Мета: Ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; виховувати любов до рідного краю. ХІД УРОКУ :
― Яка зараз пора року? ― Який місяць? ― Яке число? ― Тепло чи холодно на дворі? ― Який стан неба? ― Яка температура повітря? ― Чи були сьогодні опади?
― Розгадайте кросворд – і ви дізнаєтеся про кого ми сьогодні будемо говорити на уроці.
Це людини молодший брат. Від бананів до безе Обожнює …(шимпанзе).
І медком бджолиним.(Ведмідь)
Щоб звуки всі уважно слухать. Ти не скажеш кішці: «Брись!» Обережно, бо це ― … (Рись).
По гілках вона стрибає. Хоч мала сама на зріст, Та великий має хвіст. Як намисто, оченята… Хто це? Спробуй відгадати!(Білка). ― Тема нашого уроку – «Хто такі звірі?». ― Які ще тварини належать до цієї групи? ― Яких звірів нам доводилося бачити в природі, зоопарку, в цирку?
― Розгляньте малюнки (гепард, морж, акула, їжак, кит, кажан, лисиця, дельфін, олень, кролик, тигр, лев, білка, корова, кенгуру, коза, жирафа, ведмідь, качкодзьоб, кабан, вовк). ― Кого ви бачите на малюнках? ― Назвіть ознаки звірів.(Тіло вкрите шерстю, 4 ноги.) ― Чи є звірі, які літають? (Кажан) ― Чи є звірі, які плавають?(Синій кит, дельфін.) ― Як звірів відрізнити від інших тварин? ― Запам’ятайте, усі звірі вигодовують своє потомство молоком. Але не всі народжують дитинчат. Наприклад, качкодзьоб відкладає яйця. Кенгуру доношує дитинчат в особливій складці на животі – сумці. Не в усіх звірів тіло вкрите густою, довгою шерстю. Наприклад, у китів і дельфінів її немає. Тільки звірі вигодовують своїх дитинчат молоком. Тому їх ще називають ссавцями. ― Як саме живляться дорослі звірі? Під час бесіди, діти роблять висновки: § Усі новонароджені малюки звірів живляться молоком матері, проте, подорослішавши, починають харчуватися по-різному; § З-поміж дорослих звірів є рослиноїдні, комахоїдні, хижі та всеїдні тварини. ― Назвіть рослиноїдних звірів (олень,кролик,корова,кенгуру,коза,жирафа). ― Назвіть комахоїдних звірів (їжак). ― Назвіть хижих звірів (лисиця,вовк,тигр,лев,вовк). ― Назвіть всеїдних звірів (білка,ведмідь,кабан). 2. Фізкультхвилинка. Раз, два - всі пірнають. Три, чотири - виринають. П'ять, шість — на воді кріпнуть крильця молоді. Сім, вісім - що є сили всі до берега поплили. Дев'ять, десять - обтрусились і за парти опустились.
IV. Узагальнення й систематизація знань учнів. · Робота в парах. ― Опишіть сусідові по парті звіра рідного краю так, щоб він здогадався, про кого йдеться. · Моя розповідь про життя деяких звірів. 1) Їжак. ― Їжак – це невелике колюче звірятко з гострою мордочкою. Його тіло вкрите голками завдовжки 2-3 см, які є шерстю, що переродилася. Голки вкривають усе тіло, окрім мордочки, голови і живота. Як і шерсть інших тварин, вони можуть вставати дибки і в цьому випадку є надійним захистом від нападу. Їжак може згорнутися клубком, захищаючи таким чином частини тіла, на яких немає голок. Їжак ― комахоїдна тварина, але іноді живиться і рослинною їжею, зокрема плодами,ягодами,жолудями,а також грибами. З настанням темряви їжак вилазить із нори та обходить свої мисливські угіддя у пошуках равликів,комах, стоніг та інших дрібних тварин. Їжу їжак шукає ретельно,заглядає під кожен листочок,перевертає будь-яку гілочку. Самиця водить із собою малюків, щоб навчити їх шукати їжу. 2) Лисиця. Лисиця - нагадує невелику собаку, проте в її поведінці є багато спільного з кішками. Лисиця добре бігає, плаває і стрибає. Основна їжа лисиці - гризуни (миші, полівки). Вона може вполювати молодого зайця, пташок, їсть ягоди, насіння. Добувати їжу лисиці допомагають дужі добрі нюх і слух, про що свідчать її довга мордочка з рухомим і вологим кінчиком носа та великі насторожені вуха. Найхитріший із звірів - це лисиця. Наприклад, спостерігали, як лисиця обдурює птахів : ляже на бік, закриє очі і лежить не ворухнеться, наче мертва. Підлетить сорока чи ворона - і попадає в лапи. Коли лисицю переслідують собаки, вона втікає по мокрому лісі, по кризі - там запах сліду менше відчутний. А може прикинутися мертвою, і собаки її не зачіпають. Лисиця - цінний хутровий звір, на якого полюють. Як хижак, вона приносить велику користь, бо знищує багато гризунів - шкідників сільського і лісового господарства.
Лось - це великий і могутній звір на високих ногах. Висота його -2м, довжина тіла - до 3 м, маса - до 600 кг. Щороку у листопаді - грудні лось скидає роги. У квітні - травні вони відростають . У лосих рогів немає. Лось - малорухлива тварина, але при потребі може долати великі віддалі, легко стрибати і добре плавати. Основна їжа лося влітку - молоді гілки і листя, взимку лосі живляться гілками, корою дерев і кущів, лишайниками, мохами, що ростуть на стовбурах дерев. Лось - цінний мисливський звір. Він дає смачне м'ясо і велику та міцну шкіру.
· Гра «Дорослі і діти». ― Як називають дитинчат цих звірів: рись, собака, свиня, олень.(Рисята,цуценята,поросята,оленята). Чому ці тварини належать до звірів? ― На які групи можна розподілити цих звірів?(Свійські та дикі). ― Назвіть свійських звірів.(свиня,кіт,собака,кінь,вівця,корова,коза). ― Назвіть диких звірів.(рись,вовк,лисиця,тигр,лев,ведмідь). · Робота з підручником.
Розгляд і аналіз ілюстрацій.
· Робота в зошитах.(с.19)
Логічне завдання (Знайдіть звірів з групи тварин)
V. Підсумок уроку. ― Назвіть : - Ознаки звірів; - Свійських звірів нашого краю; - Диких звірів нашого краю; - Рослиноїдних звірів нашого краю; - Комахоїдних звірів нашого краю; - Хижих звірів нашого краю; - Всеїдних звірів нашого краю
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |