Мета: Ознайомити дітей із природою рідного міста та його околиць в різні пори року. Розкрити роль природи у місті; ознайомити з рослинами, які найчастіше використовують для міського озеленення. Розвивати спостережливість, уяву, логічне мислення, критичне мислення. Виховувати любов до рідного краю, патріотичні почуття, загальнолюдські чесноти. Обладнання. Ілюстративне зображення міста у різні пори року, фотографії природи міста, мультимедійне обладнання. Тип уроку – комбінований.
Хід уроку І. Організаційний момент 1) Перевірка готовності до уроку. 2) Вчитель декламує вірш «Я – від неба твого, від твоєї землі. До є ти у мене, душа не змаліє. Золотим колоском на блакитному тлі Ти зориш, Балакліє!» ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Я недарма почала сьогоднішній урок словами нашого земляка, поета Анатолія Перерви. Ми починаємо захоплюючу мандрівку по нашому рідному краю, по нашій Балаклійщині. Ми познайомимося з природою рідного міста та району. Дізнаємося які рослини ростуть на нашій землі, які тварини живуть у наших лісах та навчимося берегти ці дарунки природи. ІІІ. Актуалізація опорних знань Як називається місто в якому ми живемо?
ІV. Мотивація навчальної діяльності. - Молодці. Все назвали правильно. А як ви думаєте для чого нам потрібно знати свою адресу, назву свого міста, його природу?
V. Вивчення нового матеріалу. 1) Розповідь вчителя про історію рідного міста
Засноване наше місто було у 1663 році козачим отаманом Яківом Степановичем Чернігівецем. У цьому році Балаклії виповнюється 350 років. Назва нашого міста пішла від назви річки «Буликлея», що означає «рибна річка». З тих пір минуло багато часу. Померло та народилось багато поколінь людей. І кожне з них залишило свій слід в історії нашої Балаклійщини.
2) Фізкультхвилинка. Трави ростуть низько-низько, Дерева ростуть високо-високо. І ми їдемо тихо-тихо. Щоб не зробити нікому лиха, Вітер дує сильно-сильно, Дерева хита невпинно, А нам у класі так затішно І до занять ми сядем стиха.
3) Діти, згадайте, що таке природа? (відповіді дітей) На цьому слайді ви бачите один із куточків нашого міста. Впізнали його? (відповіді дітей). Яких представників природи ви бачите? (відповіді дітей)
Природа в нашому місті представлена чудовими квітниками; зеленими парками; квітучими садами; річкою Балаклійкою, яка наче стрічка в’ється навколо нашого міста; лісом, у якому живуть різноманітні тваринки.
Робота в зошитах. За допомогою вчителя записати назву міста (міжпредметний зв’язок, повторити правила написання з великої букви).
VІ. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів. Фізкультхвилинка От стрибають на морозі Три ворони на дорозі За скоринкою погнались, На все горло розкричались: «Кар-кар-кар!» Гра «Впізнай» Зараз на слайдах ви побачите мальовничі куточки нашої Балаклійщини. Хто впізнає рослину або тварину піднімає сигнальну карту (слайди з фотографіями рідного краю)
(Під час гри діти закріплюють знання про різноманітність рослин і тварин у нашому регіоні). Виконання малюнка. Ми побачили з вами багато чудових рослин, а тепер спробуємо намалювати дерева, кущі, квіти, які ви допомагаючи дорослим, саджали біля своїх будинків або на дачних ділянках. (Діти малюють 2-3 хвилини по закінченню 3-4 учні показують свої малюнки і розповідають про намальоване). 4) Бесіда про квітники. - Чим культурні рослини відрізняються від дикорослих? - Як ви вважаєте, дикорослими або культурними є квіти, що висаджують на клумбах?
(Слайди шкільних квітників) (Діти доходять висновку, що рослини квітників є культурними, оскільки людина вивела безліч культурних сортів та дбає про них). Уявіть, що ви стоїте поряд із цими дивовижними квітниками. Що ви відчуваєте?
Підсумок уроку Діти, а навіщо садити квіти, кущі, дерева в місті? Я хочу закінчити наш урок словами гімну Балаклійського району, який написав колишній директор Балаклійської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Олександр Андрійович Тризна: «Балаклія, моя Балаклія, В серці радість обласкана б’є. Рідне місто, натхнення і мрія, Ти дитинство й кохання моє» Урок закінчено. Дякую за увагу!
Використана література. М.О.Володарська, О.О.Ривкіна «Усі уроки природознавства, 1клас».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |