Мета: повторення, узагальнення та систематизація знань з вивчених тем; удосконалення навичок і вмінь узагальнювати й аналізувати вивчений матеріал; розвиток нестандартного мислення; виховання відповідальності, почуття обов’язку. Тип уроку: систематизація, узагальнення та оцінювання знань. Форма проведення уроку: гра «Щасливий випадок». Цей урок пропонується як альтернативний уроку тематичного оцінювання, запитання і завдання якого подані в «Заліковому зошиті для тематичного оцінювання» для 6 класу. Обладнання: атласи, карта півкуль, портрети мандрівників, плакати з кросвордами. ЗМІСТ УРОКУ I. Організаційний момент Гравці команд розташовуються по різні боки класної кімнати, команди мають свою символіку, наприклад, сині та червоні стрічки. II. Хід гри І гейм «Естафета» Ведучий (учитель або старшокласник) ставить запитання кожному члену команди. Час на обмірковування — 15 секунд. Якщо всі члени команди відповідають правильно, то команді, крім бала за кожну відповідь, додається ще три призових бали. Запитання «синім» 1. Хто відкрив Антарктиду? (Т. Беллінсґаузен і М. Лазарєв) 2. Хто здійснив перше навколосвітнє плавання? (Ф. Маґеллан) 3. Звичаї якої країни докладно описав у своїй книзі Марко Поло? (Китаю) 4. Що вивчає фізична географія? (Природу) 5. Який давньогрецький учений дав назву науці географії? (Ератосфен) 6. Які войовничі племена першими з європейців відвідали Америку? (Вікінги) 7. Як називали людей, які здійснювали героїчні походи та відкриття на суші? (Землепрохідцями) 8. Скільки подорожей здійснив Х. Колумб до берегів Америки? (Чотири) 9. Хто першим дійшов до Південного полюса? (Р. Амундсен) 10. На честь якого українського вченого названа полярна станція в Антарктиді? (Академіка В. Вернадського) 11. Як називається прилад для визначення сторін горизонту на місцевості? (Компас) 12. Хто створив перший глобус? (М. Беґайм) 13. Як перекладається «Терра Аустраліа Інкогніта»? (Земля південна невідома) 14. На честь якого мандрівника Америка отримала свою назву? (Амеріґо Веспуччі) 15. Яку пустелю перетнув арабський мандрівник Ібн Баттута? (Сахару) Запитання «червоним» 1. Хто відкрив морський шлях до Індії? (Васко да Ґама) 2. Який мандрівник здійснив три навколосвітні подорожі? (Дж. Кук) 3. Відкриття якого материка тривалий час приховували голландці? (Австралії) 4. Що вивчає метеорологія? (Погоду) 5. Який давньогрецький учений навів докази кулястості Землі? (Аристотель) 6. Представники якого давнього народу першими здійснили плавання навколо Африки? (Фінікійці) 7. Кого в Середні віки називали «джентльменами удачі»? (Піратів) 8. Скільки тривала подорож Ф. Маґеллана? (Майже три роки) 9. Хто першим дійшов до Північного полюса? (Р. Пірі) 10. Якого українського вченого вважають родоначальником національної української географії? (С. Рудницького) 11. Як називається прилад для визначення напрямку вітру? (Флюгер) 12. Хто першим обчислив радіус Землі та склав карту з урахуванням кулястості планети? (Ератосфен) 13. Як називався торговий сухопутний шлях до Китаю? (Великий шовковий шлях) 14. Який мореплавець дав назву Тихому океану? (Ф. Маґеллан) 15. Яку острівну країну Марко Поло у своїй книзі називав «Чіпанго»? (Японію) II гейм «Конкурс знавців» У другому геймі беруть участь лише ті члени команд, які дали правильні відповіді в першому геймі. Запитання ставить ведучий. Час на обмірковування — 1 хвилина. Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали. Запитання обговорюються командно. Запитання «синім» 1. Назвіть якнайбільше мандрівників епохи Великих географічних відкриттів та їх відкриття. 2. Чому уряди провідних європейських держав у епоху Великих географічних відкриттів підтримували «своїх» піратів? 3. З якою метою у другій половині ХІХ ст. почали створюватися географічні товариства? Запитання «червоним» 1. Назвіть якнайбільше вчених-дослідників давнього періоду та їх відкриття. 2. Чим відрізняються завдання, що стоять перед сучасною географічною наукою, від завдань географії епохи Великих географічних відкриттів? 3. Сформулюйте причини та наслідки Великих географічних відкриттів. IIІ гейм «Конкурс кросвордів» Команди обмінюються кросвордами, підготовленими вдома, та розгадують їх. Після закінчення часу кросворди повертаються авторам на перевірку. Кожна правильна відповідь на питання кросворда оцінюється у 0,5 бала. IV гейм «Подорож» Із запропонованих карток, перевернутих написаним униз, капітани команд витягують по одній, де зазначено ім’я мандрівника. Необхідно показати на карті маршрут його подорожі, назвати й показати на карті географічні об’єкти за маршрутом просування, згадати подробиці здійснення подорожі. Час на підготовку — 5 хвилин. Обговорення виконується всією командою. Відповідає один або два учні. Максимальна кількість балів — 5. IIІ. Підбиття підсумків гри Переможцем стає команда, яка набрала більшу кількість балів. Для оцінювання з метою отримання найбільш повної картини участі кожного учня команди заповнюють «Аркуш самооцінювання». Зразок «Аркуша самооцінювання»
Позначення в таблиці: — високий ступінь; — середній ступінь; — низький ступінь.
| |||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |