Мета проекту: Формувати уявлення про цінність та значення води у житті людини, про шляхи її забруднення та способи охорони від забруднень. Вчити робити висновки, розвивати вміння шукати шляхи розв’язання проблеми, проводити досліди, працювати в групах Виховувати прагнення берегти природу, зокрема воду.
Навчальний предмет: «Я і Україна».
Кінцевий результат:
Хід реалізації:
План роботи: Завдання для групи «Екологи»
Дослідницька робота учнів групи, проводиться, враховуючи можливості дітей з особливими потребами. Під час проведення дослідів вчитель спостерігає, дає невеличкі вказівки. За склянками спостерігати на протязі тижня. (Найкращий мав вигляд листочок у склянці з чистою водою. Учні з допомогою вчителя зробили висновок, що в забрудненій воді гинуть живі істоти).
Завдання для групи «Художники».
Завдання для групи «Юні літератори». З допомогою батьків, вихователя зібрати:
5. Узагальнюючий урок по темі: «Що ми знаємо про воду?»
Тема уроку: «Що ми знаємо про воду?»
Мета та задачі:
Словник: вода, крига, сніг, іній, туман, град, забруднення.
Обладнання: таблиця: «Кругообіг води в природі», малюнки стану води, диск «Вода. Релакс»
Тип уроку: узагальнення отриманих знань.
Хід уроку
Вступна частина:
(звучання звуків живої природи)
Для того, щоб все це ми здійснили, давайте дамо рекламу нашому уроку.
Підсумок спостережень за природою за тиждень. А) Робота з календарем погоди: - Який був найбільш холодний день минулого тижня? - Чи були опади за цей проміжок часу? - Яка переважає погода?
Б) індивідуальна робота за індивідуальними картками: - Назвіть осінні місяці (вересень, жовтень, листопад) - Чи всі птахи відлітають в теплі краї? (Ні) - Чому? (Бо є що їсти) - Восени дні…(коротші), а ночі… (довгі) - Восени часто йдуть … (дощі) - Який колір має осіннє листя? (червоний, оранжевий, жовтий)
5. Оцінювання: - На уроці кожне завдання буде оцінюватися в 1бал, лише одне (вільне асоціювання) буде оцінюватися в 2 бали. В кінці уроку кожен зможе підрахувати свої бали і побачити, чи добре він трудився. В цьому нам допоможе таблиця.
Основна частина:
Підказка: слово складається з чотирьох букв, означає речовину без якої не може жити людина. Шифр: 0164. (За таблицею учні розгадують слово «Вода»)
Цей урок навчить нас (задачі для учнів на дошці):
(Після задач проводиться словарна робота)
- Що ви знаєте про воду? (Її багато, вона рідка, без води нема життя) - Якого кольору вода? (Вода прозора) - Який запах має вода? (Вода без запаху) (Учитель ставить учням питання і відповіді записує на дошці в вигляді схеми один з учнів)
Вода – рідка – прозора – без запаху
А) перелити воду із склянки в банку (вода рідка) Б) Чи завжди вода буває тільки рідкою? (демонстрація льоду – вода тверда) В) Якщо вода кипітиме, що з нею станеться? (випарується) - То в яких станах буває вода в природі? (у твердому, рідкому, газоподібному)
(Учитель ставить учням питання і відповіді записує на дошці в вигляді схеми один з учнів)
Стан води – рідкий – твердий – газоподібний ( далі відбувається перегляд слайдів: «Вода у різних станах»)
І люди зібрались веселі, Люди поховались в оселі. Неначе в піжмурки граються: Покличуть мене і ховаються. (Дощ)
Не сніг, і не лід, а снігом дерева прикрасить. (Іній)
В небі хмара пролітала, Білий пух порозсипала, Він на землю міцно ліг, Називають його…(сніг)
Зірка сніжно-біла На рукав мені залетіла. Поки ніс її сюди, Стала краплею води. (Сніжинка)
Коли нема чекають, коли прийду – проганяють. (Дощ)
(Після розгадування загадок хвилинка відпочинку. Диск «Релакс»)
Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться І до сонця потягніться. В різні боки похиліться, Веретеном покрутіться. Раз – присядьте, два – присядьте І за парту тихо сядьте.
(клас поділено на дві групи: «Краплинки», і «Росинки», діти розмірковують над проблемою: «Вода – це добре чи погано?»)
Ведучі групи висловлюють думки членів групи. За потреби клас доповнює відповіді.
«Краплинка» Вода – це добре.
«Росинка» Вода – погано.
А) об’єкт «вода»; Б) обрати декілька випадкових об’єктів: цвях, кішка В) складаємо перелік якостей та властивостей об’єктів.
Цвях: Кішка: Колючий Пухнаста Твердий Сердита Гострий Лагідна Г) Знайдені властивості переносимо на воду (Думки дітей скориговані вчителем)
Вода – колюча (взимку на деревах іній) Вода – тверда (вода тверда, коли вона є в вигляді льоду) Вода - гостра (бурульки) Вода – пухнаста (це вода у вигляді снігу) Вода – сердита (коли буря, сильна злива) Вода – лагідна (коли тече повільно, спокійно)
Заключна частина: 1. Підсумок уроку: - Діти, чому треба берегти воду? - До чого приводить забруднення води? - Як ви вдома зберігаєте воду?
2. Вставте потрібні слова (1гр. працює самостійно – складає речення, 2гр. – усно разом з вчителем)
3. Гра «Славимо воду» - А зараз ми поп’ємо водички Із поетичної кринички!
Учитель починає: Розляглася земля неозора, а найкраща вода … (прозора) На землі калинове намисто, а найкраща вода… (чиста) Тут діброва шумить невмируща, а найкраща вода… (цілюща) Ось і день проминув. Ніч коротка, а найкраща вода… (солодка).
4. Оцінювання навчальних досягнень. (підрахунки учнями балів за урок, коментування роботи кожного учня вчителем).
Автор: Лісова Інна Федорівна
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |