. Звичайно, всі ви вже маленькі особистості. Але, щоб стати справжньою особистістю потрібно багато над собою працювати. І я бажаю вам всім стати особистостями з великої літери. 
VІ. Релаксація - Чи всі наші питання отримали відповідь на уроці? - Кому хотіли б подякувати за роботу на уроці? 
2.Виставка портретів 
«Галерея особистостей» (створювалося на уроках художньої праці) 
Мета: підготовка учасників до роботи, створення позитивної атмосфери, хорошого настрою, визначення особливостей кожного. Учасник на аркуші паперу А4, мав написати своє ім’я і створити власний образ (це може бути певний символ, предмет — будь-що). 
VII. Домашнє завдання. с._ , Познайомитись із поняттям ТЕМПЕРАМЕНТ. Написати 10 якостей справжньої особистості.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: