Мета: вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, в житті, в музиці, поезії; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане, працювати над художніми творами, робити аналіз прочитаного; розширювати світогляд дітей; виховувати почуття любові до рідної природи, прагнення оберігати її. Обладнання: книжкова виставка на тему «Осінь», запис твору П. І. Чайковського «Пори року», репродукція картини І. Левітана «Золота осінь»,малюнки, кошик із фруктами, овочами, гірлянди з осіннього листя. Тип уроку: урок позакласного читання. Хід уроку І. Організаційний момент II. Повідомлення теми уроку Робота над загадками • Голі поля, мокне земля, Дощ поливає. Коли це буває? (Восени) • У садках, гаях блукає, Жовті шати одягає, Золотисту стелить постіль — Жде сестрицю білу в гості. (Осінь) III. Актуалізація опорних знань учнів 1. Бесіда. — Коли осінь настає за календарем? — Назвіть трьох синів осені. Чому в них такі імена? — Яку роботу виконує кожен із синів осені? — Якою буває осінь? — А звідки в осені стільки золота? 2. Читання легенди про осінь вчителем. 3. Слово вчителя. — Люди здавна милувалися красою осені і намагалися передати свої почуття словом, за допомогою мелодії, у творах живопису. Отже, збагнути, осмислити, відчути осінню красу нам допоможуть на уроці поети,письменники, композитори, художники, а також власні спостереження. А урок ми проведемо у вигляді подорожі станціями. IV. Робота над темою уроку 1. Музична станція. Слухання запису твору П. І. Чайковського «Пори року. Жовтень». — Які картини викликала музика у вашій уяві? 2. Ілюстративна станція. Розгляд репродукції картини І. Левітана «Золота осінь», аналіз змісту картини. — Ісаака Левітана — автора картини «Золота осінь» — називали поетом природи, що знаходив у непомітному пейзажі дивну красу. 3. Поетична станція. — Які поетичні твори про осінь ви підготували? (Учні декламують вірші про осінь.) 4. Станція переказів. Учні переказують зміст прочитаних творів про осінь, вибірково зачитуютьокремі частини з творів. 5. Колективна робота над оповіданням «Дарунки лісу» А. Волкова. 1) Читання оповідання заздалегідь підготовленим учнем. 2) Словникова робота. Пояснити значення слів: приваблює, комора. — Про які дарунки лісу йдеться в оповіданні? 3) Робота в групах. Прочитати оповідання самостійно. Підготувати відповіді на запитання. I група — Які лікарські рослини згадуються в тексті? II група — Якими ласощами пригощає ліс білочок, борсуків, бурундуків, ведмедів, дорослих і дітей? III група — Які їстівні гриби поклав у кошик лісовичок, слухаючи й читаючиоповідання разом з вами? IV група — Від чого застерігає нас автор? Чому? 6. Станція «Джерела народної мудрості». 1) Відгадування загадок про осінь. Спочатку загадки пропонує вчитель, потім учні самостійно загадують своїзагадки. 2) Робота над прислів’ями. — Які прислів’я про осінь ви знаєте? 3) Робота з прикметами. Учні зачитують прикмети осінніх місяців. 4) Розучування скоромовки. В темних сінях в день осінній Пахне сіном і насінням. V. Підсумок уроку — Намалюйте словесний портрет Осені. — Що вам запам’яталося на уроці? Що найбільше сподобалося?
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |