Мета: розширити знання дітей про рідний край; розвивати зв’язне мовлення; вдосконалювати навички виразного читання; виховувати любов до рідного краю. Обладнання: виставка книг, ілюстрації, фотоальбоми. Тип уроку: урок позакласного читання. Хід уроку I. Організація класу II. Мотивація навчальної діяльності — Діти, прочитайте тему сьогоднішнього уроку. («Люби і знай свій рідний край») Як ви вважаєте, про що ми поведемо розмову сьогодні? III. Вступне слово вчителя — Щасливі ми, що живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі — у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки. Любов до нашої України починається з любові до маленької батьківщини, де розташовані рідні домівки, міста і села, де кожна стежинка — це стежинка дитинства. IV. Бесіда за темою — Із чого і де починається для кожного батьківщина? 1 -й учень Зацвітає калина, зеленіє ліщина, Степом котиться диво-луна. Це — моя Україна, Це — моя Батьківщина, Що, як тато і мама, одна! 2 -й учень Як не любить той край, Де вперше ти побачив Солодкий дивний світ, Що ми звемо життям? 3 -й учень Люблю я край наш дорогий, Що зветься Україна, Вітчизні хочу я своїй Зрости достойним сином. 4 -й учень Є в світі зваби немалі, Цікава стежка кожна, Але до рідної землі Збайдужитись не можна! 5 -й учень. Рідний край! Ласкава оселя... Тут ми вперше ступили на святу землю, вимовили перше слово «мама»... V. Колективний розгляд книжок, поданих на виставці — Назвіть книжки, які ви бачите. — Хто взяв участь в оформленні виставки? — Поясніть, за якими ознаками ви обирали книжки до уроку. — Які книжки лежать у вас на партах? Назвіть їх. VI. Аналіз прочитаних книг із використанням учнівських ілюстрацій — Діти, розгляньте виставку малюнків. — Хто є автором цього малюнка? — До якої книжки він підготовлений? — Про що ми дізналися з книжки? — До якої книжки намальована ця ілюстрація? — Прочитайте у книжці ті рядки, за якими створений малюнок. VІІ. Ознайомлення з новим твором В. Сухомлинського «Верба — мов дівчина золотокоса» 1. Читання тексту вчителем. — Яку пору року описує автор? 2. читання твору учнями мовчки. — Підготуйте відповідь на питання: чому пташка буде щаслива? 3. Читання твору за методикою «Естафета». 4. Вибіркове читання. — Знайдіть рядки, де зазначено, чому сумує верба. — Що трапилось з пташиною? — Чому перестала сумувати верба? — Чому пташка буде щаслива? — Із чим автор порівнює вербу? Чому? — Знайдіть і прочитайте в тексті прикметники. 5. Бесіда за змістом. — Де росла верба? — А де жила пташина? — Що зробив вітер? — Куди полетіла пташина? — Що стане весною? 6. Гра «Дочитайте до кінця». Біля самого стовбура... І пташка буде... Весною вона прилетить... Бо Батьківщина... 7. Визначення головної думки твору. — Знайдіть і прочитайте те місце в тексті, де автор висловив головну думку. (Бо Батьківщина — це найдорожче для нас. Дорожчого за Вітчизну нема нічого.) Як ви розумієте ці слова? VIII. Підсумок уроку — Ви добре підготувалися до уроку, розповіли й продемонстрували багато цікавого матеріалу про рідний край. Я переконана, що ви будете палко любити свою землю, свій народ. IX. Домашнє завдання Підготуватись до уроку за темою: «Цікавий світ навколо тебе».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |