Піклування про птахів взимку

МЕТА: Розширити і закріпити знання учнів про птахів, їхню поведінку і спосіб життя, про роль і місце у природі, про значення у житті людини; поглибити знання учнів про зимуючих птахів нашої місцевості, про екологічні зв’язки між ними та навколишнім середовищем; розвивати інтерес, спостережливість; навчити правил поведінки в природі, учити замислюватися над наслідками своїх дій; виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі. 
ОБЛАДНАННЯ: Презентація «Піклування про птахів взимку», ілюстрації , малюнки, картки для роботи в парах, телевізор, ноутбук. 
ТИП УРОКУ: Комбінований. 
ТЕХНОЛОГІЇ: інформативно – комунікативна, особистістно - орієнтована 
ХІД УРОКУ 
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ 
Ось дзвінок нам дав сигнал, 
Працювати час настав. 
Тож і ми часу не гаймо – 
Урок наш розпочинаймо. 
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Вправа «Погода» 
- Яка зараз пора року? 
- Який місяць? 
- Яке число? 
- Тепло чи холодно надворі? 
- Який стан неба? 
- Яка температура повітря? 
- Чи були сьогодні протягом дня опади? 

2. Представлення птаха року 2013 – одуда. 

3. Вікторина «Птахи» 

1) Які птахи навесні прилітають до нас першими? (Ґраки) 
2) У назві якого птаха читаємо число сорок? (Сорока) 
3) Який птах вигодовує пташенят навіть узимку? (Шишкар) 
4) У якого птаха такий міцний хвіст, що він ним підтримує тіло на дереві? (Дятел) 
5) Пташенята якого птаха не знають своєї матері? (Зозулі) 
6) Якого лісового птаха називають лісовим лікарем і чому? (Дятла, адже він знищує шкідників дерев.) 
7) Які птахи прилітають до нас із настанням зими? (Снігурі, оме¬люхи) 
8) Який птах будує собі гніздо за допомогою слини? (Синиця-ремез) 
9) Яких птахів людина використовує на полюванні? (Орлів-беркутів) 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 

1. Релаксація « Звуки зими». 
2. Відгадування загадки. 

• Незнайомка ходить гаєм, лісом, полем. 
Все навколо накриває 
Білим килимом пуховим. (ЗИМА) 

• Прилетіли гості, 
Сіли на помості. 
Без сокири, без лопати 
Збудували собі хати. (ПТАХИ) 

- Якщо ми об`єднаємо ці дві відгадки, ми визначимо тему нашого уроку. 

- Вірно « Птахи взимку. Піклування про птахів взимку» 

IV. РОБОТА НАД МАТЕРІАЛОМ УРОКУ 

1. Демонстрація презентації «Піклування про птахів взимку» 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( Відео вправа «Ялинка» ) 

2. Робота в зошиті з друкованою основою ( ст. 27 завдання №2) 
Зафарбуй кружечки біля малюнків із зображеннями осілих птахів синім кольором, перелітних – коричневим. ( Сорока, ворона, дика качка, ластівка, синиця, шпак, голуб). 
3. Інсценізація вірша І.Блажкевич «Взимку» 
Ой, мороз. Який мороз! 
Всіх пташок проймає дрож. 
Скачуть – плачуть горобці: 
- Дайте нам зерна, ців – ців! 
А синички невеличкі просять: 
- Дайте рукавички! 
Снігурі сидять вгорі, 
Заздрять дуже дітворі: 
- Вам, дівчатка і хлоп’ятка, 
Тепло, бо у вас є хатка. 
А у нас нема хатинки, 
Й на обід – ані зернинки. 
ПСИХОГІМНАСТИКА ( Вправа « Прочистимо мізки» ) 
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 
1. Робота в парах. 
Відгадування анаграм: 
І ряд: перелітні птахи (ластівка, лелека, солов`ї, шпаки, журавлі). 
ІІ ряд: зимуючі птахи (синичка, снігурі, горобець, голуб, дятел) 
ІІІ ряд: корм для пташок ( насіння, зерно, крихти, сало) 
2. Розгляд годівничок. «Насипання корму у годівнички». 
3. Узагальнююча бесіда 
— Чи всі птахи відлітають на зиму у теплі краї? 

— Які птахи залишилися зимувати у нас? 

— Чи легко їм узимку знаходити собі їжу? 

— Як люди допомагають узимку птахам? 

V. ПІДСУМОК УРОКУ 
- Що нове узнали на уроці? 
- Які моменти уроку були легкими, а які складними? 
- Що вам найбільше сподобалося? 
А тепер оцініть свої знання . Нагадую : картки зеленого кольору «Знаю, вмію, впевнений, все вдалося.»; жовтого кольору « Вдалося, але не все»; червоного « Поки багато не вдалося, потрібна допомога» 
- Молодці! Дякую вам за плідну роботу!

Автор:  Циганкова Лариса Володимирівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: