Мета: Закріплювати вміння виділяти слова назви-предметів серед інших слів та в тексті. Ознайомити учнів з поняттям «крилатий вислів». Розвивати мовлення учнів за допомогою різноманітних вправ творчого характеру. Виховувати любов до природи та тваринного світу. Обладнання: Таблиця для визначення теми уроку, ілюстрації із зображенням тварин, картки для групової роботи, Червона книга України. Хід уроку: І Організація класу 1. Привітання Всі почули ви дзвінок, Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть лиш дівчата, А за ними і хлоп’ята. ІІ Перевірка виконання творчого завдання (читання міні-творів, складених вдома) ІІІ Каліграфічна хвилинка Пишемо гарнесенько, пишемо рівнесенько, Щоб дивились залюбки – тато, мама, я І вчителька моя. 1рядок: З з Ее 2рядок: Зе зм Ем ем мл ля ас ою 3 рядок: До землі з ласкою – будеш з паскою. (дітям пропонується три слова: земля, ласка, паска; запропонувати згадати прислів’я з цими словами)
ІV Повідомлення теми і мети уроку
Їх найбільш вживають люди.
Скоромовку повторяймо! В горішнику горішина горішками обвішана. Оришка й Тимішко струшують горішки (доцільно провести роботу над лексичним значенням слів: горішник, горішки)
Трамвай, бібліотека, середа; Друг, зоопарк, мавпа; - Запишіть речення зі словами, що відповідають на питання ХТО.
V Сприймання навчального матеріалу - Починаємо роботу. (для висловлювань пропоную дітям користуватися таблицею: Я думаю… Я вважаю… На мою думку… Я розмірковую так… Моя думка інша…) 1. Допомога вчителю - Діти, я мушу звернутися по вашу допомогу. Мені потрібно відгадати два слова. Для підказки у мене є кілька слів. Про кого йдеться – ніяк не зрозумію! Руда, довгохвоста, хитра. (лисиця) Руда, довгохвоста, прудка. (білка)
Фізкультхвилинка
2. Робота в групах ( дібрати як можна більше порівнянь) Працьовитою, як…. (бджілка, мураха…..) Сильною, як…… Незграбною, як…… Злючою, як…….. Хитрою, як….. Запасливою, як…… Боягузливою, як……… Ледачою, як………
(діти обговорюють в групах значення крилатих висловів) Ведмідь на вухо наступив. Крутитися як білка в колесі. Кури засміють. (діти записують один з вислові у зошит, на вибір)
(діти мають підібрати за змістом слово, після виконання завдання перевіряють правильну відповідь на другій частині карки, яка прихована)
а) опис? б) розповідь? в) міркування? - Доведіть це. - Знайдіть у тексті слова. Які відповідають на питання хто?...що? - Яке слово у тексті, близьке за значенням до слова люди (народ).
4. Робота в зошитах (записати другий абзац тексту) 5. Розмова про «Червону книгу України» - Що вам відомо про книгу, яка називається «Червона книга України»? - Для чого люди створили таку книгу? - А чи знаєте ви, що лелека занесений до неї? - Чому не тільки назва книги «червона», а й обкладинка? - Діти, таким чином книга попереджає, застерігає та постійно нагадує людині, що треба турбуватися про природу! VІ Підсумок уроку
VІІ Домашнє завдання (попрацювати з «Червоною книгою» відшукати і записати назви птахів, які зникають)
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |